ייצוג משפטי בעבירות גניבה

עבירות גניבה הן בין העבירות העתיקות ביותר בהיסטוריה האנושית. מדובר בעבירה שבמסגרתה ניטלים דברי ערך השייכים לזולת על ידי אדם שלא קיבל את הסכמת חברו למעשה זה. עבירות גניבה הינן עבירות פליליות מעצם מהותן המסווגות בתור עבירות רכוש בחוק העונשין הישראלי.

מאחר והמחוקק רואה במעשי גניבה עבירה שהיא מעבר לעבירת רכוש בלבד, אלא כזו שגם יש בה משום פגיעה בפרטיותו ובבטחונו של הפרט, העונשים הקבועים בחוק בגין עבירות גניבה הם מחמירים והרשעה בעבירות גניבה עשויה להותיר חותם שלילי מאוד על חייו של האדם שנאשם בהן. בהתאם לכך, חשוב לפנות לייצוג משפטי בעבירות גניבה, אודותיו נפרט במדריך שלפניכם.

באילו מצבים נדרש ייצוג משפטי בעבירות גניבה?

החוק בישראל מתייחס לעבירות גניבה, בשני הקשרים עיקריים:

  1. המקרה הקלאסי הוא אדם אשר חודר לרשותו של הפרט או למקום אשר אליו אין לו רשות להיכנס, ולוקח ממקום זה כסף, דברי ערך בעלי שווי כספי, או כל חפץ אחר שאינו שייך לו כדין וניטל ללא רשות בעליו. דוגמאות לעבירות גניבה מסוג זה יש, למרבה הצער, בשפע.
    בין הדוגמאות השכיחות יותר לעבירות גניבה ניתן להזכיר גניבה של מוצרים מחנויות, גניבה של חומרי גלם או ציוד ממפעלים, פריצה לבית פרטי וגניבה של חפצים או כסף, ועוד.
  2. מקרה נוסף של עבירות גניבה עליו שומעים לעתים מזומנות, הוא המקרה של גניבת עובד ממעבידו. עבירת גניבה מסוג זה, יכולה לבוא לידי ביטוי במצב של עובד שמחליט על דעת עצמו ליטול רכוש מסוגים שונים ממקום עבודתו. ישנם גם מקרים של עובדים השולחים ידם בכספים עליהם הם מופקדים במסגרת תפקידם בארגון או בעסק כלשהו. אף שבשני המקרים, עסקינן בנטילה של כסף או רכוש בניגוד לדין, במקרה השני, מדובר בעצם על אדם ששלח ידו בכספים או רכוש שעל שמירתם הוא היה אמון, ולכן המעשה יחשב לא רק כעבירת גניבה אלא גם כמעילה של ממש באמון המעסיק שהפקיד בידי העובד את האחריות הנ"ל.

 

מהו העונש הצפוי למי שהורשע בעבירות גניבה בישראל?

העונשים הקבועים בדין הפלילי בגין עבירות גניבה, עשויים לנוע בטווח שבין 3 שנות מאסר ועד 10 שנות מאסר (או עד 20 שנים במקרה של עבירת שוד הנחשבת כגניבה בנסיבות מחמירות).
זאת, נוסף על הקנסות והפיצויים שאותם בית המשפט עשוי לגזור על נאשמים שהורשעו בביצוען של עבירות גניבה. לכן ישנה חשיבות רבה לקבלת ייצוג משפטי בעבירות גניבה.

 

מה משמעותו של ייצוג משפטי בעבירות גניבה?

הייצוג המשפטי בעבירות גניבה משני הסוגים שתיארנו לעיל, הוא סיוע חיוני וחשוב מאין כמוהו. זאת, מאחר וללא ייצוג משפטי בעבירות גניבה, לא תהיה כל אפשרות למנוע את הרשעתו של החשוד או הנאשם בדין, וגם הסבירות להפחתה בעונשו, כמעט ואינה קיימת ללא עזרתו של עורך דין פלילי המספק ייצוג כזה. בכוחו של עורך דין פלילי להשיג במקרים רבים הקלה בעונשו של מבצע העבירה ואף זיכוי מוחלט מהאשמה בנסיבות מסוימות. לכן לא מומלץ בשום פנים ואופן לוותר על ייצוג משפטי בעבירות גניבה.

ייצוג משפטי בעבירות גניבה
ייצוג משפטי בעבירות גניבה

ייצוג משפטי בעבירות גניבה נחוץ הן לחשודים ונאשמים בעבירות גניבה והן לנפגעיהן

אדם הנאשם בביצוע עבירות גניבה בתחומי ישראל, עשוי למצוא עצמו, כאמור, כלוא מאחורי סורג ובריח למשך תקופה ממושכת, וכן חייב בתשלום של קנסות כבדים כפיצוי לנפגעי הגניבה. יחד עם זאת, באמצעות ייצוג משפטי בעבירות גניבה המבוצע ביד מיומנת ומנוסה של עורך דין פלילי הבוחן את התיק לעומקו, עשוי לסייע במידה רבה להשגת הפחתה בעונשים.

לא אחת קורה שחרף חומרת האישומים, תיק גניבה מסתיים בפסק דין מקל יחסית. ישנם גם מקרים שבהם בעזרת ייצוג משפטי בעבירות גניבה, זוכה הנאשם לעסקת טיעון מקלה.

גם מבחינת הצד המאשים, אדם שנפגע ממעשה גניבה של זולתו, מוטב לו שישכור את שירותיו של עורך דין פלילי מנוסה, אם ברצונו להבטיח שהצדק יעשה. רק עורך דין פלילי שמכיר מקרוב את התחום וניחן בחשיבה יצירתית וחדות הבחנה, ידע לאתר את הדרך הנכונה לסייע ללקוחות ששכרו את שירותיו.

 

האם ייצוג משפטי בעבירות גניבה מחייב את עורך הדין לפעול בדיסקרטיות?

ייצוג משפטי בעבירות גניבה הוא נושא רגיש, מטבע הדברים. אי לכך, נדרש חיסיון על כל המידע שהלקוח מציג בפני עורך הדין הפלילי שלו. רק כך יוכל הלקוח לשתף את עורך דינו במכלול העובדות כהווייתן. דיסקרטיות זו, בה מחויבים עורכי דין פליליים על פי חוק, היא בסופו של דבר מה שמאפשר לעורך הדין לבנות עבור מיוצגיו את קו ההגנה האופטימלי.

 

איך בוחרים עורך דין פלילי מומלץ לטובת ייצוג משפטי בעבירות גניבה?

בבחירת עורך דין פלילי לטובת ייצוג משפטי בעבירות גניבה, ישנה חשיבות לבחירה בעורך דין המתמחה בתיקים מסוג זה באופן ספציפי. הנחת המוצא היא שככל שעורך הדין טוב יותר, כך הביקוש לשירותיו יהיה גבוה יותר.

בהתאם לזאת, אם יש לכם אפשרות לבחור בעורך דין פלילי עתיר ניסיון, כדאי להעסיק את מי שצבר הצלחות רבות בתיקי גניבה קודמים, ונהנה מחוות דעת חיוביות רבות ברשת האינטרנט והמלצות מלקוחות מרוצים המעידות על כישוריו. כמו כן, חשוב גם לוודא שביניכם לבין עורך הדין הנבחר, מתקיימים יחסי אמון מלאים, שהם הכרחיים למימוש האינטרסים שלכם בהליך הפלילי.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עבירת פריצה

עבירת פריצה והתפרצות, היא חלק מעבירות רכוש, הכוללות מרכיב של פגיעה ברכוש במכוון ובזדון. פורץ הוא מי שנכנס לבניין ללא רשות, על ידי שבירת חלון,

גניבה ממעסיק

יחסי עובד ומעסיק הם יחסים המתקיימים בין עובד שכיר לבעל עסק המשלם לו תמורת ביצוע משימות מסוימות. למרבה הצער, מקרים של גניבת עובד ממעסיקו אינם

עבירות גניבה – עונש

עבירת גניבה היא בין העבירות השכיחות ביותר בארצנו. במסגרת סעיף 383 בחוק העונשין בישראל, מוגדרת עבירת גניבה בתור: "נטילת דבר הניתן להיגנב, ללא הסכמת בעליו".

גניבת טלפון נייד

הטלפון הנייד שלנו הוא כבר מזמן לא רק מכשיר המשמש לביצוע שיחות. במכשיר הטלפון הנייד אנו מאחסנים כיום מידע רגיש מסוגים שונים, לרבות פרטי אנשי