מהו צו למניעת הטרדה מינית ומהו התהליך להשיגו

במקרים רבים, בעיקר בתחום ההטרדות המיניות, נפגעת העבירה – המתלוננת, מחפשת דרך להגן על עצמה, אחת מהדרכים היא בהוצאת צו, על ידי בית המשפט למניעת הטרדה מינית. אז מהו בדיוק, איך מוציאים אותו, ולכמה זמן הוא בתוקף? כל הפרטים.

 

על מה מדובר?

כאשר מדובר במקרה שישנו אדם שמטריד, מטריד או שממש פוגע בגופם של אנשים אחרים, בית המשפט יכול להוציא צו למניעת ההטרדה, לאחר פניית הנפגעת. הטרדה מאיימת מוגדרת במקרה שישנו חשש כלשהו שהמטריד יכול לפגוע שוב במתלונן. ההטרדה יכולה להגיע במספר צורות, אם זה דרך מעקב ובילוש, אם זה דרך איומים של המטריד שיפגע בעצמו או בהם, ואם זה פגיע ברכוש.

 

מתי אפשר להגיש צו למניעת הטרדה מינית?

אם מדובר במקרה שאדם הטריד מינית מישהי, מתלוננת אחרת יכולה להגיש את הבקשה, בנוסף כמובן לנפגעת עצמה. יש להדגיש,  אם מדובר בתחום של אלימות במשפחה, מומלץ גם להסתייע בעצת עורך דין אלימות במשפחה, כמובן לאחר דיווח למשטרה שמחייב מכוח חוק. עורך דין אלימות במשפחה ידע לסייע בהליכים הנדרשים לצורך הוצאת צווים, אם יש בכך צורך.

מה הם שלבי ההליך? איך ניתן להגיש בקשה לצו למניעת הטרדה מינית?

על מנת להגיש את הבקשה עליכם להגיע לבית משפט השלום. בית משפט שלום נמצא בערים רבות בארץ, ולכן הגשת הבקשה תהיה קרובה לביתכם. כמובן שאם אתם גרים למשל בצפון, מומלץ להסתייע בעצתו של עורך דין פלילי בחיפה, שידע להגיד לכם בדיוק מה נדרש מכם. שימו לב שתצטרכו למלא טופס בקשה לצו למניעת הטרדה. בנוסף ואת זה יגיד לכם גם עורך דין פלילי בחיפה, אם תתייעצו אתו, תצטרכו למסור פרטים של האדם המטריד. הפרטים כוללים שם מלא, מספר תעודת זהות, כתובת מלאה ואת הטלפון שלו, ולכן מומלץ לכם לברר את כל הפרטים לפני הגשת הבקשה. בנוסף, כדאי לצרף מסמכים שמוכיחים את הצורך, כמו למשל, תלונה במשטרה.

 

האם יש צורך בתשלום?

לא, בהגשת בקשה למסמך כמו צו למניעת הטרדה מאיימת או מינית, אין צורך בתשלום אגרה.

 

מה יעשה בית המשפט?

לאחר שהבקשה תוגש, בית המשפט יקיים כנראה דיון, במעמד צד אחד, המטריד לא יוזמן אליו כמובן. במקרה הזה, תוכלו לבקש את עזרתו של עורך דין אלימות במשפחה, אך לא בהכרח יהיה בכך צורך. לאחר מכן בית המשפט רשאי לאסור מספר דברים לגבי המטריד. בין הדברים: יצירת קשר עם הנפגעים בכל דרך שהיא, הימצאות במרחק מסוים שיקבע בית המשפט, והטרדה בכל דרך שהיא.

לסיכום בית המשפט יכול לאשר את הטל הצו, ולעיתים ייתן רק צו זמני. אם ניתן צו זמני, תוך שבעה ימים יתקיים דיון, הפעם בנוכחות שני הצדדים, ושם יחליט בית המשפט אם לבטל את הצו הזמני, לשנותו או להאריך אותו. הצו בתוקף במשך חצי שנה, ובית המשפט יכול להאריכו לתקופה של עד שנה, ולעיתים נדירות עד שנתיים.

 

משקל

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אנשי משפט

מידע נוסף סביב הנושא

כיצד לפעול נכון לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים הן אירועים שכיחים שעלולים לגרום לפציעות, נזקים כלכליים ואף אובדן חיי אדם. חשוב מאוד לדעת כיצד לפעול נכון מיד לאחר קרות תאונת דרכים,