פגיעה נפשית בעקבות שירות בצה"ל? מגיע לך פיצוי

פגיעה נפשית או פיזית בעקבות השירות הצבאי, שנעשתה בעקבותיו או במהלכו – עשויה לזכות אתכם בדמי פיצויים לאחר שתוכיחו את גודל הפגיעה הנפשית, חומרתה ואת ההקשר שלה לשירות הצבאי בתביעה. רבים סובלים לאחר השירות הצבאי, לא מצליחים להתנהל ולמממן את עצמם כראוי ונושאים בהוצאות רפואיות לא מעטות. בדיוק בשביל חשוב שתכירו את הזכויות שלכם. לפניכם קצת על פגיעה נפשית בעקבות שירות בצה"ל? מגיע לך פיצוי.

האם ניתן לקבל פיצויים בגין פגיעה נפשית בעקבות שירות בצה"ל?

השירות הצבאי עלול להיות מורכב וקשה לרבים, ולא מעטים מן החיילים המתגייסים לשירות הצבאי, מסיימים אותו עם פגיעות נפשיות, חרדות, פוסט טראומה, ותופעות רבות ונוספות שנגרמות בשל השירות הצבאי והקשיים השונים שהוא גורר.

כיום, אכן ניתן לקבל פיצויים בגין פגיעה נפשית בצה"ל, על ידי תביעה נגד הצבא בה יפורטו האירועים שהובילו לפגיעה הנפשית, וגודל וחומרת הפגיעה עצמה. בהתאם למקרה עצמו, נקבעת דרגה של פיצויים וזכויות נוספות שנועדו להקל על חיילים שנפגעו בצבא ולסייע להם כלכלית ורפואית.

 

מה גובה הפיצויים שניתן לקבל לאחר תביעה נגד הצבא?

במהלך התביעה נגד הצבא, ייבדקו בפירוט נסיבות האירועים השונים והטענות שמעלה התביעה, וכן ייבדק לעומק הקשר בין מצבו הנפשי הנוכחי של החייל, ובין האירועים והשירות עצמו. רק במקרה של הוכחה של נזק נפשי שנגרם בעקבות הצבא, התביעה תאושר והחייל יהיה צפוי לקבלת פיצויים.

גובה הפיצויים, יתקבל בדרגות שונות בהתאם לאחוזי הנכות וחומרת הפגיעה שהוצגה, ובהתאם לבדיקות רפואיות ופסיכולוגיות שונות שעל החייל לעבור בתהליך התביעה. לכל דרגה ואחוז נכות, ישנן גם זכויות, הטבות וגובה מענק שונה בכל חודש.

 

איזה פיצויים ניתן לקבל לאחר תביעה נגד הצבא?

הפיצויים הניתנים לזוכי התביעות כנגד הצבא ולאנשים שהוכרו כנכי צה"ל ומחזיקים באחוזי נכות מסוימים, כוללים הן מענקים כספיים חודשיים שנועדו לעזור בהתקיימות הבסיסית ולכסות את אי היכולת של החייל המשוחרר לעבוד ולהתפרנס כראוי, וכן כוללים הן מגוון של הטבות שונות בתחום החינוך, הרפואה, החשבונות ושכר הדירה, העבודה ושאר תחומים רבים ונוספים. ההטבות הרבות האלה נועדו לסייע לחייל המשוחרר שסובל מפגיעה מהצבא בכל תחומי החיים ולא רק בעולם הרפואי.

פגיעה נפשית בעקבות שירות בצה''ל מגיע לך פיצוי
פגיעה נפשית בעקבות שירות בצה"ל מגיע לך פיצוי

אחרי כמה זמן ניתן לתבוע את הצבא לאחר השחרור?

תביעות נגד הצבא, יכולות להתקבל במהלך השירות הצבאי והן לאחריו ללא בעיה, רק יש לשים לב שכמו בכל תחום ועניין משפטי, גם בתביעות נגד הצבא ובהכרה באחוזי נכות ופגיעות רפואיות – יש תאריך התיישנות לאחריו לא ניתן כבר לתבוע ולקבל הכרה ופיצויים.

לרוב בכל הנוגע לתביעות נגד הצבא, זמן ההתיישנות יהיה כ- 3 שנים לאחר השחרור, אך במקרים מסוימים יש זמן רב יותר וכדי לדעת בדיוק מול מה אתם עומדים, חשוב להתייעץ עם עורך דין באופן פרטני למקרה שלכם.

פגיעה נפשית

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
להתייעץ עם עורך דין

מידע נוסף סביב הנושא

כיצד לפעול נכון לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים הן אירועים שכיחים שעלולים לגרום לפציעות, נזקים כלכליים ואף אובדן חיי אדם. חשוב מאוד לדעת כיצד לפעול נכון מיד לאחר קרות תאונת דרכים,