הפרת זכויות נחקר

עורכי דין פליליים מומחים בשלל זכויות הנחקר והסעיפים שלהם, ויודעים איך מביאים למצב שבו החוקר הופך לנחקר במידה ועבר את הגבולות אותן החוק מתיר לו. המקרים בהם מופרים זכויות נחקר בחקירה פלילית במשטרה הם רבים לאין שיעור, הדבר קורה שוב ושוב פעמים רבות והפך לתופעה של ממש במיוחד בשנים האחרונות (בהן תיעוד וצילום נכנס למרחב הציבורי יותר ויותר).

לצערנו הרב ברוב המקרים הנחקר לא מודע לכך שהופרו זכויותיו, והליך החקירה ממשיך בצורה לא תקינה, לא הוגנת ולא חוקית מבלי שידרוש את זכויותיו הנחקר. לעניין זה השלכות רבות – נחקר שמופרות זכויותיו עשוי להיתקל בסיכויים רבים יותר להרשעה, והעונש שנגדו עלול לגדול שכן זכויותיו המופרות מהוות בסיס לחקירה לא הוגנת.

מתוך ההבנה שאתה בעמדה רגישה ושאתה חרד ובצדק, פיתחנו תהליך מיוחד חסין לפספוסים והמקיף ביותר האפשרי כדי להכין אותך לפני החקירה. התהליך מתחיל בפגישה ובה אתה מתאר לנו את הדברים כמו שאתה רואה אותם. מיד לאחר מכן, נעבור על רשימת הראיות שכנראה יש בידי המשטרה נגדך, ואז אוסיף מהידע והניסיון שלנו רשימת ראיות שיתכן ויש בידי המשטרה נגדך, ורשימת ראיות שככל הנראה אין בידי המשטרה, אך עדיין צריך להיזהר מהסיכוי הקלוש שיש בידיהם.

לאחר מכן נעשה סיעור מוחות מקצועי אותו אנו נוביל בעיקר, ובו נסביר לך לאיזו כיוונים החקירה יכולה להתקדם כשתתבצע, מהו הכיוון הרצוי אליו אנחנו מכוונים ואיך אנחנו חותרים לכיוונו – אילו דברים אתה יכול להגיד, איך רצוי שתתנהג וכדומה – כדי למקסם את הסיכויים שתוביל את החוקר לכיוון הרצוי ולא להפך. אנחנו שמים הרבה דגש על הסברים בתחום הפסיכולוגי – איך תוכל להוביל כמה שיותר את החקירה ולהותיר לצד השני כמה שפחות אפשרויות ופתחים להוביל את החקירה.

הפרת זכויות נחקר
הפרת זכויות נחקר

השתמשו בזכויות שלכם

כל נחקר יכול להשתמש בתבונה בזכותו לשתוק ולא למסור תגובה כלשהי לשום שאלה בזמן חקירה (כמו שרואים בסרטים: "כל דבר שתאמר או תעשה יוכל להוות כלי כנגדך בבית המשפט"), אם כי בבית המשפט עליו להשיב בכנות על כל שאלה שישאל. על החוקר חלה החובה לעדכן את הנחקר באפשרות שלו לא להגיב, ואם לא ביצע כך כל חומר החקירה נפסל מבסיסו.

נקודה אחרונה קריטית ביותר בזכויותיו של הנחקר פלילית – החקירה חייבת להתקיים בשפה שמובנת לחלוטין לחשוד במעשה פלילים, וכמו כן תיעוד החקירה חייב להתקיים בשפה זו. כך לדוגמא, במידה והנחקר עולה חדש ומתקשה בשפה העברית, יהיה על החוקרים לארגן חקירה בשפת האם של הנחקר, במידה והנחקר חירש, יהיה עליהם לספק חוקר מתרגם בשפת הסימנים, וכדומה.

הזכות החשובה והבסיסית ביותר שכל נחקר בפלילים חייב להכיר ולדעת היא שזכותו להתייעץ ולקבל ליווי כבר מהשלב הראשון – הודעה על חקירה מתקרבת – מעורך דין פלילי, וזאת כנאמר לפני תחילת החקירה הראשונה. באמצעות ייעוץ עם עורך דין ימנעו בוודאות הפרת זכויות נוספות של הנחקר, מאחר ויהיה מוגן על ידי עורך הדין ויתייעץ איתו לגבי כל ההליך. פעמים רבות זכות בסיס זו נדרסת על ידי החוקר, והוא מסרב לבקשתו של הנחקר לאתר עורך דין לייעוץ. החוקר שמסרב לכך עובר עבירה חמורה והחקירה כולה עשויה לבטל תוקפה במקרה כזה.

הסימולציות שנערוך יבוצעו על ידי גורם צד ג' (לא על ידנו באופן אישי מאחר והקשר שנוצר בינינו עד שלב זה יגרום לסטייה בתפקוד שלך ושלנו בסימולציה) שיעודכן בכל פרטי המקרה – וגם הוא כפוף כמובן לחיסיון הסטנדרטי שבין עורך דין ללקוח. הסימולציות שנערוך יורדות עד לכדי הפרטים הכי קטנים – יש בידנו חלל מיוחד שיראה כמו חדר החקירות אחד לאחד במיוחד, גורם צד ה-ג' שיגיע וישחק את תפקיד השוטר ישב מולך במדים, יתנהג, ידבר ויזוז כמו חוקר אמיתי אחד לאחד, ואתה תצטרך להתמודד לראשונה עם הסיטואציה – אך כמובן בלי הלחץ הנפשי של ההשלכות מרחיקות הלכת של טעויות שיתכן (ואפילו סביר להניח) שתעשה.

הסימולציה הראשונית היא רק ההתחלה. אנחנו נאפשר לך לקבל משוב מלא על הסימולציה הראשונית, ולעבור סימולציות נוספות – ללא הגבלת זמן, ללא הגבלה כמותית – עד שתרגיש שאתה מוכן בצורה מוחלטת לקראת "הדבר האמיתי" – החקירה במשטרה.

הפרת זכויות נחקר

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הפרת זכויות נחקר

מידע נוסף סביב הנושא

עורך דין מעצרים

מעצר משטרתי הינו חוויה לא נעימה ידועה לכל. כאשר נעצר אדם ישנם חוקים ברורים על התנהלות המעצר ואורכו. על מנת לוודא את שזכויותיו של הנעצר

עורך דין פלילי בתל אביב

לחוק העונשין במדינת ישראל ישנו תפקיד חשוב מאוד והוא שמירה על הזכויות והבטחון של כל אדם ואדם. כחלק מכך חוק העונשין מציג בתוכו עבירות של

עורך דין פלילי בבני ברק

במידה וראיתם את הסדרה המדריך לרוצח אתם יכולים להבין שכל אדם, אפילו המשכיל והנורמטיבי ביותר עשוי להיות מעורב בעבירה פלילית. כמובן שמדובר על סדרה המגזימה

עורך דין פלילי ברמת גן

עורך דין פלילי הינה אחת ההתמחויות המרתוק ביותר הקיימות בתחום המשפט ועריכת הדין. מדובר במקבץ חוקים רחב, הכולל בתוכו דקויות של נסיבות, מקרים וסיפורים אנושיים.

עורך דין פלילי בראשון לציון

הדין הפלילי הינה אחת ההתמחויות המרתקות ביותר הקיימות בעולם עריכת הדין. מדובר בתחום רחב מאוד הכולל בתוכו מספר רב של סעיפי חוק, מקרים מעניינים ואירועים