מה ההבדל בין אובדן כושר עבודה לאובדן כושר עבודה זמני

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם עבר תאונה או מחלה, שפגעו ביכולת שלו להתפרנס. הפגיעה יכולה להיות מלאה, אך היא יכולה להיות מוגדרת כזמנית במקרים בהם האדם עתיד לחזור לבריאות תקינה בעתיד הקרוב. אם עברתם משהו דומה למה שתיארנו ואתם רוצים לדעת מה יהיו הזכויות שלכם, בואו ללמוד ולהבין מה ההבדל בין אובדן כושר עבודה לאובדן כושר עבודה זמני.

אז מה זה אומר – אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם, עקב תאונה או מחלה קשה, מאבד את היכולת שלו להתפרנס כשם שהתפרנס לפני האירוע שקרה לו. אובדן כושר עבודה יכול להיות חלקי או מלא. במקרים בהם האדם כן יכול לעבוד ולהתפרנס אך הכנסתו תפגע מכיוון שהוא לא יוכל לעבוד במקצוע שאליו הוכשר האובדן יוגדר כחלקי.

במקרים בהם האדם אינו יכול בכלל להתקרב לפרנסה שהיה רגיל אליה לפני המאורע, וכעת סכום ההכנסה שלו ירד ביותר מ-75%, האובדן יוגדר כמלא.

 

אם כן, מה זה – אובדן כושר עבודה זמני

אובדן כושר עבודה זמני לעומת זאת, חל רק כאשר אדם נפצע או מושבת למשך תקופה קצרה, ורופא מוסמך אישר כי בתום התקופה, אותו אדם יוכל לחזור לפעילות תקינה. התקופה הזאת נמשכת בדרך כלל עד שלושה חודשים בהם האדם יוכל לקבל קצבה מהביטוח.

 

הבדל בתביעת הביטוח

לאחר שהבנו מה ההגדרה של אובדן כושר עבודה ומה ההגדרה של אובדן כושר עבודה זמני, נוכל להתחיל לדבר על ההבדלים המהותיים שיש בין שני המצבים. אחד ההבדלים הכי בולטים, הוא היחס של חברות הביטוח אל התביעות השונות.

בניגוד לתביעות של אובדן כושר עבודה שאליהן חברות הביטוח מתייחסות ברצינות ובקשב רב יותר אל המבוטח, תביעות של אובדן כושר עבודה זמני הרבה פעמים לא מתקבלות וחברות הביטוח גורמות לרבים מהתובעים לוותר על זכויותיהם על אף שהם לגמרי זכאים לכך.

מה ההבדל בין אובדן כושר עבודה לאובדן כושר עבודה זמני
מה ההבדל בין אובדן כושר עבודה לאובדן כושר עבודה זמני

מה אפשר לעשות?

בסופו של דבר, קצבת אובדן כושר עבודה – גם אם היא זמנית, מגיעה לכל אחד מאיתנו. אנחנו עובדים קשה במהלך השנים ומפרישים בכל חודש סכום מהשכר שלנו לביטוח במיוחד בשביל מקרים כאלה בהם לא נוכל לפרנס את עצמנו, גם אם זה רק לתקופה של כמה חודשים.

אם אתם מרגישים שאתם לא מצליחים להילחם על כסף שמגיע לכם בכוחות עצמכם, שכרו את שירותיו של עורך דין מקצועי שיעזור לכם להגיש את התביעה כמו שצריך. ההשקעה והסכום שתשלמו לעורך הדין יהיו ישתלמו לכם ברגע שתקבלו את הכסף שמגיע לכם מחברת הביטוח.

 

תתעקשו על הזכויות שלכם

אובדן כושר עבודה זמני יכול להיות רלוונטי לכולנו. לצערנו כל יום אנשים עוברים תאונות, שוברים איברים או חולים במחלות שעוברות. אם גם אתם נתקלתם במצב כזה, אל תוותרו על הזכויות שלכם – תתבעו את חברת הביטוח וקבלו פיצויים.

עֲבוֹדָה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עֲבוֹדָה

מידע נוסף סביב הנושא

אילו מחלות מזכות בפטור ממס הכנסה?

התמודדות עם מחלה קשה היא מטלה קשה ומורכבת בפני עצמה, אך רבים אינם מודעים לכך שהיא עלולה להוביל גם לקשיים כלכליים משמעותיים. ירידה ביכולת התפקודית,

האם ארגון משחק פוקר נחשב עבירה פלילית?

במדינות שונות ברחבי העולם, הסטטוס המשפטי של ההימורים כולל פוקר, משתנה מאוד ומשקף עמדות תרבותיות שונות, מסגרות משפטיות ומדיניות אכיפה. בעוד שפוקר כמו גם משחקים

בקשה לרישיון נשק – מהם החוקים

בשנים האחרונות, הדיונים סביב בעלות על נשק ותקנות נשיאת נשק הופכים בולטים יותר ויותר. בישראל, קבלת רישיון נשק היא תהליך קפדני המדגיש את החשיבות של