נזקי גוף בעכבות רשלנות רפואית – איך להוכיח את הנזק

רשלנות רפואית זהו דבר מרתיח שאיננו רוצים להיתקל בו או שחלילה יקרה לנו או לאחד מקרובינו, אך עם זאת זהו מצב אשר קיים במציאותינו.

לא תמיד קל להוכיח רשלנות רפואית ולעתים זה אפילו מלחית לפתוח בתביעה נגד גופים גדולים כדוגמת בתי חולים או נגד רופאים.

לעתים אחרי שנגרם נזק כל שרוצים הוא להבריא ולשכוח את הכל, אך מגיע לכם פיצוי על כל רשלנות שבוצעה בכם ועליכם לדרוש את אשר מגיע לכם.

אז מהו ההליך שנוקטים בעת תביעה של רשלנות רפואית ואיך מוכים אותה? נענה על כך במאמר.

הוכחת רשלנות רפואית

בכדי להוכיח כי אכן התקיימה רשלנות רפואית במקרה שלכם עליכם להוכיח שלושה קריטריונים המהווים יסוד בשלבי ההוכחה וביסוס התביעה תלוי במידה חזקה בקיומם הראשון: הוכחה כי הייתה התרשלות מצד המוסד הרפואי בו טופלתם או הרופא אשר טיפל בכם. שתיים: הוכחת הנזק שנגרם לכם. שלוש: כל קשר סיבתי בין הנזק הקיים לבין אותו מעשה או מחדל שנעשה בכם, עוד לפני הגשת התביעה רצוי להיוועץ עם עורך דין נזקי גוף להבין את זכויותיכם ולקבל הסבר ופירוט ברור להליך שאתם עומדים להיכנס אליו.

 

שלבי תהליך התביעה:

הגשת תביעת רשלנות רפואית מורכבת משלושה שלבים:

הראשון: איסוף החומר הרפואי ובו על התובע להציג תיעוד בכתב של כל טיפול אשר עבר במסגרת הרשלנות הרפואית, העתק של הרשומה הרפואית הכוללת מסמכים ותיעוד הנוגע למצבו. על התובע לבקש את התיק הרפואי שלו הכולל צילומים גיליון אשפוז וכו'.

נזקי גוף בעכבות רשלנות רפואית - איך להוכיח את הנזק
נזקי גוף בעכבות רשלנות רפואית – איך להוכיח את הנזק

השני: פנייה לרופאה מומחה לקבלת חוות דעת זהו שלב חשוב בתהליך בו התובע אוסף את החומר הרלוונטי לפני פניה לרופא מומחה בכדי להוכיח את עניינו הרפואי על פי ביסוס מפי חוות דעת מומחה אשר יקבע כי אכן הייתה רשלנות רפואית ומה היקף הנזק. במידה והתובע אינו מציג חוות דעת מומחה לכתב התביעה תישלל ממנו האפשרות הוכיח את הרשלנות הרפואי.

השלישי: הגשת התביעה צריכה להיות תואמת בית משפט מבחינת הסכום הכספי הנדרש כפיצוי בתביעה. כאשר מדובר בסכום של עד 2.5 מיליון ₪ (אשר מוסכם ביום הגשת התביעה) אותה תביעה תוגש לבית משפט השלום, מעבר לכך תעבור התביעה לבית המשפט המחוזי.

 

חוקי התיישנות:

כמו בכל תביעה גם כאן חלה התיישנות על המקרים, לכן, חשוב לזכור כי תקופת התיישנות לתביעה היא 7 שנים. תקופת התיישנות מתחילה מיום האירוע, הכוונה, את 7 השנים מתחילים לספור מהרגע בו קיבלתם את הטיפול הלקוי בעקבותיו אתם מגישים תביעה. כאשר נוצר מצב בו הנזק הנגרם התגלה מאוחר יותר מהמועד בו נגרם, הכוונה לא באותו יום בו אירע האירוע הרשלני, התביעה תתיישן 7 שנים מהיום בו גיליתם אם הנזק הנוצר לכם וכל זאת עד 10 שנים מיום האירוע.

ציוד משפטי

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
משקל

מידע נוסף סביב הנושא

כיצד לפעול נכון לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים הן אירועים שכיחים שעלולים לגרום לפציעות, נזקים כלכליים ואף אובדן חיי אדם. חשוב מאוד לדעת כיצד לפעול נכון מיד לאחר קרות תאונת דרכים,