עורך דין פלילי בחולון

החוק הישראלי מגדיר מנעד רחב מאוד של עבירות בתור עבירות פליליות. עבירה על אחד מסעיפי חוק העונשין עשוי להוביל אתכם לחקירה ואף להגשת כתב אישום כנגדכם. במקרים אלו חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין פלילי בחולון ולדאוג לייצוג הולם במהלך כל ההליך המשפטי. במאמר זה תוכלו לקרוא את המידע שחשוב לדעת על עורך דין פלילי בחולון ועל ייצוג נכון של נאשמים בפלילים.

מי יכול להסתבך בפליליים?

רבים מאמינים שעבירות פליליות הינן אך ורק עבירות של רצח או שוד ובעצם רק עבירות המתייחסות לעבריינים ומשפחות פשע. אך, הגדרת החוק מכניסה לתוך הדין הפלילי מספר רב מאוד של סוגי עבירות. בתוך כך, ישנם אנשים רבים המעורבים בסוגי העבירות השונות והדבר אף כולל ראשי ממשלה ונשיאים במדינית ישראל כמו גם כל אדם פרטי אשר עשוי אף בשוגג להיות מואשם בפלילים ולהזדקק לסיוע של עורך דין פלילי בחולון.

 

סוגי העבירות השונות בחוק העונשין

חוק העונשין מונה בתוכו עשרות רבות של סעיפי חוק ועבירות. המוכרות והברורות ביותר כוללות את עבירות המין, עבירות נשק, עבירות אלימות והמתה. נוסף לכך, ישנן עבירות נוספות רבות הפחות מוכרות ומקושרות ישירות לדין הפלילי, בתוך כך ניתן למנות את עבירות השוחד, ריגול, עבירות מעין גניבה, זיוף בולים ועוד.

 

עורך דין פלילי בחולון בשלב החקירה

השלב הראשון בהליך הפלילי הינו שלב החקירה והוא במקרים רבים גם השלב שיכריע את המשך התפתחות התיק הפלילי וההתקדמות שלו להגשת כתב אישום ומשפט פלילי. בשלב זה המשטרה מבצעת הליך של בדיקה וחקירה של הנאשמים בעבירה ושל עדים שעשויים לשפוך אור על האירוע. בתוך כך, החקירה עשויה להיות בשלבים מוקדמים גם בתצורה של חקירה סמויה.

במהלך החקירה, הנאשם או יותר נכון החשוד בביצוע העבירה יזומן לחקירה שבמהלכה הוא יידרש לענות על שאלות החוקרים הקשורות בצורה ישירה ועקיפה לאירוע ביצוע העבירה הפלילית. במקביל החוקרים יגבשו את הראיות הנוספות המחזקות את החשדות שלהם.

עורך דין פלילי בחולון
עורך דין פלילי בחולון

ועורך הדין מה איתו?

כאן בדיוק נכנס לתמונה עורך הדין הפלילי בחולון. לכל חשוד בפליליים יש זכות להתייעץ עם עורך דין, זאת טרם התחלת החקירה. לעורך הדין הפלילי ישנם מספר תפקידים חשובים מאוד במסגרת השלב הראשוני הזה. ראשית, עליו להבין מהן הראיות הקיימות כנגד הנאשם ולהבין האם יש ביסוס להאשמות. נוסף לכך, הוא צריך לייעץ לחשוד כיצד לא להפליל את עצמו ולהימנע מהודאות שווא.

אלמנט נוסף וחשוב לא פחות הינו שמירה על זכויותיו של החשוד במהלך החקירה ובמידה והחשוד נעצר כחלק מהליך גם לנסות ולשחרר אותו בערבות, לכל הפחות למעצר בית.

בשלב זה הפרקליטות רוצה לנסות ולסגור את התיק במהירות האפשרית ולכן, היא תשמח במקרים רבים להציע עסקאות טיעון לחשוד. במקרים רבים מדובר בעסקאות שהמטרה העיקרית שלהן היא הפחדה. גם כאן לעורך הדין הפלילי יש תפקיד חשוב מאוד לבחון את ההצעות ולספק ללקוח שלו את ההצעה וההמלצה הטובה ביותר.

 

שלב המשפט – לא רק הוכחת חפות

השלב הגדול הבא בהליך הפלילי הינו שלב המשפט והוא מתחיל לאחר החלטת הפרקליטות שיש בידיהם מספיק ראיות בכדי להרשיע את החשוד ועל כן הם מגישים כתב אישום כנגד החשוד.

במהלך המשפט המטרה העיקרית של עורך הדין הפלילי בחולון הינה למנוע את הרשעתו של הנאשם ובפעול להוכיח את חפותו. אך, במקרים בהם ישנן ראיות מוצקות כנגד הנאשם ואין אפשרות להוכיח את החפות ישנן דרכים משפטיות אחרות למנוע את הרשאתו או להשיג לנאשם עסקה שבמסגרתה העונש יהיה חמור פחות מזה שעשוי להינתן בתום המשפט.

 

ייצוג של קטינים על ידי עורך דין פלילי בחולון

אחד מתתי ההתמחויות הסבוכות, אך מעניינות ביותר הקיימות בדין הפלילי הינו ייצוג של קטינים. הסיבה לכך מגיעה מהעובדה שאומנם על קטינים חלים כל החוקים השונים הקיימים בחוק העונשין. אך לקטינים יש אחראיות פחותה על המעשים שלהם.

 

למה לקטינים יש אחראיות מופחתת על המעשים שלהם?

קטין מוגדר כמי שטרם מלאו לו 18 שנים. בפועל מדובר על ילדים ונערים (וכמובן ילדות ונערות). מדובר בקבוצות הגילים בהן ההבדלה בין טוב ורע אינה שלמה. נוסף לכך, קטינים נחשבים למושפעים מהסביבה שלהם באופן רב ומשמעותי יותר מזה של בגירים. בשל הסיבות הללו, קטינים אינם יכולים להיות אחראיים למעשיהם באותה הרמה שבגירים אחראיים למעשים שלהם.

 

הנזק שבהרשעת קטינים

כולנו עשינו טעויות כשהיינו צעירים. אך אם היו אומרים לכם כי הטעות שלכם תמנע מכם להתגייס לצה"ל, לסיים בגרויות או בעתיד למצוא עבודה ולהתקדם בחיים? זהו בדיוק המצב שעושי להיווצר עבור קטינים שמורשים בעבירות פליליות.

כדי למנוע פגיעה אנושה בעתיד של הקטינים אשר מואשמים בביצוע עבירות פליליות החוק בישראל מכוון לכך שקטינים יקבלו עזרה ושיקום ולא יכלאו בבית סוהר. כשההבנה היא שגם לאותו קטין וגם לנו כחברה תהיה תרומה רבה יותר מאדם צעיר שיוכל להפוך לכוח ייצרני וחלק מהקהילה מאשר מאדם אשר השתחרר מבית הסוהר ואין באפשרותו לכלכל את עצמו או להתפתח ולכן הוא עשוי לחזור מהר מאוד למעגל הפשיעה.

 

מה מיוחד בייצוג של קטינים?

כפי שאמרנו, החוק בישראל מכווין לשקם קטינים. מי שמייצג קטינים חייב להכיר לעומק את הסעיפים השונים הקשורים בעבירות של קטינים, זאת בנוסף לחוקי הנוער השונים שכל המטרה שלהם הינה שמירה והגנה על בני נוער, גם כאלו שסטו מדרך הישר.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עורך דין מעצרים

מעצר משטרתי הינו חוויה לא נעימה ידועה לכל. כאשר נעצר אדם ישנם חוקים ברורים על התנהלות המעצר ואורכו. על מנת לוודא את שזכויותיו של הנעצר

עורך דין פלילי בתל אביב

לחוק העונשין במדינת ישראל ישנו תפקיד חשוב מאוד והוא שמירה על הזכויות והבטחון של כל אדם ואדם. כחלק מכך חוק העונשין מציג בתוכו עבירות של

עורך דין פלילי בבני ברק

במידה וראיתם את הסדרה המדריך לרוצח אתם יכולים להבין שכל אדם, אפילו המשכיל והנורמטיבי ביותר עשוי להיות מעורב בעבירה פלילית. כמובן שמדובר על סדרה המגזימה

עורך דין פלילי ברמת גן

עורך דין פלילי הינה אחת ההתמחויות המרתוק ביותר הקיימות בתחום המשפט ועריכת הדין. מדובר במקבץ חוקים רחב, הכולל בתוכו דקויות של נסיבות, מקרים וסיפורים אנושיים.

עורך דין פלילי בראשון לציון

הדין הפלילי הינה אחת ההתמחויות המרתקות ביותר הקיימות בעולם עריכת הדין. מדובר בתחום רחב מאוד הכולל בתוכו מספר רב של סעיפי חוק, מקרים מעניינים ואירועים