עבירות מין במחשב – עונש

מהרגע שבו רשת האינטרנט נכנסה לחיינו, הם השתנו מן הקצה אל הקצה. פעולות שנדמה היה שלא נוכל לבצע לעולם מתבצעות היום בלחיצת כפתור, ונפתחו בפנינו אינספור אפשרויות לתקשורת, קניות, פיתוח עסקי ועוד. לצד כל הדברים הטובים והחיוביים האלו, רשת האינטרנט גם פתחה ערוץ תקשורת לא ממש חיובי, שמאפשר יצירת קשרים בין פדופילים לקטינים, ובין עברייני מין לבין קורבנות תמימים.

ערוץ התקשורת הזה מוביל ללא מעט עבירות מין במחשב, שגוררות אחריהן, כמובן, עונשים ראויים בהתאם לדרגות חומרת העבירה הספציפית. במסגרת מדריך זה, נסקור את הנושא של עבירות מין במחשב והעונש בצידן, ונלמד על האופן בו המחוקק מטפל בנושא.

איך עבירות מין במחשב באות לידי ביטוי?

עבירות מין במחשב הן כמו בור ללא תחתית, ולצערנו כמעט ואין סוף לאפשרויות הפוטנציאליות לביצוע העבירה. בין היתר, ניתן להבחין בעבירות כמו חשיפת איברים מוצנעים בזמן שיחת וידאו, קיום של שיחות בעלות אופי מיני, ללא הסכמה של הצד השני, הצעות בעלות אופי מיני, שידול לביצוע מעשים מיניים שונים אל מול המצלמה, או שידול לצילום מעשים אלו ושליחתם בחלון השיחה המשותף.

 

על עבירות מין במחשב ואתגר האכיפה

למרבה הצער, עבירות מין במחשב לא תמיד מסתיימות בעונש לעבריין. זאת משום שמתרחש כאן מצב אבסורדי שבו לא ניתן באמת לדעת מי יושב מאחורי מסך המחשב בצד השני.

במקרים רבים, קשה להתחקות בדיעבד אחר עקבותיהם של עברייני מין ברשת ובשל כך, לא פעם קורבנות מוצאים עצמם משוחחים עם אדם מסוים ובונים איתו יחסים של אמון וכבוד לכאורה, וברגע אחד, שבו הפנים האמיתיות של הצד השני נחשפות, הם מגלים שהם נפלו קורבן לעבירות מין במחשב. ברגע הזה, ניתן כמובן לפנות לעורך דין פלילי, ולהבין אילו אפשרויות עומדות בפניכם.

 

עבירות מין במחשב הן מורכבות יותר מהרבה עבירות אחרות בתחום הפלילי

להבדיל מעבירות שבהן ניתן לפעמים להניח את הידיים על העבריין ביתר קלות, בכל הנוגע לעבירות מין במחשב, לא פעם, קשה מאוד לאתר אותו. המרחב האינטרנטי הוא מרחב עצום, והקלות של ההתחזות של העבריין לאדם אחר, כמו גם הקלות להתחבר ממגוון מכשירים ולהתנתק מהם, הופכת את כל הנושא להרבה יותר מורכב.

למעשה, רק אנשי מקצוע כמו עורך דין פלילי או חוקר פלילי יוכלו, בדרכים כאלו ואחרות, לעלות על עקבותיו של העבריין, ולמצות איתו את הדין בהמשך.

עבירות מין במחשב – עונש
עבירות מין במחשב – עונש

עבירות מין במחשב – עונש בהתאם לסוג העבירה שבוצעה

בראש ובראשונה, כדי להבין שכשאשר מדברים על עבירות מין במחשב והעונש בצידן, מדברים על תחום רחב ביותר, שבו מנעד העונשים נע בין שנת מאסר אחת לבין עשר שנות מאסר. המנעד הוא נרחב כל כך משום שעבירות מין במחשב הן בעלות אופי שונה, כאשר קיימות מביניהן עבירות חמורות יותר לעומת עבירות חמורות פחות.

בכל מקרה, מעצם כובד משקלם של העונשים ניתן להבין שמערכת המשפט לא ממהרת להעניק הנחות לעבריינים, והיא מתייחסת לעבירות מין במחשב בחומרה רבה.

 

עבירות מין במחשב – איך נקבע העונש בצידן?

העונש שנגזר על עבריינים שהורשעו בביצוע עבירות מין במחשב נקבע בהתאם להיקף העבירה, אופי העבירה, גילו של הקורבן, הנזק הפוטנציאלי מביצוע העבירה ועוד. כאמור, מדובר על עונשים כבדים שאותם נושאים העבריינים, והם באים בהלימה עם הנזק הנפשי העצום שנגרם לקורבן.

 

על חשיבות הסיוע המשפטי לעניין העונש בגין עבירות מין במחשב

היות ומדובר כאן על עבירות בעלות היקף נרחב ועם משמעויות חמורות ביותר, עורך דין פלילי הוא זה שיכול לגרום לכך שהעונש שיתקבל על ידי העבריין יהיה עונש מופחת. בעת ההליך המשפטי, צריך העבריין להציג כמה שיותר ראיות והוכחות שיוכלו להצביע על כך שהתנהגותו נובעת ממניעים ונסיבות, ובהתאם ניתן יהיה גם להפחית את העונש שאותו הוא יקבל.

עורך דין פלילי הוא זה שיכול לאסוף את ההוכחות והראיות המדוברות, וכן לייצג את העבריין בצורה שתשקף לבית המשפט את מצבו האישי, בטרם יקבל את העונש.

 

בהליך משפטי בנושא עבירות מין במחשב – נסיונו של עורך דין פלילי הוא קריטי

עורך דין פלילי הוא איש מקצוע שלא מן הנמנע שעסק לא פעם בתיקים הקשורים בנושא עבירות מין במחשב. ניסיונו העשיר של עורך דין פלילי הוא זה שיכול גם לשרת אותו ואת העבריינים בזמן ההליך המשפטי, משום שהוא מכיר את החוק על בוריו, את תתי הסעיפים שבו, וכן מכיר שיטות פעולה שיוכלו לסייע לסיום ההליך המשפטי בתוצאות כמה שיותר טובות מבחינת העבריינים.

לעיתים עורך דין פלילי אף מכיר את הנפשות הפועלות בהליך המשפטי, וההיכרות הזו תוכל להועיל במציאת נקודות תורפה שעליהן ניתן ללחוץ לשם השגת התוצאות הללו.

 

בשורה התחתונה

לא מעט עבריינים שוקלים את דרכם העצמאית בהליך המשפטי, ואם אתם שואלים אותנו – מדובר על פתרון בינוני למדי. היות ועבירות מין במחשב נתפסות בבית המשפט בתור עבירות חמורות ביותר, עבריין שלא ידע להגן על עצמו ולייצג את עצמו בכבוד עלול לסיים את דרכו מאחורי סורג ובריח למשך זמן רב.

ייעוץ וליווי מטעם עורך דין פלילי יוכל להפחית את העונש, להעניק לכם ייצוג מכובד וראוי, ויבנה ביחד עם העבריינים אסטרטגיות פעולה שיוכלו לבוא, בסופו של דבר, לטובתם. עם כל אלו, ברור שבחירה בעורך דין פלילי היא לא פחות מאשר קריטית.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

תקיפה מינית

ההגדרה של תקיפה מינית והצורה שבה התרבות והחוק מתייחסים לנושא השתנתה באופן ניכר לאורך השנים וממשיכה להשתנות בימים אלו. ההגדרה הזו משתנה בין תרבויות שונות

ביצוע מעשי סדום – עונש

עבירות מין נמנות עם העבירות הפליליות החמורות ביותר שעבריין יכול לבצע. מערכת המשפט במדינת ישראל מתייחסת בחומרה רבה לעבריינים שנמצאים אשמים בביצוע עבירות מין, בניסיון

הפצת סרטון מיני באינטרנט

כניסתו של האינטרנט אל חיינו לפני כמה עשורים הביאה איתה, אמנם, לא מעט דברים חיוביים, אך לצידם ניתן להבחין בקלות גם בלא מעט תופעות שליליות

מעשה מגונה בפומבי – עונש

ישנם מעשים שעשייתם במרחב הציבורי מהווה עבירה חמורה על החוק. מעשה מגונה בפומבי נמנה עם סוגי המעשים האלה, והוא כולל פעולות שמתבצעות לשם גירוי, פרובוקציה,

מעשה מגונה בפומבי

בעולם שלנו קיימים כל מיני קודי התנהגות, שעליהם אנחנו צריכים לשמור על מנת לעמוד בסטנדרטים הנורמטיביים של החברה. לצד קודי התנהגות אלו, שהם מעין חוקים