מה כדאי שתדעו אם עברתן מקרה של רשלנות בהריון?

רשלנות רפואית במהלך תקופת ההיריון עלולה לגרום לנזקים מורכבים ואף למצבים מצערים של אובדן ההיריון. במידה ועברתן רשלנות בהריון כדאי שתדעו את זכויותיכן, מה מגיע לכן ואיך הכי כדאי שתתמודדו עם זה.

אתן לא אשמות

רשלנות בהריון גובה מחיר פיזי ובעיקר נפשי רב. על כן הדבר הראשון שחשוב שתדעו הוא שאתן לא אשמות ברשלנות שבוצעה כלפיכן. אתן אימהות מדהימות ותעשו הכול עבור ילדיכן, אך יש דברים שלא תוכלו לשלוט בהם או לדעת מראש. רובכן לא תדעו כי בוצעה כלפיכן רשלנות רפואית אלא רק במצבים בהם יגרם נזק, ומידת השליטה שלכן על מקרי רשלנות היא מועטה.

 

אתן רשאיות לקבל פרטים ודיווחים מלאים

במידה ועברתן מקרה של רשלנות בהריון, דעו כי אתן רשאיות לקבל דיווח מלא של ההליך הרפואי שעברתן עם פרטים מפורטים של הצוות הרפואי שטיפל בכן. כך למשל אם חוויתן קרע בדרגה 4 במהלך הלידה כתוצאה מהרשלנות הרפואית שחוויתן, תהיו זכאיות לדעת כיצד נוצר הקרע, מה גרם לו ומי האחראי לנזק.

הפרטים והמידע המלא שתקבלו אומנם לא יעזרו לכן להחזיר את הגלגל לאחור, אך כן יעזרו לכן בתביעת הפיצויים והנזיקין, ויעזרו לכן להבין למול מה אתן עומדות להתמודד וכיצד יהיה עליכן להתמודד. חשוב שתבקשו מהצוות הרפואי להבין פרטים מלאים ככל הניתן, על מנת שתדעו האם מדובר ברשלנות רפואית או רשלנות אדמיניסטרטיבית, ועל מנת שתבינו מי היו המעורבים ברשלנות.

מה כדאי שתדעו אם עברתן מקרה של רשלנות בהריון?
מה כדאי שתדעו אם עברתן מקרה של רשלנות בהריון?

אתן יכולות לתבוע פיצויים

רשלנות בהריון עלולה להביא לפגיעה ארוכת טווח ביולדת ובעובר, ואף לאובדן חיים. נשים אשר עברו רשלנות בהריון זכאיות לדרוש פיצויים מלאים על הנזק הנגרם להן ועל העבודה הרשלנית שסופקה עבורן. אומנם ישנם נזקים אשר אין להם ערך כלכלי ובמיוחד כשמדובר בנזקי גוף ונפש הקשורים להריון, אך הפיצויים יוכלו לעזור לכן להשתקם פיזית ומנטלית, לקבל את הטיפול הרפואי שתצטרכו לאחר הרשלנות, לקבל כסף עבור אובדן ימי עבודה שנגרמו כתוצאה מהרשלנות ובכך להימנע מכניסה לחובות ועוד.

אומדן הפיצויים שתקבלו יקבע לפי הערכת בית משפט את הנזק הנגרם לכן. מעבר לתביעת הפיצויים, האחראים לביצוע הרשלנות יועמדו לדין ואף במידת הצורך יאבדו את רישיונם לעסוק בתחום. כך תוכלו למנוע מהם לבצע רשלנות בהריון כלפי נשים אחרות ותוכלו לסייע לרבות אחריכן.

 

אתן רשאיות לקבל ליווי מלא בהתמודדות ותמיכה

לא פשוט להתמודד עם הנזקים הנגרמים כתוצאה מרשלנות בהריון. דעו שבמידה וחוויתן רשלנות אתן רשאיות לא רק לקבל את פרטי הנזק שנגרם לכן, אלא גם את המידע לגבי הטיפול שאתן נדרשות לעבור ואת התמיכה הרצויה. האחראים לביצוע הרשלנות, יהיו אחראים גם לוודא כי אתן מקבלות את המעטפת הנדרשת לשיקום מנזקי הרשלנות ואת כלל הטיפולים אליהם תהיו זקוקות.

הֵרָיוֹן

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הֵרָיוֹן

מידע נוסף סביב הנושא

אילו מחלות מזכות בפטור ממס הכנסה?

התמודדות עם מחלה קשה היא מטלה קשה ומורכבת בפני עצמה, אך רבים אינם מודעים לכך שהיא עלולה להוביל גם לקשיים כלכליים משמעותיים. ירידה ביכולת התפקודית,

האם ארגון משחק פוקר נחשב עבירה פלילית?

במדינות שונות ברחבי העולם, הסטטוס המשפטי של ההימורים כולל פוקר, משתנה מאוד ומשקף עמדות תרבותיות שונות, מסגרות משפטיות ומדיניות אכיפה. בעוד שפוקר כמו גם משחקים

בקשה לרישיון נשק – מהם החוקים

בשנים האחרונות, הדיונים סביב בעלות על נשק ותקנות נשיאת נשק הופכים בולטים יותר ויותר. בישראל, קבלת רישיון נשק היא תהליך קפדני המדגיש את החשיבות של