נפגעת בתאונת עבודה – למה התהליך מול ביטוח לאומי כל כך חשוב

אם עברתם תאונת עבודה ואתם מבולבלים לגבי הדרך שבה אתם צריכים לפעול בה, כדי שתוכלו לממש את זכויותיכם המלאות בצורה הנכונה ביותר, המאמר הזה הוא בשבילכם. תאונות עבודה, שהן גם יכולות להיות תאונות דרכים בשעות העבודה, קורות לצערנו על בסיס יומי, ויש חשיבות לבחירת אופן ביצוע תהליך התביעה דרך הגוף הממשלתי המוכר, למה התהליך מול ביטוח לאומי כל כך חשוב? המשיכו לקרוא.

מהו ביטוח לאומי

המוסד לביטוח הלאומי נועד כדי לעזור לאוכלוסיות חלשות ולמצבים בהם מתרחשת מצוקה זמנית או קבועה , ומסייע גם במקרים של תאונות עבודה. אם אתם לא בדיוק יודעים כיצד להתנהל מול חברות הביטוח והמוסדות הממשלתיים, תוכלו להיעזר בשירותי עורך דין תאונות עבודה ולשפוך קצת אור על הנושא. אבל בואו נדבר על חשיבות הדיווח לביטוח הלאומי ולמה חשוב להיעזר בהם.

 

חשיבותה של הפנייה לביטוח לאומי במקרים של תאונות עבודה

המוסד לביטוח הלאומי הוא הגוף שקובע אם מדובר בתאונת עבודה או לא והוא גם הגורם המתווך בין המעסיק לעובד ודרכו מתנהל כל תהליך גביית התשלום מהמעסיק לעובד, וזאת בהתאם לחוק. לכן, במקרים של תאונות שקרו במהלך יום עבודה, בדרך או בחזרה ממנה, חשוב לפנות לביטוח הלאומי ולדווח על המקרה.

כמו כן, כשאתם נעזרים בביטוח הלאומי אפשר גם להזדכות על התאונה, ובמקרים רבים גם לקבל טיפול רפואי על חשבונם ולקבל גם דמי פגיעה.

מהם דמי פגיעה?

עובדים שכירים ועצמאיים כאחד שמשלמים דמי ביטוח לאומי, זכאים לזכויות שונות וביניהם גם קבלת דמי פגיעה במקרים של תאונות עבודה. דמי פגיעה הם תשלום שנפגעי עבודה עשויים לקבל מביטוח לאומי כפיצוי על כך שבעקבות תאונת העבודה, הם לא מסוגלים לעבוד ולהמשיך לכלכל את עצמם.

כמו כן, דיווח לביטוח הלאומי על האירוע יבטח גם את העובד שנפגע, אך לא נעדר מהעבודה במקרים בהם תחל החמרה במצבו בעקבות התאונה.

נפגעת בתאונת עבודה - למה התהליך מול ביטוח לאומי כל כך חשוב
נפגעת בתאונת עבודה – למה התהליך מול ביטוח לאומי כל כך חשוב

דמי פגיעה כהגנה על העובד מפני פיטורים וניכוי ימי מחלה

פיטורי עובדים שנפגעו בתאונה שמקבלים דמי תביעה ועדיין לא יכולים לחזור לעבודה עשויים לזכות את העובדים בפיצויים, שכן הדבר נחשב לפיטורים בחוסר תום לב. כמו כן, המעסיק לא רשאי לנכות ימי מחלה בתקופה שבה העובדים מקבלים את דמי הפגיעה מהביטוח הלאומי ומגנים עליו מפני ניכויים של ימי מחלה שכבר נצברו. (מלבד לשני הימים הראשונים שלאחר הפגיעה במקרה בו העובדים נעדרו פחות משתיים עשרה ימים).

 

נפגעת בתאונת עבודה – למה התהליך מול ביטוח לאומי כל כך חשוב?

קיימת חשיבות רבה לאופן ההתנהלות במקרה של תאונת עבודה שהיא תאונת דרכים. אחד הדברים הראשונים שצריך לעשות כשקורה מקרה של תאונת עבודה או תאונת דרכים שקרתה במהלך יום עבודה, הוא דיווח לביטוח הלאומי כדי שתוכלו גם להתנהל מול המעסיק שלכם בעניין זה ולקבל את כל התנאים שמגיעים לכם.

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני