עורך דין פלילי ברמת גן

עורך דין פלילי הינה אחת ההתמחויות המרתוק ביותר הקיימות בתחום המשפט ועריכת הדין. מדובר במקבץ חוקים רחב, הכולל בתוכו דקויות של נסיבות, מקרים וסיפורים אנושיים. לעורך דין פלילי ברמת גן יש תפקיד מהותי בשמירה על יישום החוקים וכן שמירה על זכויותיהם של החשודים והנאשמים בפליליים. על כל אלו ועוד תוכלו לקרוא כאן במאמר שלנו הנבחרת המשפטית.

ההגדרה לעבירה פלילית

עבירה פלילית הינה פגיעה והפרה של כלל מחייב. במילים והגדרות של ימינו מדובר בכל פעולה המנוגדת לחוק העונשין תשל"ז-1997 של מדינת ישראל. את כלל העבירות הפליליות ניתן לחלק לפי 3 קטגוריות, אשר אלו נבדלות זו מזו בשל חומרת המעשה וכתוצאה מכך גם בחומרת העונש המינימלי והמקסימלי שניתן לתת.

החלוקה הינה לפי –

  1. חטא – עד 3 חודשי מאסר.
  2. עוון – בין 3 חודשי מאסר ל-3 שנות מאסר.
  3. פשע – עונש של מעל ל-3 שנות מאסר.

 

מהו חוק העונשין תשל"ז-1997

מדובר על החוק אשר מאגד בתוכו את מרבית העבירות והעונשים המוגדרים בתור עבירות פליליות על פי הדין של החוק הישראלי.

בתוך כך, מדובר על חוק בעל מעל ל-500 סעיפים שונים שלחלקם יש תתי סעיפים והבהרות רבות. בתוך הסעיפים השונים ניתן למצוא את ההגדרות השונות למגוון רחב של עבירות, החל מעבירות רכוש, תקיפה, שוחד ועד לעבירות של תקיפה ורצח.

חוק העונשין תשל"ז-1997 חוקק ב-1997, אך לאורך שלושת העשורים האחרונים בוצעו שינויים ותיקונים רבים בחוק לצורך התאמתו לעולם המשתנה, לערכים שהשתנו ולתפיסת העולם הרווחת במדינה בעת הזו.

 

עורך דין פלילי ברמת גן – ייצוג לאורך כל הדרך

תפקידו של עורך דין פלילי ברמת גן הוא לייצג את הלקוח שלו לאורך כל ההליך הפלילי ולדאוג לשמירה על זכויותיו כמו גם להוכחת חפותו של החשוד. ההליך המשפטי עצמו הינו הליך ארוך אשר אף עשוי לקחת מספר שנים מרגע התחלת החקירה הפלילית ועד לקבלת פסק הדין.

עורך דין פלילי ברמת גן
עורך דין פלילי ברמת גן

חקירה – השלב הראשון והקריטי ביותר

בשלב החקירה חוקרי המשטרה מנסים להגיע לשורשי האמת ולפענח את מהלך ביצוע העבירה. בתוך כך החוקרים ידרשו להביא הוכחות המקשרות בין החשוד לביצוע המעשה. נוסף לכך, החוקרים ינסו להשיג את הודאתו של החשוד.

הליך החקירה עצמה מתקיים בצורה שתתרום לחוקרים ותגרום לחשוד להודות במעשיו. לצערנו בחלק מן המקרים עשויות להיות גם הודאות שווא, אשר נאמרו מפחד, רצון לקבל עסקת טיעון טובה או בשל בלבול רב. עורך הדין הפלילי ברמת גן אומנם אינו נמצא במהלך החקירה עצמה, אך יש לכם זכות לדרוש להתייעץ עימו עוד טרם התחלת החקירה וזאת כדי להבין את הזכויות שלכם ולמצוא את הדרך להוכיח את חפותכם.

 

שלב הגשת כתב האישום

בטרם התיק מגיע לדיון מול שופט ולאחר שהפרקליטות מחליטה על הגשת כתב האישום ישנה תקופה טובה להשגת עסקת טיעון. מצד אחד הפרקליטות תשמח לסגור את התיק במהירות וללא צורך במשפט. מנגד הנאשם שעושי להיות מורשע בעבירה חמורה ועשוי למצוא את עצמו במשך שנים בכלא, יעדיף להודות בהאשמות קלות יותר או להודות בהאשמות החמורות רק לצורך קבלת הקלה בעונש.

זהו תפקידו של עורך הדין הפלילי ברמת גן לדאוג להשיג את העסקה הטובה ביותר ולייעץ לנאשם על ההשלכות של חתימה או הימנעות מעסקת הטיעון.

 

שלב המשפט

בשלב הזה לעורך הדין ישנה מטרה להוכיח את חפותו או לכל הפחות לערער את הנתונים והראיות של הפרקליטות. גם בשלב זה ובמידה והנאשם יורשע יהיה על עורך הדין להוריד את חומרת המעשה והעונש באופן המקסימלי האפשרי.

 

שלב הערעור

גם לאחר קבלת גזר הדין, ישנן אפשרויות במקרים רבים לערער על ההחלטה. הדבר נכון גם לגבי הצד התובע וגם על הצד הנתבע. לעורך הדין הפלילי יש תפקיד בהגשת הערעורים, זאת בנוסף לניסיון נוסף להוכחת חפותו וגרסתו של הנאשם.

 

כשהקורבן צריך ייצוג וייעוץ משפטי מעורך דין פלילי ברמת גן

ישנם מקרים רבים בהם לא רק החשוד בביצוע העבירה צריך ייעוץ משפטי אלא גם הקורבן ואף העדים למעשה.

ישנן כמה סיבות בהן הנפגע מן העבירה יצטרך גם הוא ייצוג משפטי. מקרים אלו כוללים עבירות של סחיטה באיומים, בהם המטרה העיקרית של המתלונן היא למנוע את אירוע הסחיטה ולכן פנייה לרשויות החוק בכלל ולעורך דין פלילי בפרט עשויה אכן למנוע את מימוש מעשה הסחיטה.

נוסף לכך, הליך של הגשת תלונה במשטרה, הגעה למתן עדות במשטרה וגם בבית המשפט הינם הליכים קשים נפשית. התפקיד של עורך הדין הפלילי ברמת גן הוא לשמור על הזכויות של הלקוח שלו ולדאוג שהעדות שלו והראיות שיש בידיו יוצגו באופן הנכון ביותר.

 

למה חשוב לבחור בעורך דין מקצועי ומומחה?

לעורך הדין הפלילי ברמת גן יש תפקיד אינטגרלי לאורך כלל ההליך הפלילי. בתוך כך, ייצוג הולם מצד עורך דין המתמחה בתחום הפליליים בכלל ובתחום הדרוש לכם בפרט עשוי להיות ההבדל בין הוכחת החפות של אדם לבין הרשעתו.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עורך דין מעצרים

מעצר משטרתי הינו חוויה לא נעימה ידועה לכל. כאשר נעצר אדם ישנם חוקים ברורים על התנהלות המעצר ואורכו. על מנת לוודא את שזכויותיו של הנעצר

עורך דין פלילי בתל אביב

לחוק העונשין במדינת ישראל ישנו תפקיד חשוב מאוד והוא שמירה על הזכויות והבטחון של כל אדם ואדם. כחלק מכך חוק העונשין מציג בתוכו עבירות של

עורך דין פלילי בבני ברק

במידה וראיתם את הסדרה המדריך לרוצח אתם יכולים להבין שכל אדם, אפילו המשכיל והנורמטיבי ביותר עשוי להיות מעורב בעבירה פלילית. כמובן שמדובר על סדרה המגזימה

עורך דין פלילי בראשון לציון

הדין הפלילי הינה אחת ההתמחויות המרתקות ביותר הקיימות בעולם עריכת הדין. מדובר בתחום רחב מאוד הכולל בתוכו מספר רב של סעיפי חוק, מקרים מעניינים ואירועים

עורך דין פלילי בפתח תקווה

עורך דין פלילי הוא גורם המקצוע המתמחה בכל הנוגע למשפט והחוק הפלילי בישראל, בדגש על חוק העונשין וההליך הפלילי. באתר שלנו – הנבחרת המשפטית תוכלו