האם אבחון לקוי נחשב גם רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית נקשרת בצורה אוטומטית אצל רוב האנשים למקרים של נזק כתוצאה מניתוח או הליך רפואי פולשני אחר. יחד עם זאת, לרשלנות רפואית יש הגדרה רפואית רחבה בהרבה מכך. במאמר שלפניכם נסקור סוג אחד של רשלנות רפואית שמקורו באבחון לקוי של מצב רפואי או מחלה. 

 

מה נחשב לאבחון לקוי?

כל איש צוות רפואי ובמיוחד רופאים מאבחנים, מחויבים לספק למטופלים שלהם טיפול רפואי מהשורה הראשונה. אחד מהשלבים במתן טיפול רפואי הולם הוא שלב האבחון. בשלב זה הרופא מסיק מהי הבעיה שממנה סובל המטופל, על ידי שימוש בכלים שונים כמו מידע שמסופק על ידי המטופל, בדיקה פיזית ובדיקות רפואיות שונות כמו צילומים ובדיקות דם.

במקרים מסוימים, ישנם מצבים רפואיים שקשה עד בלתי אפשרי לאבחן אותם בצורה מהירה ונכונה. במקרים מסוג זה או במקרה של חוסר מקצועיות או חוסר תשומת לב, הצוות הרפואי עלול לאבחן את המחלה או המצב הרפואי באיחור או בצורה לא נכונה. כתוצאה מכך, עלולים להיגרם נזקים שונים למטופל.

 

מה הן ההשלכות של אבחון לקוי על המטופלים?

לאבחון לקוי יכולות להיות השפעות חמורות מאוד וקבועות על המטופלים. במקרים מסוימים אבחון לקוי או מאוחר אף יכולים להוביל למות המטופל. הנזקים שנגרמים למטופלים כתוצאה מאבחון לקוי משתנים מאוד לפי המקרה הרפואי הספציפי והזמן שבו המצב הרפואי האמיתי של המטופל לא התגלה על ידי הצוות. בחלק ניכר מהמקרים שבהם התבצעה אבחון לקוי, המטופל עלול לסבול מנזקים שיימשכו כל חייו.

 

מתי אבחון לקוי נחשב כרשלנות רפואית?

מכיוון שישנם מצבים רפואיים רבים שקשה עד בלתי אפשרי לאבחן בצורה מדויקת ומהירה, לא כל אבחון לקוי נחשב אוטומטית לרשלנות רפואית שניתן לתבוע בגינה. בכדי שאבחון לקוי ייחשב כרשלנות רפואית, צריך להוכיח שהיה באפשרותם של אנשי הצוות שטיפלו בנפגע לאבחן את מצב בצורה מהירה או מדויקת יותר בכלים שעמדו לרשותם בעת מתן האבחון. בנוסף לכך יש להוכיח כי האבחון הלקוי גרם לנזקים למטופל. רוצים לדעת עוד על רשלנות רפואית במתן אבחון? היכנסו לקישור: www.yashar-law.co.il.

 

כיצד מוכיחים רשלנות אבחון לקוי בבית המשפט?

בכדי לקבל פיצויים בגין הנזקים שנגרמו כתוצאה מהאבחון הלקוי, יש להגיש תביעת נזיקין. במהלך התביעה יתבקש התובע להוכיח, כי האבחון שניתן לו הוא לקוי, שהוא ניתן בצורה רשלנית, ושכתוצאה מכך נגרם לו נזק. הוכחות אלה נעשות על ידי איסוף ראיות מסוגים שונים וקבלת חוות דעת מקצועית מרופאים מומחים.

 

מקרים של רשלנות רפואית שקשורים באבחון לקוי – סיכום

למרות שרוב האנשים מקשרים את המושג רשלנות רפואית לניתוח או טיפול רשלני, גם מקרים של אבחון לקוי יכולים בהחלט להיחשב כרשלנות לכל דבר ועניין. מקרים אלה הם כאשר ניתן להוכיח כי הצוות הרפואי התרשל במלאכתו והייתה בידו האפשרות לספק אבחון נכון או מהיר יותר למצב הרפואי.

רשלנות רפואית

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני