למה צריך עו"ד סיעוד ומהו זמן ההתיישנות?

עורך דין שמתמחה בתביעות סיעוד קריטי לתהליך קבלת קצבת סיעוד, בעיקר בגלל האופי המורכב של התביעות והעיתוי המדויק הנדרש להגשתן ביעילות במסגרת החוק המסדיר את הביטוח הסיעודי. בנוסף, הבנת המורכבויות דורשת מומחיות מקצועית כדי להבטיח שהתובעים יקבלו את ההטבות המגיעות להם

 

כך יודעים מתי לפנות לעורך דין

ההכרח בעורך דין מומחה לתביעות סיעוד נובע מהמורכבות בקביעת מצב המזכה בטיפול ממושך. בדרך כלל, מצבים כאלה כרוכים בהידרדרות הדרגתית של הבריאות, מה שמקשה לאתר את הרגע המדויק שבו טיפול ארוך טווח הופך להיות הכרחי.

עורך דין מומחה מיומן בפענוח דוחות רפואיים ובשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע בתחום הבריאות, כך שניתן יהיה לבסס טענה ברורה וחזקה לתביעה. למומחיות זו יש חשיבות מכרעת בהוכחת תחילתם והמשכיותם של צורכי טיפול, שהם יסודיים בתמיכה בתביעה.

 

איך עורך דין עוזר להגיש תביעה?

עורכי דין לתביעות סיעוד ממלאים תפקיד קריטי בניהול ההיבטים הפרוצדורליים של הגשת תביעות. כמו בתביעות אחרות, גם הגשת תביעות סיעוד מחייבת התייחסות לסוגיית ההתיישנות. החוק קובע כי תקופת ההתיישנות של תביעות סיעוד היא שלוש שנים מיום שאדם הוגדר רשמית כנזקק לטיפול סיעודי. הגדרה זו נגזרת בדרך כלל מהערכות רפואיות ומקריטריונים של המבטח, שעלולים להיות נתונים לפרשנות ולמחלוקת. עורך דין מומחה ידע לדאוג לכך שכל התיעוד וההגשות יטופלו בקפידה תוך הקפדה על לוחות הזמנים הקבועים בחוק כדי למנוע דחיית תביעה עקב התיישנות סטטוטורית.

 

למה צריך לפעול לפני תום תקופת ההתיישנות?

תקופת ההתיישנות משמעותית במיוחד משום שהיא מגבילה את החלון שבתוכו יכול התובע לפעול. ברגע שאדם מוגדר כזקוק לטיפול ממושך, השעון מתחיל לתקתק בתקופת שלוש השנים שבהן עליו להגיש תביעה. אם תקופה זו חולפת ללא פעולה, הזכות לתבוע רטרואקטיבית לתגמולים המגיעים במהלך אותה תקופה, אובדת באופן בלתי הפיך, מה שהופך פעולה בזמן לדבר הכרחי. עורך דין בעל מומחיות בתחום זה לא רק מתריע בפני הלקוח על מועדים קריטיים אלו, אלא גם מסייע בהאצת הכנת והגשת כל התיעוד הנדרש לעמידה בלוחות זמנים אלו.

 

כך עורך דין עוזר מול חברת הביטוח

היבט מכריע נוסף בו מטפל עורך דין מתמחה הוא המשא ומתן עם חברות הביטוח. לחברות אלה יש לרוב צוותים משפטיים חזקים ומנוסים. עורך דין הבקיא בדיני ביטוח סיעודי יכול לנהל משא ומתן אפקטיבי עם חברות אלו, על מנת להבטיח כי זכויות התובע יישמרו וכי הוא יקבל את כל קשת ההטבות המגיעות לו. משא ומתן זה הוא לעתים קרובות מכריע בהבטחת פשרה הוגנת מבלי להזדקק להתדיינות ממושכת, אשר יכולה להיות סוחטת רגשית וכלכלית עבור התובע.

יתר על כן, במקרה של מחלוקת, עורך דין מומחה מצויד בכל הנדרש כדי לייצג את התובע בכל הליך משפטי. ייצוג זה כולל לא רק הופעות בבית המשפט אלא גם גישור ובוררות.

ביטוח סיעודי

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עו"ד סיעוד

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני