מכירת אלכוהול לקטינים

על פי סעיף 193א לחוק העונשין ישנו איסור מוחלט על מכירת או אספקת משקה אלכוהולי לקטין מתחת לגיל 18. נאשם אשר מורשע במעשה זה יכול לשלם קנס כספי, ובמקרים מסוימים אף לרצות עונש מאסר בפועל בהתאם לחומרת המעשה.

אך הדבר המשמעותי ביותר זוהי ההרשעה בפלילים שיכולה להגביל מאוד את העיסוקים העתידיים של הנאשם. זוהי הסיבה שאסור להקל ראש בנושא של מכירת אלכוהול לקטינים, אומנם למראית עין מדובר בדבר זניח – אך רשויות האכיפה ורשויות החוק במדינת ישראל רואות את העניין בחומרה, ועושות את מירב המאמצים על מנת למגר את התופעה.

מהו העונש הצפוי לנאשם בגין אספקת או מכירת אלכוהול לקטינים?

סעיף 193א לחוק העונשין מפרט בצורה רחבה את כל הנושא של אספקת או מכירת אלכוהול לקטינים. כאשר הוא קובע רף ענישה שונה בהתאם לחומרת המעשה, כך שחשוב מאוד להכיר את רף הענישה על מנת להבין את מצבו של כל נאשם.

ראשית ישנו את סעיף 193א(א) שעוסק בנושא של שידול קטין לצריכת אלכוהול. כביכול מדובר בעבירה הכי פחות משמעותית, אך גם על הנושא הזה בית המשפט מקפיד ושם דגש עקב כך שמדובר בנושא רגיש מאוד. על פי החוק העונש הצפוי על שידול קטין לצריכת אלכוהול יכול להגיע עד לשלושה חודשי מאסר בפועל, בנוסף למגוון רחב של קנסות כספיים שיכולים להיות מוטלים על הנאשם.

שנית ישנו את סעיף 193א(ב) שעוסק בנושא של מכירת אלכוהול לקטינים, מדובר במעשה חמור יותר מאשר שידול קטין לצריכת אלכוהול. בית המשפט רואה בחומרה את הנושא הזה, ולכן הוא גם מטיל עונש מאסר גדול יותר לעומת נושא השידול. העונש הצפוי על מכירת אלכוהול לקטינים יכול להגיע עד לשישה חודשי מאסר בפועל, לצד אפשרויות לקנסות כספיים שיכולים להגיע לסכומי כסף לא קטנים.

גם בעלי עסקים אשר בית העסק שלהם מכר בצורה כזאת או אחרת אלכוהול לקטינים יכולים להיות מורשעים ולספוג קנסות כספיים גדולים במיוחד. כל נושא האלכוהול לקטינים בישראל ובעולם כולו צבר תאוצה בשנים האחרונות, ורשויות האכיפה מנסות בכל דרך להפוך את הנושא להיות בראש סדר העדיפויות שלהם.

בתי המשפט גם הם רואים בחומרה כל ניסיון של שידול או מכירת אלכוהול לקטינים שטרם מלאו להם 18, ולכן הם אינם מקלים ראש באף נאשם שמגיע אליהם תחת האשמה הזאת.

 

להתמודד עם חקירת משטרה ואישומים על מכירת אלכוהול לקטינים

מהי הדרך היעילה ביותר להתמודד עם חקירת משטרה ואישומים על מכירת אלכוהול לקטינים?

לרוב מדובר באנשים נורמטיביים אשר היו במקום הלא נכון בזמן הלא נכון, ולכן הם אינם יודעים כיצד להתמודד מול רשויות האכיפה. עורך דין פלילי מיומן ידע בדיוק כיצד לשמור על חפותכם, ולא פחות חשוב כיצד להחזיר אתכם בחזרה לשגרה בתוך זמן קצר. אסור לכם להתמודד לבדכם אל מול האישומים הללו, שכן מעל ראשכם עומדות לא מעט הרשעות שיכולות להוביל אתכם אל מקומות מסוכנים מאוד.

מכירת אלכוהול לקטינים
מכירת אלכוהול לקטינים

עורך דין פלילי מנוסה ידע בדיוק אילו צעדים צריך לנקוט על מנת שתוכלו לחזור לחייכם הפרטיים בתוך זמן קצר ועם מינימום סיכונים.

 

לא ידעתם שהקונה הינו קטין? יש מה לעשות בנושא!

נסביר קודם כל היא כל מוכר מחויב לראות תעודה מזהה אשר מאשרת כי הקונה איננו קטין, זאת על מנת להבטיח כי האדם שעומד מולו הינו מעל גיל 18. לכן אם סיפקתם אלכוהול לקטין ואינכם ביקשתם לראות תעודה מזהה, האשמה נופלת עליכם והעונש צפוי להיות העונש הקבוע בחוק.

מחובתכם לדרוש מכל אדם שנראה לכם כקטין תעודה מזהה על מנת להיות בטוחים כי מותר לכם למכור או לספק לו אלכוהול. מדובר בסוג של תעודת ביטוח עבורכם על מנת שתוכלו לדעת שאינכם מסבכים את עצמכם בפלילים.

אז כיצד תוכלו להוציא את עצמכם מהבור שנכנסתם אליו? באפשרותכם להוכיח כי הקטין הציג בפניכם תעודת זהות מזויפת אשר באמצעותה הוא רכש אלכוהול. בית המשפט מבין כי חלה עלייה דרסטית בקטינים אשר מציגים תעודות זהות מזויפות, ולכן הוא מקל בעונשים של המוכרים אשר נפלו קורבן לנושא הזה. לכן חשוב מאוד לדרוש תעודת זהות בכל קנייה של אדם שנראה כקטין על מנת להבטיח את חפותכם.

זוהי הסיבה שאתם חייבים להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי על מנת שיעזור לכם לגבש את כל הראיות אשר יחזקו את חפותכם ויגרמו לתיק בעניינכם להיסגר במהירות. ככל שתהיו יותר אסרטיביים ומקצועיים כך תוכלו להעמיד את כל הנושא בסימן שאלה גדול, והדרך שלכם לשגרה מעולם לא הייתה קצרה יותר.

 

איך ניתן להימנע מאספקת או מכירת אלכוהול לקטינים?

הרצון הראשוני של כל בעל עסק זה כמובן למכור כמה שיותר מוצרים על מנת להגדיל את הרווח של העסק. ישנם בעלי עסקים אשר לוקחים את הסיכונים ומוכרים אלכוהול לקטינים על מנת להגדיל את הרווחים, וכמובן לסגור את היום עם סכומי כסף גבוהים יותר.

אך מדובר בסיכון גדול שיכול במקרים מסוימים לעלות לכם ביוקר! ישנם לא מעט סוכני משטרה אשר מתחזים לקטינים על מנת לבדוק האם העסק שלכם מוכר אלכוהול לקטינים. לכן חשוב מאוד לדעת כיצד תוכלו להימנע מאספקת או מכירת אלכוהול לקטינים.

הדרך הטובה ביותר שבאמצעותה תוכלו למנוע מכירת אלכוהול לקטינים היא על ידי הצגת תעודה מזהה. כל קטין אשר יצטרך להציג תעודה מזהה יהיה חייב להוכיח כי הוא מעל גיל 18, ובעצם מדובר באדם בוגר ולא בקטין כפי שהיא נראה לכם בתחילת הדרך.

ישנם לא מעט אנשים בוגרים אשר למראית עין נראים כמו קטינים, ולכן כדאי מאוד לדרוש תעודה מזהה על מנת להבטיח את חפותכם ואת העובדה שאתם מוכרים אלכוהול לבן אדם בוגר.

כמובן שאם הקטין הציג בפניכם תעודת זהות מזויפת אשר מראה כי מדובר באדם בוגר, אתם לא תואשמו ותוכלו להיות מזוכים על ידי בית המשפט ואפילו כבר על ידי רשויות האכיפה. החוכמה היא לדעת להציג את כל הנתונים בצורה רצינית ומקצועית, וכמובן להראות כי הקטין השתמש בתעודת זהות מזויפת ולא בתעודת הזהות המקורית שלו.

זוהי הסיבה שאתם צריכים להעמיד לרשותכם עורך דין פלילי אשר ידע בדיוק מהם הגורמים שיכולים לחלץ אתכם מהסיטואציה שאליה נקלעתם. כך תוכלו לחזור במהירות לשגרה, כי כל יום שאתם נמצאים במעצר הוא הפסד כספי של העסק שלכם.

מכירת אלכוהול לקטינים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מכירת אלכוהול לקטינים

מידע נוסף סביב הנושא

מכירת אלכוהול לקטין – עונש על המכירה

צריכת משקאות אלכוהוליים בקרב קטינים היא סיבה לדאגה בקרב הורים ורשויות אכיפת החוק. המחוקק במדינת ישראל מנסה להתמודד עם הבעיה באמצעות הגבלת המכירה של משקאות

התעללות בקטין – עונש

לקראת סוף המאה העשרים חלו שינויים ביחס לילדים, אשר הגדירו מחדש את היחסים בין הורים לילדים, ובין אפוטרופוסים לבין חסרי ישע הנתונים לאחריותם ולמרותם. אחד

התעללות בקטין ושמירה על גבולות בחינוך

מדינת ישראל היא אחת המדינות המתקדמות יותר בהתייחסות שלה לקטינים בכלל ולילדים בפרט. בעשורים האחרונים חלו שינויים משמעותיים ביחס לילדים. התנהלות כלפי ילדים שהייתה מותרת

ביטול כתב אישום נגד קטין

הסתבכות של קטין בפלילים עלולה להשפיע על המשך החיים שלו. נקודת המוצא של המחוקק היא שכאשר מדובר בקטין יש מקום לגלות הבנה, ככל שאופי העבירה