עבירות מס כעבירות מקור

תחום המשפט הפלילי מאגד תחתיו מגוון רחב של עבירות שונות ובכללן, עבירות סמים, עבירות אלימות, עבירות רצח, עבירות מין, עבירות הריגה, עבירות רכוש, עבירות הלבנת הון וכן הלאה. אף שעבירות מס זכו למוניטין של עבירות פליליות "קלות" בהשוואה לסוגי העבירות האחרים המטופלים בחוק העונשין בישראל, חשוב לדעת כי הרשעה בעבירות מס עשויה לגרור עונשים כבדים ובכללם חובת תשלום קנסות כבדים, עונשי מאסר ממושכים ועוד.

עבירות מס עשויות להתבצע הן בהקשר לעבירות פליליות אחרות והן בתצורה של עבירות מס כעבירות מקור. במסגרת סקירה זו נסביר מהן עבירות מס כעבירות מקור ומה מאפיין אותן, מהם העונשים בגין עבירות מס כעבירות מקור וכיצד עורך דין פלילי יכול לסייע למי שנחשד או נאשם בביצוע עבירות מס כעבירות מקור.

מהן עבירות מקור?

עבירות מקור הן שלל עבירות חמורות כגון סחיטה, רצח, שוחד, סחר בסמים, סחר בבני אדם ועוד, שבעקבותיהן מתבצעת עבירת מס – במטרה לטשטש את מקור הכספים. כלומר, מדובר כאן על עבירות שגוררות בעקבותיהן פעולה של הלבנת הון, כך שהחטא במקרים כאלו הוא כפול ומכופל.

 

מהן עבירות מס כעבירות מקור ומה מאפיין אותן?

עבירות מס לא תמיד הוגדרו בתור עבירות מקור, ורק לפני כ – 5 שנים, בשנת 2016, החוק הגדיר אותן כך. המטרה של הגדרת עבירות מס כעבירות מקור היא מטרה ברורה של הרתעה מפני הלבנת הון, שנחשבת לאחת העבירות הנפוצות ביותר גם של הצווארון הלבן וגם לא. עבירות מס כעבירות מקור נחשבות כך כאשר הן באות לידי ביטוי באחד מתוך שלושה מקרים שונים:

  1. מקרים שבהם יוגדרו עבירות מס כעבירות מקור הם מקרים שבהם העבירה עברה אל מעבר לסף הכספי המינימלי.
  2. מקרים שבהם יוגדרו עבירות מס כעבירות מקור הם מקרים שבהם העבירה קשורה למטרות טרור או לארגוני פשיעה שונים.
  3. מקרים שבהם יוגדרו עבירות מס כעבירות מקור הם מקרים שבהם העבירה בוצעה לאחר עבירת הלבנת ההון, והיא התבצעה על ידי צד שלישי לעניין, שאין חוב המס שייך אליו.

הענישה בצידן של עבירות מס כעבירות מקור

הענישה בגין עבירות מס כעבירות מקור היא ענישה כבדה במיוחד. מדובר כאן על אפשרויות ענישה שעומדות על מאסר של תקופה בת עד 10 שנים, על תשלומי קנסות בגובה של מאות אלפי שקלים ועוד. ההרתעה הגדולה סביב הנושא באה במטרה לגרום לעבירות מהסוג הזה להתרחש בכמות כמה שיותר קטנה, אך כאשר הן מתבצעות על אף אמצעי ההרתעה הגדולים שננקטים – יש בהחלט מקום לענישה כבדה.

עבירות מס כעבירות מקור
עבירות מס כעבירות מקור

עבירות מס כעבירות מקור – תחום התמחות ספציפי במשפט הפלילי

הכשרתו של עורך דין פלילי מנוסה, העוסק בייצוג חשודים ונאשמים בתיקי עבירות מס כעבירות מקור, כוללת התמחות בתחום של עבירות מס ותיקי הלבנת הון.

עורך הדין שאת שירותיו עליכם לשכור במקרה של חשד או כתב אישום שהוגש כנגדכם בגין עבירות מס, הוא כזה שהתמודד עם עשרות תיקים פליליים הנוגעים לעבירות מס כעבירות מקור, ובקיא בחוקי המס בישראל, בדין הפלילי ובהלכה הפסוקה בתיקים מסוג זה. לנסיונו של עורך דין בתיקי עבירות מס כעבירות מקור, יכולה להיות השפעה ניכרת על תוצאות ההליכים.

 

עבירות מס כעבירות מקור: תוצאות הרסניות או תוצאות שניתן להתמודד איתן?

אנשים שמבצעים עבירות מס כעבירות מקור, בדרך כלל מודעים לסיכון שהן טומנות בחובן. אם בכל אופן התקבלה על ידכם ההחלטה לבצע את העבירות, על אף הידיעה של הסיכונים הטמונים בהן, והגעתם למצב שנתפסתם ואתם עומדים לקראת הליך משפטי פלילי – התוצאות יכולות להיות או הרסניות במיוחד, או כאלו שאפשר להתמודד איתן בצורה מכובדת.

היות ומדובר על עבירה פלילית חמורה, עורך דין פלילי הוא היחיד שיכול לעשות את ההבדל באופן התנהלותו של ההליך הפלילי.

 

על חשיבותם של תיק הראיות וקו ההגנה בעבירות מס כעבירות מקור

עורך דין פלילי יודע בדיוק מה נדרש ממנו להוכיח על מנת להקטין את העונש הצפוי ללקוח שעומד בפני הרשעה בעבירות מס כעבירות מקור. משום שהוא מכיר היטב את תחום המשפט הפלילי, את החוקים ולא פעם גם את השופטים, הוא יוכל להבין בדיוק על אילו נקודות כדאי "ללחוץ" בדרך להשגת התוצאות הרצויות למרשו.

עם הניסיון העשיר שלו, הכלים שהוא צבר לאורך השנים והידע המקצועי בו הוא מחזיק, עורך דין פלילי יכול להפחית במידה ניכרת את העונשים הצפויים לנאשמים בעבירות מס כעבירות מקור ואף להביא לסגירת התיק ללא הרשעה כלל.

 

כיצד עורך דין פלילי יכול לסייע למי שנחשד או נאשם בעבירות מס כעבירות מקור

במידה ואתם כופרים באשמה, ומעוניינים להוכיח שאין לכם כל קשר לעבירות מס כעבירות מקור – גם בדרך הזו עורך דין פלילי יכול ללוות אתכם. לעיתים, בעקבות נסיבות כאלו ואחרות הקשורות לעולם התחתון, מואשמים גורמים שאינם נושאים בכל אחריות לעבירות מס כעבירות מקור, וזוהי סיטואציה שכמובן מחייבת התמודדות ראויה, על מנת להיחלץ מהעונשים הפוטנציאלים.

עורך דין פלילי יודע להתמודד גם עם סיטואציות מהסוג הזה, לאסוף ראיות שיוכיחו שהאשמה לא צריכה להיות מוטלת עליכם, ולסיים עם ההליך המשפטי עם תוצאות שמגיע לכם לקבל. אם נקלעתם למצב כזה או לכל מצב אחר הנוגע לעבירות מס כעבירות מקור, אל תהססו לפנות לעורך דין פלילי מקצועי ומיומן שיוכל לסייע לכם ביציאה מן התסבוכת אליה נקלעתם.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

העלמת מס

העלמת מס הינה עבירה פלילית, אשר בצידה קיימים עונשי מאסר בפועל. משמעותה של העלמת מס היא להתחמק, בדרכים שונות, מתשלום המס, אשר כל אזרח בישראל

חשבוניות מס פיקטיביות

כל אחד ואחת מאיתנו מחזיקים בערכים שונים של מוסר ואתיקה, שבהם אנחנו משתמשים לא פעם בחיי היום יום שלנו, בחיים המקצועיים שלנו, בחיים הזוגיים שלנו