מחיקת רישום פלילי לפני הגיוס

תקופת הצבא היא תקופה חשובה ומשמעותית מאוד בחייו של כל אדם בישראל. אולם על מנת שהשירות הצבאי גם יסתיים ברגל ימין, חשוב לפעול במהלכו למחיקת הרישום הפלילי בגין עבירות שבוצעו לפני הגיוס. לעניין זה חשוב לדעת שגם אם נאשמתם בביצוען של עבירות פליליות כאלו ואחרות, קיימת אפשרות למחיקת רישום פלילי מלפני הגיוס, כפי שנסביר בהרחבה במדריך שלפניכם.

מחיקת רישום פלילי לפני הגיוס – האם אפשרי בכל מצב?

במדינת ישראל ישנו הסכם שנחתם בין שר הביטחון ושר המשפטים, אשר על פיו שר המשפטים רשאי להגיש לנשיא המדינה המלצה על פי שיקול דעתו, לקיצור תקופת ההתיישנות ו / או המחיקה של רישומים פליליים שנצברו לחובתו של אדם שהורשע בפלילים טרום גיוסו לשירות חובה בצה"ל.

משמעות הדבר הינה כי חיילים שמקיימים את חובתם למדינת ישראל במסגרת שירותם הצבאי ומסכנים את חייהם לטובת אזרחי המדינה על בסיס יום יומי, מתוגמלים על ידי המדינה בהזדמנות לפתוח דף חדש באזרחות, עם עבר פלילי נקי וללא רבב, גם אם הורשעו בעבירות פליליות לפני גיוסם.

עם זאת, הזכות שמורה למי שעבר עבירות קלות ללא פגיעה בחיי אדם. בהתאם לזאת, כל חייל המשרת בצבא ההגנה לישראל, אשר מגיע לקראת סיום תקופת שירותו בצה"ל יכול להגיש בקשת חנינה לנשיא על מנת שהעבר הפלילי שלו ימחק, כפי שנסביר בהמשך.

 

איך עורך דין פלילי יכול לסייע?

עורך דין פלילי איכותי ידע להביא אתכם למצב אופטימלי בו הרישום הפלילי שלכם יהיה נקי ככל האפשר עד שתשחררו מהצבא. אולם חשוב להיות מודעים לכך שמחיקת הרישום הפלילי שלכם הוא תהליך שיכול להיות לעיתים ארוך ומייגע ולכן אין לחכות לרגע האחרון לפני תום השירות הצבאי, ומאידך – יש להתאזר בסבלנות רבה ולאפשר לעורך הדין שלכם לעשות את העבודה.

 

מדוע חשוב לבצע מחיקת רישום פלילי מלפני הגיוס?

דווקא מאחר שאתם נמצאים בשלב בחייכם בו העבירות שלכם הן עדיין בחזקת עבירות נוער בעיני מערכת המשפט, מוטב לפעול כעת על מנת למחוק את ההרשעות הקודמות שלכם. לאחר שתשתחררו מהשירות הצבאי והחוק יראה בכם אזרחים בגירים לכל דבר ועניין, יש להניח כי המצב יהפוך מורכב יותר מבחינה חוקית.

מחיקת רישום פלילי לפני הגיוס
מחיקת רישום פלילי לפני הגיוס

מהם תנאי הסף למחיקת רישום פלילי לפני הגיוס?

על מנת שניתן יהיה להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי לפני הגיוס, על העותר לעמוד ב – 2 תנאי הסף שלהלן:

  1. החייל שירת שירות צבאי למשך תקופה בת שנה וחצי לפחות.
  2. החייל הגיש את בקשתו בטווח זמנים של 3 עד 6 חודשים למועד שחרורו .

 

במידה ואתם עומדים בשני התנאים לעיל, תוכלו להופיע מול ועדת קצין חינוך ראשי, אשר תבחן את בקשתכם למחיקת רישום פלילי מלפני הגיוס.

 

בהקשר של מחיקת רישום פלילי לפני הגיוס – ערנות היא שם המשחק

כאשר אתם מבקשים להתחיל בהליך מחיקת הרישום הפלילי שלכם, נכון לבדוק האם החוקים השתנו. יש להיות ערניים לכך שכמו כל חוק במדינת ישראל, גם הזכאות למחיקת רישום פלילי לפני הגיוס יכולה להשתנות מעת לעת. מסיבה זו, יש לבדוק את העניין מול עורך דין כאשר אתם שוקלים להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי לפני הגיוס.

 

האם מחיקת רישום פלילי לפני הגיוס מנקה את התיק הפלילי שלי לחלוטין?

חשוב לדעת כי ם לאחר שהתיק הפלילי שלכם נמחק, ישנם גופים ממשלתיים של רשויות האכיפה והחוק אשר יכולים לגשת אל ההיסטוריה הפלילית שלכם. יחד עם זאת, גופים ציבוריים ואזרחיים לא יוכלו לעשות זאת וכך צעד זה יבטיח שכאשר תבקשו להיות מועסקים במקום עבודה כזה או אחר, לא יהיה ניתן לראות כי ביצעתם עבירות פליליות טרם גיוסכם לצה"ל.

 

למי לא תתאפשר מחיקת רישום פלילי?

חיילים אשר ביצעו עבירות במהלך השירות הצבאי שלהם לא יוכלו לגשת אל תהליך מחיקת רישום פלילי מלפני הגיוס. אף שמחיקת רישום פלילי מתייחס לעבירות שבוצעו לפני הצבא, כל עבירה שבוצעה לאחר מכן במהלך השירות תמנע מכם לקיים את פעולה זאת.

כמו כן, חשוב לדעת שאם במהלך שירותכם הצבאי הספקתם להישפט בגין עבירות צבאיות ולצבור מספר מסוים של ימי נפקדות ומחבוש, הרי שעבירות אלה יכולות גם כן למנוע מכם את האפשרות של מחיקת הרישום הפלילי מלפני הגיוס. ככל שתצברו יותר ימים כאלו כך אתם קרובים יותר לנקודת האל חזור שבה לא תוכלו לבקש שהרישום הפלילי שלכם יבוטל.

 

כיצד התהליך מתבצע?

את התהליך של מחיקת רישום פלילי לפני הגיוס ניתן לבצע באמצעות פנייה לעורך דין פלילי או צבאי שידריך אתכם בתהליך הגשת הבקשה הרלוונטית לעניין זה לרשויות הצבא. ראשית, יש למלא בקשה למחיקת רישום הפלילי שלכם. אל הבקשה יש לצרף עותק של תעודת הזהות שלכם וכל חומר משפטי אשר קשור לתיקי העבר שלכם. בעת שאתם עובדים לצד עורך דין פלילי עליכם להעניק לו ייפוי כוח כדי שיוכל לבצע את הפעולות הנחוצות מטעמכם.

 

בשורה התחתונה

מחיקת רישום פלילי מלפני הגיוס היא הליך עם סיכויי הצלחה סבירים למדי אך חשוב לבצע אותו בהדרכת עורך דין מנוסה ובמועד, על מנת להבטיח שההיסטוריה הפלילית שלכם לא תהיה בעוכריכם לאחר השחרור מהשירות הצבאי והיציאה לאזרחות. בהצלחה.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עורך דין מעצרים

מעצר משטרתי הינו חוויה לא נעימה ידועה לכל. כאשר נעצר אדם ישנם חוקים ברורים על התנהלות המעצר ואורכו. על מנת לוודא את שזכויותיו של הנעצר

עורך דין פלילי בתל אביב

לחוק העונשין במדינת ישראל ישנו תפקיד חשוב מאוד והוא שמירה על הזכויות והבטחון של כל אדם ואדם. כחלק מכך חוק העונשין מציג בתוכו עבירות של

עורך דין פלילי בבני ברק

במידה וראיתם את הסדרה המדריך לרוצח אתם יכולים להבין שכל אדם, אפילו המשכיל והנורמטיבי ביותר עשוי להיות מעורב בעבירה פלילית. כמובן שמדובר על סדרה המגזימה

עורך דין פלילי ברמת גן

עורך דין פלילי הינה אחת ההתמחויות המרתוק ביותר הקיימות בתחום המשפט ועריכת הדין. מדובר במקבץ חוקים רחב, הכולל בתוכו דקויות של נסיבות, מקרים וסיפורים אנושיים.

עורך דין פלילי בראשון לציון

הדין הפלילי הינה אחת ההתמחויות המרתקות ביותר הקיימות בעולם עריכת הדין. מדובר בתחום רחב מאוד הכולל בתוכו מספר רב של סעיפי חוק, מקרים מעניינים ואירועים