מה תפקידו של עורך דין שמתמחה בערעורים?

הגשתם תביעה בבית משפט וקיבלתם פסיקה לא צודקת? הגיע הזמן שלכם לערער.

אבל איך תדעו עם איזה עורך דין הכי נכון לכם ללכת? הטעות הנפוצה של רוב האנשים היא להמשיך את התהליך עם עורך הדין המקורי שלהם, אך לא תמיד זהו הדבר הנכון לעשות.

ישנם עורכי דין המומחים להגשת ערעורים והינה כמה כללי שכדאי לכם לדעת כשאת בוחרים אחד כזה.

התמחות בנושא התביעה

קודם כל חשוב לדעת שעורך הדין שלכם לערעור לא חייב להיות מומחה לתחום המשפט אותו ביצעתם בהתחלה. כמובן שזה יכול לעזור, אך יש דיוקים אחרים הקשורים לערעורים שלא כל עורך דין מכיר שיעזרו לכם לנצח בערעור. נסו למצוא עורך דין ערעורים שמומחה באותו התחום וגם התנסה בעבר בערעורים או עבר התמחות בנושא הזה.

 

מהו השכר של עורך דין לערעורים?

חשוב לבדוק מראש מהו השכר אותו מבקש עורך הדין לערעורים. לרוב, המחיר המקובל הוא מחיר עלות פתיחת התיק ואחוזים מסוימים במקרה של הצלחה בערעור. חשוב שתשימו לב מה האחוז אותו מבקש עורך הדין ומה הוא מציע במידה ואתם מפסידים בערעור. כמובן שמספר האחוזים משתנה בין גודל הערעור וגודל התיק אך חשוב שתעשו השוואת מחירים ושתראו כמה הוא הוגן

 

סיכויי הערעור

לפעמים את תחליטו לערער על הפסיקה בגלל משהו די קטן או בשביל לנסות לקבל יותר. חשוב שתבדקו לפני תחילת התהליך מה עורך הדין חושב על סיכויי ההצלחה בערעור ומה הם השלבים שנדרשים כדי לבצע אותו. זה יעזור לכם להבין כמה עורך הדין הזה מקצועי ומבין בתחום שבו אתם מגישים ערעור.

 

סוג בית המשפט אליו אתם מערערים

קיימים הבדלים מאוד גדולים באופי של המשפטים בהיכלי בתי המשפט השונים. בין אם אתם מערערים אל בית המשפט המחוזי ובין אם אתם מערערים לבית משפט עליון, כדאי לכם להחליף עורך דין ולבחור באחד שהתנסה בתביעות בבתי המשפט הללו. אם הוא יכיר את השופטים ואת התנהלות בית המשפט זה יוכל לעזור לכם לעבור את כל התהליך בצורה חלקה יותר ולהצליח.

מה תפקידו של עורך דין שמתמחה בערעורים?
מה תפקידו של עורך דין שמתמחה בערעורים?

על מה בדיוק אתם מערערים

ישנה משמעות לא קטנה בתהליך הערעור לנושא שעליו אתם מערערים. הכוונה היא האם אתם מערערים על קביעת הוצאת המשפט, על כלל החלטת השופט או על  החלטה אחרת בתיק. בכל אחת מהאפשרויות האלה תצטרכו להבין עם עורך הדין שתבחרו כמה הוא בקיא בנושא וכמה תיקים כאלו הוא עשה בעבר. לא בטוח שעורך דין שהתנסה בערעור על הוצאות המשפט יצליח בערעור על כלל פסיקה.

בחירת עורך דין זהו תהליך ארוך וחשוב כי עורך דין זה פסיקה טובה. אל תפתו ללכת דווקא עם הראשון שתגיעו אליו או עם עורך דין שאתם מכירים לא בטוח שזהו הדבר הנכון לכם. מוזמנים להתייעץ ולקבל עזרה בבחירת עורך דין מתאים.

אין האמור לעיל  מהווה ייעוץ משפטי, כל שימוש במידע זה הינו באחריות הקורא בלבד.

איש משפט

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
איש קורא

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני