פיטרו אתכם? כך תדעו האם הפיטורים היו כדין

מעטים הם העובדים שמכירים בזכויות שמגיעות להם כחלק מהליך הפיטורים. עובדה זו הגיעה לאוזנינו, לאחר ששוחחנו עם מספר עובדים שפוטרו לאחרונה, בעקבות צמצומים שאירוע בחברה שבה עבדו. החלטנו לקחת את הנושא לידיים ולהציג את האינפורמציה שתגלה לכם אם הפיטורים שאירעו לכם התקיימו בהתאם לחוק.

 

סימן ראשון – קיבלתם הודעה בכתבה

זו העת לגלות שיש 3 סימנים נפוצים שיכולים להעיד אם הפיטורים שלכם נעשו באופן תקין או לא. כאשר הסימן הראשון והבולט ביותר שיוצג בפניכם כעת, נוגע לאופן קבלת ההודעה בנושא מצד המעסיק. נציין שפיטורים צריכים להימסר לעובד באמצעות כתב בלבד, כך שהודעה שנמסרה לכם בעל פה אינה מספיקה כלל.

 

סימן שני – לא קיבלתם זימון לשימוע

המעסיק שלכם חייב לשלוח לכם זימון לשימוע, כדי שתוכלו להבין מה הסיבה לפיטוריכם. חשוב לציין שהשימוע מאפשר לכם לענות למעסיק ולהציג את דעתכם בנושא. אי קבלת זימון לשימוע מסוג זה, מחייבת פנייה בהולה לעורך דין לדיני עבודה. שכן, זה יוכל לסייע בקבלת הזכויות שמגיעות לכם. תוכלו פשוט ללחוץ על הקישור הבא אם אינכם מכירים בעורך דין שעוסק בתחום: shaykamri-law.co.il.

זימון לשימוע

סימן שלישי – זומנתם לשימוע שבוצע באופן שאינו תואם לקבוע בחוק

כל עורך דין לדיני עבודה יכול לדקלם לכם את כללי השימוע התקין שכוללים בין היתר את קבלת מכתב הזימון. חשוב שתדעו שהעניין לא מסתיים כאן. שכן, עליכם לבדוק שהשימוע מתקיים תוך כמה ימים ולא מהיום למחר. שכן, אתם צריכים להכין את עצמכם לקראת המתרחש. לצד זאת המכתב צריך לכלול את הסיבות שהובילו לידי סיום ההעסקה (בקצרה). זו ההזדמנות לציין שיש באפשרותכם להזמין חבר, קרוב משפחה או עורך דין שיעמוד לצידכם במהלך השימוע.

 

גיליתם שיש עילה לתביעה בעקבות פיטורים שלא כדין? כך תגיעו לעורך דין מומלץ

כאמור, גילוי על פיטורים שלא בוצעו כדין מצריך פנייה מידית לעורך דין לדיני עבודה שבקיא בנושא. שכן, הוא יוכל לבדוק עבורכם אם אכן בוצעה עבירה על החוק מצד המעסיק. דעו שיש היצע רחב של עורכי דין שעוסקים בתחום זה. עליכם לבדוק שאתם פונים למי שעונה על הפרמטרים הבאים: ייצג בעבר עובדים עם מקרה דומה, נחשב לשם דבר בתחום ונכתבו עליו ביקורות טובות ברחבי הרשת. רגע לפני שהמדריך יגיע לסופו, נציין שתוכלו להיחשף לחוות דעת אלה תוך גלישה ללשונית הביקורות של גוגל שמרכזת את האינפורמציה העדכנית בנושא.

 

השורה התחתונה

פיטורים של עובדים שבוצעו שלא כדין עשויים להוביל לתביעה משפטית בבית הדין לענייני עבודה. בשלב זה אתם מכירים בעובדה זו ובשלושת המצבים הנפוצים שעלולים להוביל אתכם לעורך דין מסוג זה שיסייע בקבלת הזכויות שמגיעות לכם. זו העת לאחל דרך צלחה ושתקבלו את הפיצויים המגיעים לכם בסופו של דבר.

לפנות לעורך דין עבודה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
זכויות עובדים

מידע נוסף סביב הנושא

מה נחשב לתאונת עבודה?

בתחום דיני העבודה והתעסוקה, המונח 'תאונת עבודה' מוזכר פעמים רבות, אך האם אתם יודעים מה הוא באמת כולל? תאונת עבודה היא אירוע בלתי צפוי המתרחש