מעשה מגונה בפומבי – עונש

ישנם מעשים שעשייתם במרחב הציבורי מהווה עבירה חמורה על החוק. מעשה מגונה בפומבי נמנה עם סוגי המעשים האלה, והוא כולל פעולות שמתבצעות לשם גירוי, פרובוקציה, השפלה או הגעה לסיפוק מיני, באופן שמטריד את הזולת ויוצר מפגע ציבורי.

מדובר בין היתר בפעולות כגון חשיפת איברים מוצנעים בפרהסיה, אוננות בפומבי ועוד, שהרשעה בביצוען כרוכה במתן עונש ברמת חומרה משתנה, כתלות בחומרת עבירת המעשים המגונים שבוצעה. במסגרת סקירה זו נסביר אילו מעשים נחשבים כמעשה מגונה בפומבי בראי החוק, מה מניע אדם לבצע מעשים מסוג זה, אילו עונשים צפויים למי שיורשע בביצוע עבירת מעשה מגונה בפומבי, וכיצד עורך דין פלילי יכול לסייע.

 אילו מעשים נחשבים כמעשה מגונה בפומבי בראי החוק?

החוק מחייב אדם השוהה במחיצת אנשים שונים במרחב משותף, להתנהג בצורה נאותה תוך שמירה על קודים התנהגותיים ומוסריים שנועדו להגן על הפרט ועל הסביבה שלו. מעשה מגונה בפומבי הוא מעשה שחורג, מטבע הדברים, מהקודים ההתנהגותיים המקובלים, והוא בא לידי ביטוי במסגרת סוגים שונים של עבירות מין ובכללן חשיפת איברים מוצנעים בפני הסביבה, אוננות בציבור ועוד.

כל התנהגות כזו, שמתבצעת למען סיפוק או גירוי מיני, מוגדרת בתור מעשה מגונה בפומבי, שיש להתייחס אליו במלוא חומרת הדין.

 

מה מניע אדם לבצע מעשה מגונה בפומבי?

עבריינים שונים פועלים ממניעים שונים, ומחזיקים באינטרסים שונים לביצוע העבירות שאותן הם מבצעים. כאשר מדברים על מעשה מגונה בפומבי, מדברים על מעשה שיכול להתרחש מכמה טעמים. למשל, קיימים לא מעט אנשים בעלי התמכרות למין, שעצם ביצוע העבירה מעניק להם סיפוק גדול, על אף העונש הכבד שהם יכולים לקבל בעקבותיו.

כמו כן, אנשים הלוקים בנפשם, סוטי מין ומטרידים סדרתיים, עלולים גם הם לבצע עבירה של מעשה מגונה בפומבי, לעיתים ללא שום אינטרס גלוי לעין.

 

איזה עונש צפוי למי שיורשע בביצוע עבירת מעשה מגונה בפומבי?

מעשה מגונה בפומבי מהווה עבירה חמורה על החוק בישראל, ולכן מערכת המשפט אינה נוטה לעבור לסדר היום בשום פנים ואופן על עבירות מסוג זה. מעשה מגונה בפומבי גורר עונש הנקבע כתלות בדרגת החומרה של העבירה. עבריין שביצע מעשה מגונה בפומבי – עונשו יעמוד על בין שנה לשלוש שנות מאסר, בהתאם לאופי העבירה שביצע.

כאשר העבריין מבצע מעשה מגונה בפומבי מבלי שקיבל את הסכמתו של הצד השני, וכן במקרים שבהם נעשה ניצול סמכות לצורך ביצוע העבירה, העבריין מסתכן בעונש של עד שנת מאסר. לעומת זאת, כאשר העבריין מבצע מעשה מגונה בפומבי שפוגע בקטין, הוא מסתכן בעונש של עד שלוש שנות מאסר.

מעשה מגונה בפומבי - עונש
מעשה מגונה בפומבי – עונש

כיצד עורך דין פלילי יכול לסייע בהפחתת העונש בגין מעשה מגונה בפומבי?

עורך דין פלילי הוא איש המקצוע שאליו מומלץ לפנות בכל מצב של חשד לביצוע מעשה מגונה בפומבי או הגשת כתב אישום בגין עבירה מסוג זה. היות וראינו קודם שהעונש עבור ביצוע העבירה יכול לנוע בין טווח זמן של שנת מאסר אחת לשלוש שנות מאסר, ההסתייעות בשירותיו של עורך דין פלילי יכולה לחולל הבדל ממשי בעונש שיתקבל בפועל.

עורך דין פלילי יכול לנווט את ההליך המשפטי באופן שמאפשר לעתים את סגירת התיק, הפחתת סעיפי האישום או לפחות התחשבות בהיסטוריה הפלילית של הנאשם (באם מדובר על אדם עם עבר פלילי ללא רבב) ושקלול נסיבותיו האישיות במסגרת מתן גזר הדין.

 

מעשה מגונה בפומבי – עונש מופחת מתחיל בעורך דין פלילי בעל ניסיון

הבחירה בעורך דין פלילי לשם הגנה וליווי בהליך משפטי שבמרכזו עומש מעשה מגונה בפומבי, צריכה להיות בחירה מושכלת והגיונית. עורך דין פלילי הוא מקצוע שבו עוסקים אלפי אנשים ברחבי המדינה, אך כל אחד או אחת מהם מביאים איתם ניסיון שונה, שיכול להשפיע באופן ישיר גם על תוצאות ההליך המשפטי האישי שלכם.

עורך דין פלילי שמביא איתו ניסיון עשיר והצלחות רבות, הוא עורך דין פלילי שיוכל ללוות גם אתכם אל עבר ההצלחה הפרטית שלכם בהליך המשפטי המדובר.

 

מעשה מגונה בפומבי – על חשיבות הליווי המשפטי בהליך הפלילי

הרשעה בעבירת מעשה מגונה בפומבי עלולה כאמור להוביל לעונש מסוגים שונים. העניין הוא להפוך את ההליך המשפטי לכזה שמכיר בנסיבות גם של הקורבן אך גם של העבריין, ולכן עורך דין פלילי ישתמש בכלל הכלים השונים על מנת לייצג אותו בכבוד.

על מנת לגרום להפחתת העונש בגין ביצוע עבירת מעשה מגונה בפומבי, יוכל עורך דין פלילי לאסוף ראיות ולהציג הוכחות שמעידות על נסיבות מקלות שיוכלו להפחית את העונש בפועל.

 

מעשה מגונה בפומבי – שיתוף פעולה מצד הנאשם הוא תנאי הכרחי להצלחת ההליך המשפטי

עורך דין פלילי אמנם מביא איתו כלים, ניסיון וידע רב, אך הקרקע הפוריה ביותר להליך המשפטי המשותף ביניכם היא קרקע שבה אתם משתפים איתו פעולה באופן מלא. בין היתר, תצטרכו לשמור על ערוץ פתוח של תקשורת ביניכם לבינו, לחשוף בפניו את כל הקלפים שחשבתם שתוכלו לשמור אך ורק לעצמכם, ולשתף אותו בכל פרט מידע שיכול להיות קריטי להליך המשפטי.

ככל שתשמרו על שיתוף פעולה שכזה, יוכל עורך דין פלילי לחזק את טענותיו בפני השופטים, ולהביא לכך שתוכלו להיחלץ מההליך עם כמה שפחות נזקים אישיים.

 

בשורה התחתונה

על מנת להבטיח שההליך הפלילי יוכל להסתיים לשביעות רצונכם, לא כדאי לגשת אליו ללא ייצוג משפטי הולם. ליווי מטעם עורך דין פלילי מנוסה במהלך החקירה וההליך המשפטי, יסייע לקדם את האינטרסים שלכם מול גורמי האכיפה והחוק, ולמצות את זכויותיכם.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

תקיפה מינית

ההגדרה של תקיפה מינית והצורה שבה התרבות והחוק מתייחסים לנושא השתנתה באופן ניכר לאורך השנים וממשיכה להשתנות בימים אלו. ההגדרה הזו משתנה בין תרבויות שונות

ביצוע מעשי סדום – עונש

עבירות מין נמנות עם העבירות הפליליות החמורות ביותר שעבריין יכול לבצע. מערכת המשפט במדינת ישראל מתייחסת בחומרה רבה לעבריינים שנמצאים אשמים בביצוע עבירות מין, בניסיון

הפצת סרטון מיני באינטרנט

כניסתו של האינטרנט אל חיינו לפני כמה עשורים הביאה איתה, אמנם, לא מעט דברים חיוביים, אך לצידם ניתן להבחין בקלות גם בלא מעט תופעות שליליות

עבירות מין במחשב – עונש

מהרגע שבו רשת האינטרנט נכנסה לחיינו, הם השתנו מן הקצה אל הקצה. פעולות שנדמה היה שלא נוכל לבצע לעולם מתבצעות היום בלחיצת כפתור, ונפתחו בפנינו

מעשה מגונה בפומבי

בעולם שלנו קיימים כל מיני קודי התנהגות, שעליהם אנחנו צריכים לשמור על מנת לעמוד בסטנדרטים הנורמטיביים של החברה. לצד קודי התנהגות אלו, שהם מעין חוקים