הפצת סרטון מיני באינטרנט

כניסתו של האינטרנט אל חיינו לפני כמה עשורים הביאה איתה, אמנם, לא מעט דברים חיוביים, אך לצידם ניתן להבחין בקלות גם בלא מעט תופעות שליליות ביותר. עצם הקלות שבה מידע, תמונות וסרטונים, יכולים להיות מופצים באמצעות האינטרנט היא כמעט בלתי נסבלת, והיא מנוצלת, לא אחת לרעה על ידי עבריינים וגם על ידי אנשים תמימים, לכאורה.

אנשים שמבצעים עבירה של הפצת סרטון מיני באינטרנט הם לא בהכרח עבריינים מורשעים או אנשים בעלי כוונות זדון, אבל כדאי לדעת שבישראל של שנת 2021 גם העברה של תוכן מיני שהגיע אליכם דרך צד שלישי, נחשבת כעבירה פלילית של הפצת סרטון מיני באינטרנט. אז מה צריך לדעת על הנושא הזה, רגע לפני שאתם לוחצים על כפתור ה"העבר"? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

הפצת סרטון מיני באינטרנט – לא משהו שכדאי לכם להיות מעורבים בו

רשת האינטרנט בשילוב עם תוכנות העברת המסרים הזמינות, מאפשרות לנו לבצע כל מיני פעולות שמעולם לא היינו יכולים לדמיין שנוכל לבצע. אנחנו שולחים הודעות כתובות, מקליטים את עצמנו להודעות קוליות, שולחים קישורים בקלות ומשתפים בתמונות ובסרטונים.

עד כאן הכל יכול להיות טוב ויפה, עד הרגע שבו התכנים מתחילים להיות מיניים. הפצת סרטון מיני באינטרנט היא אחת העבירות שמערכת המשפט לא מקלה בה ראש, והיא מחמירה עם העבריינים ככל שניתן, גם למען יראו וייראו, וגם למען מיצוי הדין באופן מלא עם העבריינים.

 

על הקלות הבלתי נסבלת של הפצת סרטון מיני באינטרנט

אנחנו לא תמיד מקדישים מחשבה רבה לנושא של לחיצת כפתורים בטלפון הנייד שלנו. אנחנו פשוט לוחצים, ומניחים שמה שקורה משם ואילך, כבר לא נמצא בתחום אחריותנו. אולם למען האמת, ברגע שביצעתם את הפעולה הכה קלה ונגישה של לחיצה על כפתור ההעברה, הרי שסיבכתם את עצמכם עבירת הפצת סרטון מיני באינטרנט שעלולה לעלות לכם ביוקר.

 

"אני רק זה שהעביר, לא זה שצילם" – התירוצים שלא מעניינים את בית המשפט

לא מעט אנשים מנסים לטעון לכך שהם לא אשמים בהפצת סרטון מיני באינטרנט, משום שהם לא אלו שצילמו אותו, ערכו אותו ושלחו אותו לראשונה. בית המשפט לא ממש מתעניין בטענות מהסוג הזה, והוא מתייחס אל עבירות של הפצת סרטון מיני באינטרנט כאל עבירות לכל דבר ועניין – גם אם הנסיבות הן שונות ממקרה למקרה.

מה שכן, חשוב להבין שהשוני בנסיבות כן יכול להוביל לכדי עונשים כבדים יותר או פחות, ולכן חשוב לשלב בעניין הזה גם עורך דין פלילי.

הפצת סרטון מיני באינטרנט
הפצת סרטון מיני באינטרנט

הייתם מעורבים בהפצת סרטון מיני באינטרנט? כנראה תזדקקו לייצוג משפטי

לא פעם אנשים תמימים, לכאורה, מוצאים את עצמם מתמודדים עם הליך משפטי בגין ביצוע עבירת הפצת סרטון מיני באינטרנט, הליך שנופל עליהם כמו רעם ביום בהיר. אז לא, אין כל צורך להיות מופתעים – אם העברתם סרטון מיני באינטרנט, בהחלט ניתן לעלות עליכם ולהביא אתכם בפני ההליך המשפטי.

אז איך עורך דין פלילי קשור לכל זה? ובכן, הוא זה שיכול לייצג אתכם בכבוד בבית המשפט, ולהוביל אתכם אל עבר תוצאות טובות.

 

אילו עונשים ניתן לקבל על הפצת סרטון מיני באינטרנט?

הפצת סרטון מיני באינטרנט היא עבירה שנמנית עם עבירות מין נוספות, שאליהן מערכת המשפט מתייחסת במלוא החומרה. משום שכך, חשוב להכיר את העונשים עבורן. העונש בגין ביצוע עבירת הפצת סרטון מיני באינטרנט יכול להגיע עד 5 שנות מאסר, במקרים שבהם העבריין "רק" קיבל את הסרטון ו"רק" העביר אותו הלאה – כל זאת מבלי אישור מפורש וכתוב מהמצולם.

ככל שעורך דין פלילי מעורב בתמונה, עונש זה יכול להיות קטן יותר, בהתאם לנסיבות השונות.

 

האם העונש כבד יותר במקרה של הפצת סרטון מיני באינטרנט כולל צילום שלו?

בהחלט כן. עבירה של הפצת סרטון מיני באינטרנט שמשלבת גם עבירות של צילום הסרטון, עריכתו ושליחתו היא עבירה הרבה יותר חמורה, שיכולה גם להגיע לעשר שנות מאסר ויותר. גם כאן עורך דין פלילי יכול להיות גורם מכריע באשר לעונש שיתקבל, בסופו של דבר, ממערכת המשפט, אז בואו נבין למה הוא מהווה גורם קריטי כל כך.

 

עורך דין פלילי לייצוג הולם – המפתח לסיום ההליך המשפטי עם מינימום נזקים

עורך דין פלילי הוא זה שמייצג את הנאשמים בביצוע עבירות פליליות, וכחלק מהן גם עבירת הפצת סרטון מיני באינטרנט. עורך דין פלילי שיודע להביא בפני שופטי בית המשפט הוכחות וראיות, הוא עורך דין פלילי שיוכל להעניק ייצוג הולם לנאשם, וכך לגרום לעונשו להיות קטן יותר. ככל שעורך דין פלילי הוא בעל ניסיון רב יותר ויכול להציג שורה של הצלחות קודמות שלו, כך העבריין יוכל לדעת שהוא נמצא בידיים טובות.

 

הפצת סרטון מיני באינטרנט: לפעמים נקלעים לסיטואציה, ולפעמים נכנסים במודע

הנסיבות של הפצת סרטון מיני באינטרנט הן משמעותיות ביותר. לעיתים לחיצה תמימה על כפתור ההעברה מתבצעת גם מבלי לפתוח כלל את הסרטון, לפעמים אנשים שלא ממש מבינים בטכנולוגיה לוחצים על כפתור השליחה מבלי לדעת מה בדיוק הוא עושה, ולפעמים אנשים מפיצים במודע סרטונים מסוג כזה – על מנת לשעשע את חבריהם.

כך או כך, מדובר על עבירה חמורה במיוחד, אך בעזרת ייצוג משפטי איכותי של עורך דין פלילי, ניתן לעתים למזער נזקים.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

תקיפה מינית

ההגדרה של תקיפה מינית והצורה שבה התרבות והחוק מתייחסים לנושא השתנתה באופן ניכר לאורך השנים וממשיכה להשתנות בימים אלו. ההגדרה הזו משתנה בין תרבויות שונות

ביצוע מעשי סדום – עונש

עבירות מין נמנות עם העבירות הפליליות החמורות ביותר שעבריין יכול לבצע. מערכת המשפט במדינת ישראל מתייחסת בחומרה רבה לעבריינים שנמצאים אשמים בביצוע עבירות מין, בניסיון

עבירות מין במחשב – עונש

מהרגע שבו רשת האינטרנט נכנסה לחיינו, הם השתנו מן הקצה אל הקצה. פעולות שנדמה היה שלא נוכל לבצע לעולם מתבצעות היום בלחיצת כפתור, ונפתחו בפנינו

מעשה מגונה בפומבי – עונש

ישנם מעשים שעשייתם במרחב הציבורי מהווה עבירה חמורה על החוק. מעשה מגונה בפומבי נמנה עם סוגי המעשים האלה, והוא כולל פעולות שמתבצעות לשם גירוי, פרובוקציה,

מעשה מגונה בפומבי

בעולם שלנו קיימים כל מיני קודי התנהגות, שעליהם אנחנו צריכים לשמור על מנת לעמוד בסטנדרטים הנורמטיביים של החברה. לצד קודי התנהגות אלו, שהם מעין חוקים