נקלעתם לתאונה עם אופנוע – איך תדעו האם אתם אשמים

במקרים רבים תאונות אופנוע יכולות להסתיים בנזקי גוף מאחר ורוכב האופנוע חשוף לסכנה. במקרה שנקלעתם לתאונת אופנוע, תרצו לדעת האם אתם אשמים, מה קורה כשאין הוכחת אשמה ואיך לאסוף ראיות אשר יוכיחו את חפותכם. 

 

איך לדעת האם אתם אשמים?

מציאת אשמים במקרים של תאונות אופנוע היא לא קלה. ניתן להגיע אל האשמים רק במקרה של ראיות חיצוניות על הכביש או תיעוד של עדים שנכחו במקום בעת התרחשות התאונה. מעבר לכך, אם מסתמכים רק על פרטי התאונה של שני הצדדים, קשה מאוד להוכיח אשמה או חפות. עורך דין לייצוג בתאונת אופנוע יכול לעזור לכם למצוא ראיות אשר יוכיחו את חפותכם ויחלצו אתכם ממשפט שעלול להסתיים בתוצאות קשות.

 

מה עושים כאשר אין הוכחת אשמה?

אל דאגה, חוק הפיצויים בא להגן על נפגעי תאונות הדרכים, וקובע שכל מי שנפגע באופן פיזי בתאונת דרכים – נוסע או נהג, יכול לתבוע את חברת הביטוח ולקבל פיצוי ללא קשר למי אשם בגרימת התאונה. קיימים שני סוגי פיצויים:

  • פיצויים לנזק בגוף- כל אדם שנפגע בגופו זכאי לפיצוי על הנזק שנגרם לו. גובה הפיצוי תלוי בגיל של הנפגע, כושר ההשתכרות שלו, הפסדים עתידיים בעקבות התאונה ועלויות ההוצאות הרפואיות.
  • סוג הפיצויים השני הוא פיצוי בגין רכוש- במקרה כזה הפיצוי תלוי בסוג הביטוח שיש לאופנוע.

 

מהי רשלנות תורמת?

במקרים רבים לאחר מעורבות בתאונה עם אופנוע, הגשת תביעה וקבלת הפיצויים, חברת הביטוח לוקחת כ-25% מהסכום בגין ״רשלנות תורמת״. רשלנות תורמת הינה כאשר הנהג לא נהג כחוק ואם היה נוגע כחוק התאונה הייתה נמנעת.

לדוגמא: במקרה שרכב נסע על הכביש ואופנוע שביצע עקיפה מסוכנת נפגע, חברת הביטוח תטען שאם נהג הרכב היה שומר על מרחק יחסי ומהירות נמוכה – הוא היה יכול למנוע את התאונה. וכך גם אם לא יצאתם אשמים, חברת הביטוח עלולה לגזור מכם חלק נכבד מסכום הפיצויים על סעיף רשלנות תורמת.

 

איסוף ראיות שיוכיחו את חפותכם

אם הייתם מעורבים בתאונת אופנוע, עליכם לאסוף ראיות ככל האפשר על מנת להוכיח את חפותכם ואת אי האשמה שלכם במידה ותגיעו לתביעה. איסוף הראיות לאחר התאונה יכלול תיעוד של פרטי התאונה – הנזק לשני כלי הרכב, מנח האוטו על פני הכביש, האופנוע המעורב ומיקומו המדויק.

לאחר מכן עליכם להתפנות לקבלת טיפול רפואי גם אם אתם חשים בטוב. לעיתים ישנם נזקים שאנו לא מודעים אליהם ברגע התאונה. לאחר מכן דווחו למשטרה – הדיווח למשטרה מהווה מסמך חשוב לחברת הביטוח כחלק ממסמכי התביעה.

 

לסיכום,

בין אם אתם אשמים ובין אם לא, כדאי להתייעץ עם גורם מקצועי שמוסמך לתאונות אופנוע ויוכל לעזור לכם באיסוף ראיות, ואף להביא להימנעות מהגעה למשפט כאשר אתם אשמים בתאונה.

אופנוע

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אָשֵׁם

מידע נוסף סביב הנושא