עורך דין עבירות שוד

עבירות שוד, ובפרט עבירות שוד מזויין, נמנות עם העבירות הפליליות הכי חמורות בספר החוקים הישראלי. בשורות הבאות נסביר מהן עבירות שוד, במה הן שונות מעבירות גניבה, אילו עונשים הרשעה בעבירות שוד עלולה לגרור בצידה, באילו תיקי שוד עורך דין עבירות שוד יכול לסייע, ומתי כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין עבירות שוד.

מהן עבירות שוד ובמה הן נבדלות מעבירות גניבה

ככלל, עבירות שוד ועבירות גניבה הן פעולות שהמטרה שלהן הינה דומה. הן הגנב והן השודד מעוניינים לקחת במרמה או בכוח את כספו או רכושו של הקורבן. זאת, שלא כדין ושלא בהסכמה של קורבן העבירה. עם זאת, בין שתי הפעולות הללו יש הבדל עצום. הגנב מנסה לגזול את רכוש הקורבן במרמה או בעת שתשומת ליבו מוסחת, ולרוב ללא אלימות.

מנגד, השודד עושה בדיוק את אותו הדבר אבל תוך הפעלת כוח ושימוש באיומים כנגד הקורבן או הקורבנות. אם השודד עושה שימוש גם בנשק, השוד הופך לשוד מזוין אשר העונשים בגינו הם חמורים במיוחד. במקרה של גניבה, ובתנאי שהקורבן מגלה את המזימה מבעוד מועד, הוא עלול להתנגד ולמנוע את הגניבה.

ואולם במקרה של שוד, כל גילוי התנגדות מצד הקורבן למעשה עלולה להביא להחמרת המצב ולפגיעה משמעותית בקורבן או בסובבים אותו, עד כדי אובדן חיים. אין פלא, לפיכך, שמלאכתו של עורך דין עבירות שוד היא קשה ודורשת תחכום וניסיון רב.

 

אילו עונשים הרשעה בעבירות שוד עלולה לגרור בצידה

מפאת האופי הכוחני והמסוכן של עבירת שוד, ובעיקר כאשר מדובר בשוד מזוין, נוטה המחוקק במדינת ישראל, כמו גם בכל המדינות המתוקנות בעולם, להחמיר בדין עם מי שהורשעו בביצוע עבירות מהסוג האמור לעיל. אם העונש בגין גניבה יכול להגיע לכדי שלוש שנות מאסר, הרי שכאשר מדובר בשוד מזוין העונש עלול להיות משמעותי פי כמה ויכול להגיע עד לפסיקה של עשרים שנות מאסר למבצע העבירה.

 

באילו תיקי שוד עורך דין עבירות שוד יכול לסייע

שוד אלים ובלתי מזוין יכול להסתיים במאסר של עד ארבע עשרה שנים, שגם זה עונש משמעותי ומרתיע מאוד. הענישה בגין שוד מזוין יכולה להגיע גם לעשרים שנות מאסר. עם זאת, עורך דין עבירות שוד המכיר את הנושא, יכול לפעול במטרה להפחית את חומרת גזר הדין ואיתו את העונש שייפסק למבצע העבירה.

נקודת המוצא היא שבכל עבירה מהסוג הזה אפשר למצוא נסיבות מקלות. דוגמה טובה לכך היא שוד שבוצע על ידי מספר אנשים, שחלק מהם רק נגררו למעשה ולא יזמו אותו. וכמובן, יש נסיבות מקלות אחרות שעורך דין עבירות שוד מיומן יכול להעלות לאורך המשפט ולתמוך בהן.

עורך דין עבירות שוד
עורך דין עבירות שוד

מתי כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין עבירות שוד?

כאמור לעיל הענישה במקרים של שוד, ועל אחת כמה וכמה אם מדובר בשוד מזוין, היא מחמירה. מי שנחשד בעבירות שוד, חייב לשכור את שירותיו הטובים של עורך דין פלילי מנוסה. מבחינת אותו עורך דין שוד מזוין שביצע מרשו איננו מחייב בהכרח ענישה מחמירה.

זאת, אם אותו עורך דין מצליח למצוא סיבות מקלות כפי שכבר הוזכר לעיל. אמנם החוק בישראל מחמיר ביחס שלו למקרי שוד, אבל למרבה השמחה השופטים בישראל הם בראש ובראשונה בני אדם. אם מצליח עורך הדין למצוא סיבות משמעותיות להקלה בגזר הדין או בענישה, יכול בית המשפט להתחשב בהן.

הניסיון מראה שזה בדיוק מה שבית המשפט בישראל עושה. תפקידו של השופט הוא לאזן בין זכויותיו של הקורבן, לבין זכותו של מבצע העבירה למשפט הוגן. ואכן, השופטים בישראל מבצעים את מלאכת האיזון בצורה הטובה ביותר האפשרית.

 

למה חשוב לשים לב כאשר שוכרים את שירותיו של עורך דין עבירות שוד?

אחד הדברים שכל מי שחשוד בביצוע עבירת שוד חייב לדעת, הוא שעורך דין פלילי הוא עוגן ההצלה שלו. ככל ששיתוף הפעולה בין הצדדים טוב יותר, כך יוכל עורך הדין למלא טוב יותר את התפקיד שלו בייצוג חשודים או נאשמים בעבירות שוד לסוגיהן.

עורך דין פלילי המתמחה בפשעים מהסוג האמור לעיל, ידע למצוא את נקודות האור גם בתיק עבירות השוד הסבוך ביותר ולנצל כל הזדמנות וכל דרך חוקית לסייע למרשו לזכות בעונש מקל ככל האפשר בנסיבות הקיימות. זוהי בדיוק הכוונה של המחוקק, כאשר קבע שכל נאשם זכאי להגנה. שיתוף פעולה עם עורך הדין, פירושה גילוי לב מלא ותיאור נסיבות המקרה בצורה גלויה.

 

איך עורך דין עבירות שוד מסייע לחשודים ונאשמים בביצוע שוד?

עורך הדין יחקור את הנאשם וישתמש בכל החומרים ובכל המסמכים הקיימים, על מנת לבנות בסיכומו של עניין הגנה משפטית נאותה, מבוססת וכזאת שתוכל לזכות בסיומו של עניין ליחס אוהד מצידם של השופטים. במדינה מתוקנת המגמה צריכה להיות ענישה מרתיעה, אבל במקביל ניסיון לשקם את הנאשם שהורשע ולהעניק לו הזדמנות לפתוח בחיים תקינים בסיום תקופת המאסר.

 

בשורה התחתונה

אם יש לכם רצון להעמיק את הידע שלכם בנושא עבירות שוד ואם יש לכם צורך בשירותיו של עורך דין פלילי המתמחה בטיפול בתיקי עבירות שוד, הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות, הוא ליצור עם עורך דין עבירות שוד קשר כבר כעת ולהתחיל תהליך שיסייע לכם בדרך לסיום מוצלח של ההליך הפלילי בו אתם מעורבים.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עבירת שוד בנסיבות מחמירות

כשמדברים על שוד בנסיבות מחמירות, מתכוונים לעבירת השוד הנחשבת לחמורה ביותר. עבירה זו מוגדרת גם כ"שוד מזוין", נחשבת ככזאת באם התקיים השוד בנסיבות אלה: במהלך

עבירות שוד – עונש

עבירות שוד הן למעשה עבירות גניבה שבמסגרתן נעשה שימוש באמצעים אלימים וכוחניים או באיום בנקיטת פעולות אלימות (בין אם במפורש או באופן מרומז) למטרת ביצוע

שוד מזויין – עונש

עבירות של שוד מזוין הן בין העבירות היותר חמורות בחוק העונשין בישראל. עבירות שוד מזויין הן למעשה עבירות גניבה המבוצעות בנסיבות מחמירות במיוחד, ובהתאם לכך,