חוזה שכירות למשרד – מהן הזכויות שלכם

כאשר אתם נדרשים למלא חוזה שכירות למשרד, צריך להבין שיש המון מקומות ליפול בהם, כמו בכל חוזה, צריך לעבור היטב על האותיות הקטנות ולדעת על מה בדיוק אתם חותמים. כדי שתוכלו להתחיל את השכירות שלכם בצורה הטובה ביותר, יש כמה דברים חשובים שאתם צריכים לדעת, להתעכב עליהם, ולבדוק היטב בכדי להיכנס לזה מודעים למה שמגיע לכם ולמה שאתם הולכים לקבל.

 

וודאות בעל הנכס

כאשר אתם מתחילים להיכנס לתחום של משרדים להשכרה, מהר מאוד תבינו שיש הרבה דברים חשובים שצריך להסתכל עליהם מלבד הנכס עצמו. לאחר שמצאתם משרד שאתם מעוניינים בו, לפני החתימה על החוזה, חשוב לבדוק מיהו בעל העסק הרשום והרשאי להשכירו, בכדי שתמנעו מזיופים ורמאות. תוכלו לבדוק זאת דרך רישום המקרקעים, או מסמך רשמי אחר שמאשר את שם בעל הזכויות לנכס.

 

דמי השכירות ותשלומים נלווים

לא משנה אם אתם מחפשים משרדים להשכרה בתל אביב או בכל מקום אחר, תמיד יהיו עלויות נוספות לדמי השכירות שחייבים לקחת בחשבון לפני החתימה על החוזה. בחוזה צריך להיות כתוב מהו גובה דמי השכרות, באיזה תדירות ובאיזה אופן תצטרכו לשלם אותם. בנוסף, חשוב לוודא שכתוב בהסכם בצורה ברורה ומפורטת אילו תשלומים נלווים נוספים תצטרכו לשלם, כמו דמי ניהול, ועד בית, חשמל, ארנונה וכדומה.

 

תיקוני ליקויים בנכס

לפני שאתם נכנסים להתמקם במשרד החדש, עליכם לבדק בפירוט את הנכס, רצוי לבדוק את מצבו ואם נדרשים תיקונים כלשהם. לדוגמא, אם יש רטיבות, בעיות במנגנונים מסוימים, חשמל, תריסים, דלתות וכדומה. לעיתים לא כל הליקויים ברורים וגלויים לעין, לכם חשוב לוודא שבחוזה כתוב במפורש שהאחריות על תיקון ליקויים במשרד מוטלת על המשכיר, למעט ליקויים שנגמרו על ידי השוכר.

 

הארכות חוזה

שימו לב כשאתם חותמים על חוזה השכירות, אם מוענקת לכם האופציה להארכת חוזה השכירות ובאילו תנאים תוכלו לעשות זאת. בדרך כלל מומלץ לשוכר לאפשר את האופציה הזאת, בתנאים הגיוניים ודומים למה שנקבע על השכירות הראשונית. האופציה הזאת תשמור עליכם כך שהשוכר לא יוכל פתאום להעלות את דמי השכירות בתום התקופה. וודאו שבחוזה שלכם, תהיה רשומה האופציה בצורה ברורה ומסודרת.

 

סיום חוזה מוקדם

לסיים חוזה שכירות מוקדם מהתאריך שסוכם, זה אינו דבר שקורה הרבה, אך כן חשוב לוודא שבחוזה כתוב באופן ברור שהשוכר יכול בעת הצורך למצוא שוכר חלופי. על פי החוק לא ניתן יהיה להעביר את זכות השכירות ללא ההסכמה של המשכיר, ויש חריגה על פיה אם יש סירוב בלתי סביר של המשכיר, השוכר כן יהיה רשאי להעביר את זכות השכירות גם ללא הסכמת המשכיר.

 

לסיכום

חשוב להבין שחוזה שכירות הוא מסמך מחייב עם חיובים כספיים רבים , לכן חשוב לדאוג שהכל נעשה בצורה מסודרת, שקראתם היטב ודאגתם שלא חסר שום דבר חשוב ושאין שם שום דבר בעייתי. ההמלצה היא להתייעץ עם איש מקצוע מתאים לפני חתימה על החוזה, ובכך להבטיח שהחוזה מנוסח כראוי ושהזכויות שלכם נשמרות.

מִשׂרָד,

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
משרד, שכירות

מידע נוסף סביב הנושא