סיבות לביצוע ייפוי כוח רפואי או מתמשך

במצבים מסוימים אדם לא יכול לקבל באופן עצמאי החלטות קריטיות שנוגעות למצבות.

עבור המצבים הללו החוק מגדיר אפשרות למינוי של מיופה כוח שידאג לניהול העניינים האישיים של הממנה.

למינוי מראש של מיופה כוח יכולה להיות השפעה חיובית מאוד על המצב שלכם וכמובן על השקט הנפשי שלכם.

אנחנו כאן עם כל הסיבות למה כדאי לכם למנות מיופה כוח.

ייפוי כוח

כאשר מדברים על המונח ייפוי הכוח, הכוונה בדרך כלל היא או ייפוי כוח רפואי או ייפוי כוח מתמשך. ייפוי כוח רפואי נועד למנות אדם שיהיה אחראי על ענייניו הרפואיים של הממנה ואילו ייפוי כוח מתמשך הוא מינוי שנוגע לתחום נרחב יותר. מכל מקום, שני המינויים הללו נועדו לאפשר למייפה הכוח להיות רגוע ולדעת שיש מי שיקבל עבורו החלטות גם במצב שהוא לא יהיה כשיר לכך.

אם אתם מתלבטים האם כדאי לכם למנות מיופה כוח, כאן תמצאו 3 סיבות טובות מדוע כדאי לכם למנות מיופה כוח. חשוב לדעת שגם אם מיניתם מיופה כוח, כל עוד אתם כשירים לקבל את ההחלטות אתם יכולים כמובן לקבל אותן באופן עצמאי. רק במקרה שבו לא תהיו כשירים לכך אזי מיופה הכוח מקבל את הסמכות שלו לקבל החלטות לגביכם. בכל אופן, הנה הסיבות לביצוע ייפוי כוח:

 

  • כדי למנוע מריבות בין האחראים עליכם

במצב שבו אתם לא יכולים לקבל את ההחלטות החשובות הנוגעות אליכם, עלולות להתפרץ מריבות בין מי שיהיו אמונים על שלומכם. בדרך כלל הכוונות של כל הצדדים הן כוונות טובות שמחפשות את טובתכם, אך כל אחד רואה את טובתכם בצורה שונה מה שעלול להוביל למריבות וחילוקי דעות בין הצדדים. מינוי מוגדר מראש של מיופה כוח מונע את קיומן של המריבות הללו.

סיבות לביצוע ייפוי כוח רפואי או מתמשך
סיבות לביצוע ייפוי כוח רפואי או מתמשך
  • כדי להיות רגועים שיש מי שידאג לכם גם שכבר לא תהיו מסוגלים לכך

הדבר החשוב ביותר לשלומכם הוא כמובן השקט הנפשי שלכם. במקרה שבו אין לכם מיופה כוח אתם עלולים להיות מוטרדים לגבי מי שיקבל את ההחלטות הנוגעות אליכם במצב שבו אתם לא תוכלו לקבל אותן. מינוי של מיופה כוח מאפשר לכם להיות רגועים ולדעת שיש מי שידאג לכם גם כאשר אתם כבר לא תהיו כשירים.

 

  • כדי שההחלטות לגביכם ייקחו בחשבון רק את טובתכם

מינוי של מיופה כוח מטעמכם, מבטיח לכם שאת ההחלטות לגביכם יקבל מי שרואה לנגד עיניו רק את טובתכם האישית. גורם שלא אתם מיניתם עלול לפעול באופן שלא תמיד ישים אתכם במרכז מצב שרצוי מאוד שתמנעו, ובעזרת מינוי של מיופה כוח אתם בהחלט מונעים אותו.

 

לסיכום

למינוי של מיופה כוח ישנה חשיבות רבה. בחרו מיופה כוח שיוכל לדאוג לכם בצורה ניאותה גם כאשר אתם לא תהיו מסוגלים בכך כדי להיות רוגעים שהטיפול בכם יהיה טוב.

פטיש

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ספר ופטיש

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני