עורך דין פלילי – למה אתם בכלל צריכים אותו?

הכי קל יהיה לכם להגיע לבית המשפט או לחקירה הפלילית בלי הצורך לשלם לעורך דין פלילי מקצועי. אתם יודעים בדיוק כיצד להגן על עצמכם ואיך לנסח את הטענות, להתעמת עם ממצאי האישום נגדכם ולדאוג שאף אחד לא יפעיל כלפיכם שיקולים לא הוגנים.

אתם חוסכים הרבה מאוד כסף על שכר הטרחה וגם מקצרים זמנים – אין צורך לבחור עו"ד, להיפגש איתו, לפרט בפניו שוב את מה שכבר פירטתם עשרות פעמים בפני השוטרים, החוקרים וכבוד השופט או לתאם מולו את תאריכי הדיון. מה שאתם לא יודעים, הוא שהמדינה שתובעת אתכם, יכולה להפעיל הרבה מאוד חוקים על מנת להטיל עליכם עונש קשה ביותר. עונש משמעותי מאוד שיפגע בהמשך חייכם מכאן והלאה.

התביעה עתירת ידע וניסיון שיספיקו לה כדי לשכנע את השופט באשמתכם והחוקרים המשטרתיים אלופים בהפעלת מניפולציות על כל נחקר, כך מבלי שבכלל תרצו, לא רק שתגרמו לעצמכם להודות באשמה, אתם גם יוצרים השתלשלות מסוכנת כבר מהשלב הראשון שממנה אין דרך להגיע לפשרות מול בית המשפט, התביעה לא תשוחח איתכם ולא תדעו כיצד להגיש בקשות לשחרור ממעצר עד תום ההליכים או השבת רישיון הנהיגה למשל. כמעט בכל המקרים, נאשמים בפלילים שבוחרים לייצג את עצמם נמצאים אשמים בסופו של דבר ומוטלת עליהם הענישה המקסימלית.

ידע הוא כוח

החוק לא פוסל אפשרות של ייצוג עצמי ואיש איננו מחויב להיעזר בשירותו של עורך דין פלילי.

אך כדי לגרום לכך שהענישה תופחת משמעותית ואפילו יתחולל זיכוי, תהיו חייבים להיות מיוצגים על ידו. עורך הדין עבר מסלול אקדמאי והוכשר לנושא האישום שלכם במדויק במסגרת ההתמחות והניסיון המשפטי שכבר צבר, עוד אפילו לפני שקיבל את רישיונו.

הבקיאות ברזי החוק לא מתחוללת ביום בהיר אחד והיא תוצאה של שנות לימוד רבות, שגם אם תרצו לא תצליחו לרכוש בזמן כה קצר עד הדיון. אמנם חלק מהדברים בהחלט תוכלו להבין לבד ובקלות, אך גם אם נדמה כי כל החומר כבר קיים ברשת, חלקו הגדול איננו מפורסם בה בשל המורכבות שלו, האורך וחוסר רלוונטיות להעלות את המידע לאינטרנט "סתם כך".

 

עורך דין פלילי הוא אדם אובייקטיבי

בייצוג עצמי, האמוציות, התחושות והרגשות נוטים להתערבב, בייחוד כאשר מדובר בנושאים טעונים ומורכבים כמו אישום בתקיפה, אלימות במשפחה, אונס, סחיטה באיומים, החזקת סמים, הימורים ועוד. כדי להעלות טיעון מנצח יש צורך לנתק את הרגש מההיגיון והרציונל, מה שאף אדם שמייצג את עצמו לא באמת יכול לשלוט בו.

הרבה פעמים כאשר הנאשם שוטח בפני השופט והתביעה את הטענות שלו באופן אמוציונלי מידי ובמטרה לעורר אמפתיה, הוא מייצר בדיוק את ההיפך וגורם לעצמו נזק. התביעה והשופטים אינם רואים בעין יפה את הקצנת הרגשות וההתנהלות לפיהם, במיוחד כשהם באים על חשבון ההתנהלות המשפטית שמבוססת על חוק ורציונליות.

עורך דין פלילי – למה אתם בכלל צריכים אותו_
עורך דין פלילי – למה אתם בכלל צריכים אותו

עורך הדין הפלילי לעומת זאת – הוא צד שלישי שאין לו מעורבות במקרה. הוא אמנם בצד של הנאשם והאינטרס שלו הוא לפעול לטובתו, אך אין לו מטענים רגשיים והוא יודע בדיוק כיצד להפריד את הרגש מהתיק המשפטי. זוהי עבודתו וזו הסיבה שאתם משלמים לו כסף.

 

ניסיון במגוון רחב של תיקים

כל עורך דין פלילי טוב הוא איש מקצוע שיש מאחוריו ניסיון עשיר מאוד בהתנהלות משפטית מול התביעות, הפרקליטות ובית המשפט עד לרמת אופן הפנייה למזכירות. הוא יודע למי לפנות ובאיזה שלב וכיצד לשוחח עם כל גורם במטרה להביא לדין הוגן וצודק עם סיכויי הצלחה גבוהים בתיק.

עורכי הדין מוכשרים לטיפול בכל סוגי התיקים הפליליים לרבות עבירות מין בהן יש צורך לבדוק היטב האם הראיות והעדויות מדויקות ואין בהן הפרזה, עבירות הימורים בהן נאשמים רבים זקוקים לשיקום ולא לענישה מוגברת שתמשיך להעיב על חייהם, עבירות סמים שזקוקות לביסוס ואימות סביב נסיבות העבירה ותפיסת החומר, עבירות אלימות בהן יש צורך לבדוק מהי מידת הפגיעה האלימה ומהן התוצאות שלה ואף אישום ברצח שהינו תיק מורכב מאוד לניהול ומחייב "כרישים" אמיתיים שיספקו קו הגנה מתאים.

 

הגנה על זכויות הנחקר

כל עבירה פלילית תיפתח בחקירה משטרתית שבה החוקרים ינסו לחלץ הודאה באשמה מהחשוד ולגרום לו "לזמר" את תיאור ההתרחשות המדויק. עם סיום החקירה התיק יועבר הלאה להחלטה האם להגיש כתב אישום. בזמן זה נתון הנחקר ללחץ, לסערת רגשות, לבלבול ופחד איום שעלול לגרום לו לא לדייק בעובדות, לפספס הזדמנות לנמק את טענותיו או להבהיר כי הוא חף מפשע וכמובן להודות באישום (הפללה עצמית) מתוך רצון לסיים את החקירה שמעוררת מועקה ומצוקה. ה

חוקרים שיודעים היטב מה עובר בראשו של כל חשוד בעת החקירה, משתמשים בתחושות שלו כדי לעורר מניפולציות באינספור דרכים שישפיעו על התקדמות החקירה – חלקן עלולות להיות בלתי חוקיות.

עורך דין פלילי הוא שומר הסף היחידי של הנחקר בשלב הזה, שיוודא את כשרות החקירה, הרלוונטיות שלה לעובדות והראיות מהשטח ושהמשטרה לא ממהרת "להפיל את התיק" על החשוד כדי לזרז עניינים. במקרים של כשלים קשים בהתנהלות החקירה אפשר יהיה אף להביא לזיכוי וביטול כתב האישום!

משרד עורכי הדין, נוכח בחקירה ומשיב לשאלות במקומו של החשוד, מתעמת עם האישומים ומוסר את הנימוקים והנסיבות הרלוונטיים. המשרד גם מכין חשודים רבים לקראת החקירה ומסביר מה צפוי לה, מה יכול החוקר לשאול ואיך להשיב לשאלות מבלי "להפיל" את עצמך במלכודות החקירה.

עד לשלב הגשת כתב האישום יכולה המשטרה לבצע הארכת מעצר, להפעיל מעצר עד תום ההליכים, לחלט רכוש וכספים, לפסול רישיונות נהיגה ולהוציא צווי עיכוב יציאה מן הארץ.

 

קיבלתם כתב אישום או זומנתם לחקירה? אנחנו כאן בשבילכם

להבדיל מתחומי משפט אחרים, הדין הפלילי מתעסק בדיני נפשות, בזכויות אנושיות ואזרחיות, בחירותו של אדם, שמו הטוב ושמירה על כבודו וכמובן שיש מקום לדון בכך גם מצידו של הנאשם שסובל מערעור על אישיותו, טיבו, מהלך חייו ועלול להיפגע גם מצד הסובבים אותו וחמור מכך – מצד הציבור אם הפרשה מסוקרת ומדווחת במהדורת החדשות.

כשם שלא הייתם מעזים לתת לרופא המשפחה לבצע ניתוח לבבי או לרופא השיניים לאבחן לכם את השבר במרפק, כך טוב תעשו אם תבחרו בעורך דין שמתמחה רק בפלילים ולא מתעסק בתחומים אחרים או ב"קצת מכל דבר". אל תיתנו לאף אחד ללמוד ולצבור את הניסיון על חשבונכם ובדקו את סוג ההתמחות, הוותק וההצלחות של אותו עו"ד בתיקים דומים.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עורך דין מעצרים

מעצר משטרתי הינו חוויה לא נעימה ידועה לכל. כאשר נעצר אדם ישנם חוקים ברורים על התנהלות המעצר ואורכו. על מנת לוודא את שזכויותיו של הנעצר

עורך דין פלילי בתל אביב

לחוק העונשין במדינת ישראל ישנו תפקיד חשוב מאוד והוא שמירה על הזכויות והבטחון של כל אדם ואדם. כחלק מכך חוק העונשין מציג בתוכו עבירות של

עורך דין פלילי בבני ברק

במידה וראיתם את הסדרה המדריך לרוצח אתם יכולים להבין שכל אדם, אפילו המשכיל והנורמטיבי ביותר עשוי להיות מעורב בעבירה פלילית. כמובן שמדובר על סדרה המגזימה

עורך דין פלילי ברמת גן

עורך דין פלילי הינה אחת ההתמחויות המרתוק ביותר הקיימות בתחום המשפט ועריכת הדין. מדובר במקבץ חוקים רחב, הכולל בתוכו דקויות של נסיבות, מקרים וסיפורים אנושיים.

עורך דין פלילי בראשון לציון

הדין הפלילי הינה אחת ההתמחויות המרתקות ביותר הקיימות בעולם עריכת הדין. מדובר בתחום רחב מאוד הכולל בתוכו מספר רב של סעיפי חוק, מקרים מעניינים ואירועים