מתי עבירת תעבורה יכולה להפוך למשפט פלילי

לצערנו הרב, עבירות תנועה ותאונות הם מקרים נפוצים למדיי שעלולים לעלות מחיר יקר עבור הנפגע והן עבור הפוגע.

אבל, ישנם כל כך הרבה סוגים של עבירות וסוגי תאונות, כך שלעיתים קשה לאזרח הרגיל לדעת היכן עובר הגבול בין עבירה לעבירה ומתי הוא עלול להישפט עבור העבירה שביצע.

לכן, חשוב להסביר מהי עבירת תעבורה ומתי היא נחשבת לפלילית ומביאה לכדי משפט.

ראשית חשוב להבהיר כי עבירת תנועה משמעה שימוש בכלי רכב, דוגמת אוטו, אופנוע, אוטובוס וכדומה, לא על פי חוק. למשל, עבירת תנוע היא נסיעה כנגד כיוון הכביש, אי ציות לחוקי המעברים בין הנתיבים ועוד. אבל, נמצא שלא בהכרח כל עבירה היא קשה ומביאה לנפגעים ולכן לא בהכרח כל עבירה תוביל למשפט פלילי כנגדו. אבל אילו כן?

 

מהי עבירה פלילית

הגדרתה של עבירה פלילית יכולה להשתנות על גבי מדינות שונות, אך בארץ היא כוללת במסגרתה עבירות כמו רצח, גניבה, תקיפה וגם עבירות תנועה מכל סוג. עבירה פלילית מכל סוג לרוב תירשם במרשם פלילי ותלווה אותנו מרבית חיינו, אלא אם ניעזר בעו"ד הרלוונטי למקרה, על מנת למחוק את הרישום.

 

מתי עבירת תנועה היא פלילית

נוכל לחלק את עבירות התנועה לשתיים:

עבירה קלה

עבירות קלות הן לרוב עבירות שלא גוררות אחריהן נזק כבד ברכוש או חיי אדם ולכן לא בהכרח ייפתחו כנגדנו הליכים בבית המשפט. למרות זאת, עדיין נצטרך לשלם את הקנס כפי שהוא נקבע בחוק ואנחנו נירשם במרשם פלילי. למרות שלא יהיה הליך משפטי, רישום במרשם פלילי עלול להיות דבר חמור ביותר בחיינו ויכול למנוע מאתנו להתקבל לעבודות שונות ואף מלהיכנס למדינות מסוימות.

על מנת להימנע מרישום פלילי מומלץ ביותר לפנות אל עו"ד תעבורה, על מנת שהוא יוכל להגן את זכיותינו ועל מנת שעבירה קלה בלבד, כמו אי חגירת חגורת בטיחות, לא תהרוס את חיינו.

מתי עבירת תעבורה יכולה להפוך למשפט פלילי
מתי עבירת תעבורה יכולה להפוך למשפט פלילי

עבירה חמורה

לעומת עבירה קלה, במסגרת עבירה חמורה בהחלט מדובר בנזק משמעותי שאי אפשר להעביר על סדר היום. עבירות חמורות יכולות להיות תאונות פגע וברח, תאונות עם נפגעים ונפטרים ועוד. במקרה שכזה יוכלו לפתוח כנגדנו הליך פלילי וזה הרגע שבו התאונה מגיעה לבית משפט פלילי. גם במקרה זה כמובן חשוב ביותר להסתייע בעו"ד תעבורה מוסמך, על מנת שיוכל לבחון היטב את המקרה עצמו, לזמן עדים ומומחים ובכך להצליח במשפט.

 

השורה התחתונה

עבירות תנועה נחשבות בארץ לעבירות פליליות, אך לא בעבור כל עבירה נגיע לבית משפט. עבירות קלות, שלא גורמות לנזקים ונפגעים לרוב ילוו במרשם פלילי וקנס, בעוד שעבירות חמורות, שמביאות לקץ חיי אדם, בהחלט עלולות ולרוב יתלוו בתביעה והגעה לדלת בית המשפט. בכל המקרים הללו חשוב ביותר להיעזר בעו"ד תעבורה.

איש משפט

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שופט מרכזי

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני