איך בוחרים עורך דין פלילי לביטול כתב אישום?

אנשים העומדים בפני חקירה פלילית או כתב אישום חייבים לאתר ולבחור, באחריות גדולה, עורך דין פלילי שייצג אותם מול הרשויות ובמידת הצורך בבית המשפט. השאלה היא, כיצד ניתן לדעת באיזה עורך דין פלילי לבחור, בעיקר כשכבר קיים כתב אישום נגדכם. המלצות לא בהכרח רלוונטיות במקרה הזה בטח אם זו הפעם הראשונה שבה אתם נמצאים במצב כזה. אז בואו ננסה להבין יחד כיצד לבחור עורך דין פלילי, היודע כיצד ניתן לבטל כתב אישום.

 

התמחות בדין הפלילי

עורך הדין שאתם מחפשים חייב להיות, לפני כל דבר אחר, מומחה בתחום הפלילים. עורך דין שניהל בעבר תיקים פליליים ולכן, הוא בעל ניסיון בתחום, עורך דין שמכיר גם את עולם החוקים בתחומי התעבורה והמשפחה, שגם בהם יכול להתקיים אלמנט פלילי. תחום הפלילים בעולם המשפטים הנו ייחודי, מסובך ביותר, דורש ידע מיוחד ומקיף ולכן, רק עורך דין שזה תחום התמחותו, ובכך הוא מתעסק לאורך שנים, יוכל לייצג אתכם בצורה טובה ומוצלחת.

על עורך הדין הפלילי להכיר כל פסיקה חדשה, כל הלכה משפטית, קולגות, אנשי מקצוע מהתחום אתם הוא משתף פעולה, בעת הצורך, כעדים מומחים ועוד. גיל באיער, עורך דין פלילי, הוא עורך דין העונה לכל הדרישות שהוצגו להלן.

עורך דין פלילי

עורך דין המחפש את האמת והצדק

עורך דין פלילי מומלץ הוא אדם אמין וכנה שלא יבטיח לכם הבטחות שלא יוכל לעמוד בהן, ולו רק, במטרה לגייס אתכם כלקוחותיו. עורך דין טוב ואמין יבחן בצורה מוקפדת ביותר את נסיבות המקרה שלכם, הוא יגבה מכם עדות במטרה להבין כיצד השתלשלו האירועים שהובילו אתכם למצב בו אתם עומדים מול כתב אישום, ורק לאחר מכן, בהתאם לכל הנתונים שקיבל וליקט, יציג בפניכם את המצב המשפטי מולו אתם ניצבים, ואיזו אסטרטגיית הגנה תוכלו לקבל ממנו, במטרה להיחלץ ממצבכם.

עורך הדין יבסס את אמירותיו על סמך מקרים קודמים ודומים לשלכם, היכולים לסייע, ברמת סבירות גבוהה, בהשגת ביטול כתב האישום נגדכם.

 

ביטול כתב אישום

כתב אישום המוגש נגד אזרח מתחיל תהליך ארוך ומורכב, העלול להוביל לסנקציות חמורות כנגד האדם שלחובתו הוא נרשם. חשוב לדעת שכתב אישום, בתנאים מסוימים ובשל נסיבות מיוחדות, יכול בהחלט להתבטל. עורך הדין הפלילי שלכם חייב להכיר אופציה זו, לדעת את העקרונות שעומדים מאחוריה, העשויים, במצב עניינים מסוים, להביא לביטול כתב האישום, ולהיות הדבר שיבדיל אתכם ממצב של סנקציות לזיכוי מלא.

ביטול כתב אישום מוכר גם במונח המשפטי "חזרה מכתב אישום" או "מחיקת כתב אישום, משמעות השניים זהה כמובן. יש לציין, מערכת בתי המשפט תעדיף בכל תיק, לא להגיע לכתב אישום, בשל העובדה שלא פעם מתברר שאין זה ההליך הנכון, ולנוכח העלויות הכבדות של התהליך והעומס הקיים בבתי המשפט.

ישנן שתי אופציות מרכזיות לביטול כתב אישום האחת, הסכמת הצדדים בעניין והשנייה, ביטול מטעם בית המשפט, הבוחר לקבל טענה מטענותיו של הסנגור בתיק.

עורך דין פלילי

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין פלילי

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני