עורך דין פלילי בפתח תקווה

עורך דין פלילי הוא גורם המקצוע המתמחה בכל הנוגע למשפט והחוק הפלילי בישראל, בדגש על חוק העונשין וההליך הפלילי. באתר שלנו – הנבחרת המשפטית תוכלו למצוא את המידע הרלוונטי בנושא עורך דין פלילי בפתח תקווה.

למה חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי?

אומנם התפקיד העיקרי של החוק בישראל הוא להגן על חייהם, רכושם וזכויותיהם של אזרחי ותושבי המדינה, אבל מדובר גם על מסמך משפטי שאינו פשוט במיוחד להבנה. החוק הישראלי בכלל וחוק העונשין בפרט מכיל בתוכו סעיפים ותת סעיפים רבים אשר מטרתם לפרוט את הסוגיות השונות הנכללות בחוק.

ואומנם, החוק כתוב באופן שאנשים פרטיים רבים אינם מבינים ויודעים להגיע לעומק הדברים ולהבחין בין מספר מקרים או סוגיות. כתוצאה מכך, ישנה עדיפות לכל אדם, בין אם הוא חשוד בביצוע עבירה ובין אם הוא הקורבן שלה, לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי בפתח תקווה, זאת כדי לעמוד על הזכויות שלו, כדי להימנע מהפללה עצמית וכדי למצות את הדין באופן הצודק וההוגן ביותר.

 

אילו עבירות נכללות בתחום הייעוץ של עורך דין פלילי בפתח תקווה?

העבירות המוגדרות כפליליות הינן רבות מאוד וניתן לחלק אותן לפי מספר רב מאוד של קטגוריות על. כאשר בכל קטגוריה כזו ניתן למצוא מספר רב של תתי עבירות ותתי סעיפים המגדירים את חומרת המעשה ואת העונש על העבירה. ניתן לציין ברשימת העבירות הפליליות עבירות כמו רצח, שוד ואף בגידה וריגול. נפרט כאן מספר מצומצם מהן –

 

ריגול

כותרת העל הראשונה שנציין כאן במאמר הינה ריגול, מדובר בעבירה שהפגיעה ממנה למדינה ולאזרחיה עשויה להיות קטלנית, בעיקר כשמדובר במדינה כמו מדינת ישראל המוקפת כולה באויבים רבים.

הסעיפים השונים שנכללים בתוך עבירות הריגול –

  • מסירת ידיעה לאויב – סעיף זה כולל בתוכו מסירה ביודעין וכן מסירה כתוצאה מרשלנות.
  • מגע עם סוכן חוץ – ניהול כל סוג של קשר או ביקור במקום עבודתו או מגוריו של סוכן זר.
  • ריגול
  • ריגול חמור – ההבדל בין ריגול לריגול חמור מגיע מיכולת השגת המידע. במקרה של ריגול חמור השגת המידע נעשתה באופן לא חוקי.

עורך דין פלילי בפתח תקווה

עורך דין פלילי בפתח תקווה

 

עבירות זנות

בכל הנוגע לזנות, פעילותה של הזונה עצמה אינה נחשבת לעבירה על החוק. אלא העוסקת בזנות נחשבת לקורבן של המעשה. על כן העבירות השונות הנכללות תחת העבירות הזנות הינן כולן עבירות כנגד הצרכן או מי שמרוויח מן מעשי הזנות.

  • סרסרות למעשי זנות – מדובר בכל אדם אשר מקבל תמורה על מעשה זנות של אדם אחר.
  • הבאת אדם למעשה או לעיסוק בזנות – כל מעשה אשר גורם לאדם לבצע מעשה או לעסוק לאורך זמן בזנות, גם אם למשדל עצמו אין תמורה ישירה ממעשה הזנות.
  • השכרת מקום לצורך זנות – גם השכרה של דירה, כלי רכב או כלי שיט, ביודעין למטרת פעילות של זנות מוגדרת כעבירה פלילית.

 

עבירות של גרימת מוות

בגרימת מוות החוק עבר רפורמה ומתיחת פנים קלה, כיום כבר לא קיימת ההגדרה של הריגה, שזוהי בפועל המתה ללא כוונת תחילה. אלא קיימות עבירות המסתכלות על נסיבות המקרה.

  • רצח – גרימת מוות בכוונה או באדישות.
  • רצח בנסיבות מחמירות – ישנה רשימה ארוכה של הנסיבות, אך בכלליות מדובר על מקרים בהם נסיבות הרצח או תכנונו היו אכזריים.
  • המתה בנסיבות של אחראיות מופחתת – מדובר בדרך כלל על עבירה של אדם שנפגע לפני כן ובשל כך ביצע את הרצח (לדוגמה אדם שעבר התעללות מינית).

 

כפי שאמרנו בנוסף לאלו ישנן עבירות נוספות הנכללות בתוך התחום העיסוק של עורך דין פלילי ואלו כוללות הסתה לגזענות ואלימות, המרדה, הפרעה לשלום הציבור ועוד.

 

מהו התפקיד של עורך דין פלילי בפתח תקווה?

לעורך הדין הפלילי ישנם תפקידים רבים לאורך התהליך הפלילי, החל מהתלונה או הזימון לחקירה ועד לבית המשפט וקביעת פסק הדין (ואף לאחר מכן). באופן כללי התפקיד של עורך הדין הינו להגן על הזכויות של הנאשם ושל המתלונן/ קורבן.

חשוב לדעת ולזכור, עם כל הרצון של מערכת החוק לייצר משפט צדק ישנה חשיבות לא פחותה לשמירה על זכויות וכבודו של האדם. לכן, גם אל מול נאשם ואף אל מול מי שהורשע ישנם תהליכים רבים אשר צריכים להתקיים לפי דין החוק. כך למשל משך המעצר הראשוני, תהליך החקירה, תהליך איסוף הראיות וגם הליך המשפט עצמו.

התפקיד העיקרי של עורך הדין בהליך הפלילי הוא להוכיח את החפות של מרשו ולהגן על זכויותיו. גם במקרים בהם הנאשם מודה בהאשמות או שבית המשפט מחליט להרשיע אותו, התפקיד של עורך הדין הוא להציג את הנסיבות של ביצוע העברה ולדאוג לזכויות של הנאשם לאורך כל ההליך.

 

עורך דין פלילי בפתח תקווה – שני צדדים לכל מטבע

רבים חושבים שהתפקיד של עורך דין פלילי בפתח תקווה מסתכם בייצוג של נאשמים בלבד. אך, לא רבים יודעים כי ישנם מקרים רבים בהם גם לקורבן של מעשה יש צורך או מומלץ מאוד לקבל ייעוץ משפטי ולהיות מיוצג על ידי עורך דין פלילי מקצועי.

בעיקרון, בכל מצב של פנייה לרשויות החוק בין אם בתור מתן עדות ובין אם בתור הגשת תלונה, מומלץ להיות מיוצגים על ידי עורך דין פלילי בפתח תקווה.

הסיבה העיקרית לכך הינה העובדה שעורך דין פלילי מכיר את החוק ואת הזכויות גם של הקורבן וגם של הנאשם. מתן עדות, הגשת תלונה והתמודדות עם העבירה שהתרחשה אינן פעולות פשוטות והליווי המשפטי יכול להקל על ההליך, לקצר ולייעל אותו באופן משמעותי.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עורך דין מעצרים

מעצר משטרתי הינו חוויה לא נעימה ידועה לכל. כאשר נעצר אדם ישנם חוקים ברורים על התנהלות המעצר ואורכו. על מנת לוודא את שזכויותיו של הנעצר

עורך דין פלילי בתל אביב

לחוק העונשין במדינת ישראל ישנו תפקיד חשוב מאוד והוא שמירה על הזכויות והבטחון של כל אדם ואדם. כחלק מכך חוק העונשין מציג בתוכו עבירות של

עורך דין פלילי בבני ברק

במידה וראיתם את הסדרה המדריך לרוצח אתם יכולים להבין שכל אדם, אפילו המשכיל והנורמטיבי ביותר עשוי להיות מעורב בעבירה פלילית. כמובן שמדובר על סדרה המגזימה

עורך דין פלילי ברמת גן

עורך דין פלילי הינה אחת ההתמחויות המרתוק ביותר הקיימות בתחום המשפט ועריכת הדין. מדובר במקבץ חוקים רחב, הכולל בתוכו דקויות של נסיבות, מקרים וסיפורים אנושיים.

עורך דין פלילי בראשון לציון

הדין הפלילי הינה אחת ההתמחויות המרתקות ביותר הקיימות בעולם עריכת הדין. מדובר בתחום רחב מאוד הכולל בתוכו מספר רב של סעיפי חוק, מקרים מעניינים ואירועים