מהם דיני הגיל השלישי ומתי צריך ליווי משפטי?

אזרחים רבים מגלים שיש עורך דין שבקיא בדיני הגיל השלישי רק כאשר הם או קרובים שלהם זקוקים לליווי מקצועי מטעמו. בגלל שמדובר בתחום שאינו נפוץ יחסית (ביחס לשאר ההתמחויות בתחום עריכת הדין) החלטנו לכתוב על כך מדריך שיסכם בקצרה את דיני הגיל השלישי, כדי להציג בפניכם, קוראים יקרים, את כל המידע שאתם צריכים לדעת כבר עכשיו, לפני שתגיע לגיל זקנה.

 

פירוט אודות הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

בחרנו שלא לכתוב את המדריך הנוכחי בעצמנו ולא מצאנו מידע רב ברחבי הרשת. לכן, החלטנו לפנות אל הרשת החברתית. פרסמנו פוסט קצר באחת מהרשתות החברתיות הבולטות ביותר וציינו שאנחנו כותבים מדריך בנוגע לדיני הגיל השלישי. ביקשנו מהגולשים לספר לנו מה הם יודעים על התחום וקיבלנו לא מעט מידע. את הפרטים שקיבלנו, ריכזנו במדריך הנוכחי בזמן שישבנו עם מומחים בתחום המשפטים שבדקו שאכן מדובר במידע מהימן. הישארו אתנו ותקבלו את כל הפרטים שמעטים יודעים בנושא.

 

מה כוללים דיני הגיל השלישי?

דיני הגיל השלישי, כפי שאתם בוודאי מבינים כבר, נוגעים לנושאים שנתקלים בהם כאשר מגיעים לגיל השלישי. מדובר בנושאים הבאים:

  • כתיבת צוואות
  • עריכת ייפוי כוח מתמשך
  • הגשת בקשה לאפוטרופוס
  • ליווי בעת הליך של רכישת דיור מוגן ועוד

המשפטנים שמכירים את התחום באופן מעמיק ציינו בפנינו שיש לעתים עורכי דין שעוסקים בתחומים אלו כדרך אגב. כלומר, שההתמחות שלהם היא בכלל בנושאים אחרים. הומלץ לנו לציין במדריך כי עליכם לבחור אך ורק עורך דין לגיל השלישי שבקיא בנושא על כל בוריו.

 

מתי תצטרכו ליווי משפטי מטעם עורך דין לגיל השלישי?

אתם תצטרכו ליווי משפטי מטעם עורך דין שכזה במקרים שבהם תחוו קושי או בעיה עם אחד או יותר מהנושאים שצוינו לעיל. אחד הגולשים שמסר לנו פרטים כתגובה לפוסט שפרסמנו ציין למשל, שהוא פנה אל עורך דין שכזה בעקבות צורך לכתוב צוואה. גולש אחר אמר שהוא היה צריך להגיש בקשה לאפוטרופוס והוא בחר שלא לעשות זאת לבד, אלא להסתייע בעורך דין שבקיא בתחום, פשוט כי לא היה לו שום ידע בנוגע להליך הגשת הבקשה.

 

מה חשוב לדעת בעת פנייה אל עורך דין לגיל השלישי?

בנוסף לפרטים שצוינו לעיל, חשוב שתדעו שאתם צריכים לפנות לעורך דין שיש לו ניסיון רב בתחום ושיש עליו הרבה המלצות מצד לקוחות. כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם מגיעים אל עורך דין מומלץ, עליכם לכתוב את שמו המלא בגוגל ולקרוא את הביקורות שנכתבו עליו בלשונית הביקורות. שם תוכלו לקבל את כל המידע שאתם זקוקים לו ולהחליט אם זהו העורך דין המתאים לכם או לא.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם לדעת את כל המידע החשוב בנוגע לדיני הגיל השלישי ומתי צריך ליווי משפטי.

עורכי דין

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סמל משפטי

מידע נוסף סביב הנושא