מה עלינו לעשות כאשר מתרחשת תאונת דרכים

מקרי תאונות הדרכים בכבישים אינם מפסיקים ומספרם רק עולה ועולה, בתקופה כזאת חשוב מאז ומתמיד להחזיק בביטוחי הרכב מעבר לביטוחי החובה.

אם ונקלעתם לתאונת דרכים אנו מקווים שלא קרה לכם או לנוסעים שהיו עמכם שום נזק והטיפול היחידי שיש לעשות הוא ברכב.

ביטוחי רכב וסוגם

כולנו מכירים את הביטוח חובה שהמדינה מחייבת כל אזרח בעל רכב בביטוח בסיסי, נהיגה ברכב שלא מבוטח בביטוח חובה הינה עבירה על החוק. הביטוח הבסיסי מכסה הוצאות במקרה של תאונת דרכים שגרמה נזקים לרכב אחר, הולכי רגל, נוסעי האוטו וכו'… גם את הביטוח בסיסי וגם את ביטוחי הרשות יש לתבוע במקרה של תאונת דרכים, על עורכי דין לתביעות ביטוחים ניתן למצוא עוד מידע כאן.
ביטוחי הרשות הם –

  • השתתפות עצמית – גם כשאתם מבוטחים בביטוח חובה אין הוא מבטיח כיסוי מלא של הוצאות במקרה של תאונה, פוליסת השתתפות עצמית מבטיחה סכום קבוע של השתתפות עצמית בעת הצורך וכיסוי של שאר הסכום "על חשבון חברת הביטוח".
  • ביטח מקיף – מבטח גורמים נוספים מלבד הנהג, נוסעי הרכב, הרכב והצד השלישי הנפגע אלא גם את הרכב ורכוש הנמצא בו במקרה של פריצה או גניבה אלו הם סעיפי בחירה נוספים תחת הביטוח המקיף.
  • ביטוח צד ג' – ביטוח צד ג' מעניק כיסוי עבור פגיעה שנגרמה לכל גורם שלישי שנפגע על ידי הרכב והנהג המבוטח.

 

האם צריך עו"ד לכל תביעה בגין תאונות דרכים

לאחר תאונת דרכים יש להתחיל בתהליכים בירוקרטיים עבור קבלת הפיצויים והכיסויים המגיעים על פי הפוליסה והמקרה לגופו, התהליכים הבירוקרטיים נקראים תביעה ולעיתים במקרים של תאונות דרכים התביעה יכולה ממש להגיע לבית משפט, במקרים אלו חובה לשלב עורך דין בתהליך אך גם אם התביעה אינה מגיעה לבית המשפט זה יהיה מומלץ מאוד.

 

איך מקבלים פיצוים?

הדרישה העיקרית במסמכים הראשוניים היא אישור משטרתי על תאונת הדרכים, צילום של תעודת ביטוח של הרכבים שהשתתפו בתאונה, רישיון נהיגה בתוקף, תיעוד רפואי מלא, פירוט הנזק שנעשה לרכב או דוח שמאי מוסמך, תלושי שכר וקבלות של הוצאות רפואיות.

מה עלינו לעשות כאשר מתרחשת תאונת דרכים
מה עלינו לעשות כאשר מתרחשת תאונת דרכים

מתי ניתן להגיש את התביעה?

ככל שתוכלו לעשות זאת מוקדם יותר יהיה טוב יותר, ניתן להתחיל להעביר את המסמכים הראשוניים לחברת הביטוח מהרגע שהנכם מחזיקים בהם, חוק ההתיישנות בנוגע לתביעת פיצויים בגין תאונת דרכים הוא 7 שנים לאחר התאונה, אם הנפגע הוא קטין ספירת 7 שנים תתחיל מגיל 18.

 

לסיכום

במקרה של תאונת דרכים, דאגו להחליף פרטים עם האדם שמולכם, בדקו שהכול תקין בבית החולים גם אם נראה לכם שלא קרה דבר גם כדי לשלול נזק גופני וגם על מנת לקבל דוח רפואי שיגיע לחברת הביטוח. כפי שהזכרנו על מנת לקבל תוצאות ופיצויים הולמים מומלץ להיעזר בעו"ד לתביעות ביטוח.

מאזניים

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ספר ופטיש

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני