קיבלתם דו"ח תנועה? מי יכול לערער ובאילו מצבים?

דו"ח תנועה מטבעו מעורר תחושת אי נוחות ודאגה. במאמר זה נפרט מי רשאי לערער על דו"ח תנועה ובאילו מקרים, מה השלכותיו, ואילו צעדים ניתן לנקוט במקרים כאלה. העמקה בנושא תסייע לכם להבין מה צפוי לכם ואיך ניתן לפעול.

 

מהו דו"ח תנועה?

דו"ח תנועה הוא מסמך רשמי שמתעד את עבירות התנועה שלנו בדרכים ובכבישים. זהו מסמך שמשמש כראיה בבתי המשפט ובמשטרה במקרים של עבירות על חוקי התעבורה. אך פעמים רבות קורה כי מקבלי הדו"ח התנועה מעוניינים להתנגד לתוכן הדו"ח ולהגיש ערעור על דוח תנועה. אז האם כולם יכולים לערער על דו"ח תנועה, ובאילו מצבים ניתן לערער?

האכיפה עושה דו"ח תנועה

מי רשאי לערער על דו"ח תנועה?

בעיקרון, כל אדם שמקבל דו"ח תנועה רשאי לערער עליו. זה כולל כל נהג, בעל רכב או רוכב על אופניים שנתפס בעבירה נגד חוקי התנועה. אם זיהינו טעות בדו"ח או נמצא חוסר בדיוק תיאור האירוע או התייחסות שגויה לאירוע, יש לאדם הנתפס בעבירה את הזכות להגיש ערעור על הדו"ח במטרה להסיר מעצמו את האחריות.

 

האם ומתי כדאי לערער את דו"ח תנועה?

היות וזה תלוי בסיטואציה, לצורך מענה על השאלה הזאת יש לפנות לייעוץ מקצועי של עורך דין לענייני תעבורה. ייתכן שיהיה עורך דין שימליץ שלא לערער ולקבל את הקנס, אם העבירה היא כה מובהקת וערעור אולי רק יחמיר את מצבו של הנהג. אך אנו מתמקדים כאן במקרה שעורך דין ממליץ לערער על הדו"ח.

בקשה להישפט על דוח תנועה היא אחת מהאפשרויות המקובלות כאשר נהג מרגיש שהוטל עליו דו"ח תנועה שאינו הוגן או מבוסס על טעויות. מרגע קבלת דו"ח משטרה, נהג זכאי לתהליך משפטי שבו הוא יכול להביא את טענותיו לפני בית המשפט לתעבורה. חשוב לציין כי יש לנהג תקופה קבועה של 90 ימים להגיש את בקשת ההישפטות לבית המשפט.

מכאן החשיבות של הפעולה במהירות וביעילות כדי לא לפספס את הדד-ליין להגשת הערעור. במקרה שנפספס את מועד ה-90 ימים, בית המשפט עשוי לדחות את הבקשה. לכן, חשוב לפעול במהירות כאשר נמצאים במצב כזה. כמו כן, ניתן לבקש לבטל או להמיר את דו"ח התנועה באזהרה בלבד תוך 30 ימים. זוהי אפשרות נוספת שתהיינה רלוונטית במקרים מסויימים עם העורך דין ימליץ על כך.

 

סיכום

מרגע קבלת דוח משטרה, נהג זכאי לערעור לפני בית המשפט לתעבורה. עם זאת, לפני החלטה חשוב לקבל המלצה מעורך דין מומחה, שעשוי להמליץ על ערעור רק אם יש בו סיכויי הצלחה. כדאי לפעול מהר ולקבל החלטות ביעילות. בנוסף, ניתן לבקש לבטל או להמיר את הדוח התנועה באזהרה בלבד תוך 30 ימים, אך גם כאן עדיף לקבל המלצה ממומחה כדי לקבוע אם כדאי להשתמש באפשרות זו.

עורך דין לתעבורה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה קיבלה דו"ח תנועה

מידע נוסף סביב הנושא

אילו הימורים חוקיים בישראל?

תחום ההימורים בישראל כפוף לחוקים שונים ומורכבים, וקיימת סתירה מסוימת בין חוקים אלו. החוק העיקרי המסדיר את תחום ההימורים הוא חוק הפיס למימון ספורט ולתרבות,

מתי תצטרך תרגום נוטריוני?

תרגום נוטריוני נדרש לנו כאשר יש צורך בהגשת מסמך רשמי של מדינה אחת לרשויות של מדינה אחרת. התרגום הנוטריוני בא להבטיח שהמסמך המתורגם הינו מקורי