מה גובה הפיצויים מתביעת אובדן כושר עבודה

ביטוח אבדן כושר עבודה נועד להבטיח גמלה חודשית למבוטח למקרה ואיבד את יכולתו לעבוד עקב מחלה, תאונה וכדומה בין אם באופן קבוע ובין אם לתקופה מוגבלת וזאת כדי להחליף את ההכנסה מעבודה או משלח ידו של המבוטח.

גובה הגמלה ככלל נקבע בהתאם להכנסתו של המבוטח.

הביטוח נכלל לפי חוק כחלק מקרן הפנסיה, ובתוכניות ביטוח פנסיוני אחרות על המבוטח לרכוש אותו בנפרד.

גובה הפיצויים בתביעת אבדן כושר עבודה בקרן פנסיה

הפיצויים שיקבל מבוטח בקרן הפנסיה לאחר תביעת אבדן כושר עבודה תלויים במספר פרמטרים: הגיל בו הצטרף לקרן הפנסיה, שכרו, גובה ההפרשות החודשיות וכן המסלול הביטוחי שבחר בעת ההצטרפות לקרן. תוכלו לראות את גובה הפיצויים אליהם אתם זכאים בדו"ח השנתי או הרבעוני שאתם מקבלים מקרן הפנסיה וכן באתר האינטרנט של הקרן בה אתם חברים.

בכל מקרה, הסכום לא יעלה על 75 אחוז מהשכר הממוצע שלכם לפני שהפסקתם לעבוד, ויכול להיות נמוך מכך וכן נמוך מהסכום המצוין בדו"ח השנתי. מהפיצויים מנוכים מס הכנסה וביטוח לאומי.

 

גובה הפיצויים במקרה של אבדן כושר עבודה חלקי

במקרה של אבדן כושר עבודה חלקי, הפיצויים נקבעים בהתאם ליחס בין שיעור אבדן כושר העבודה ושכרו של המבוטח. כך למשל אם אתם במצב של 50 אחוז אובדן כושר עבודה, תקבלו מחצית מהפיצויים אותם הייתם מקבלים אם הייתם במצב של אבדן כושר עבודה מלא.

יש לציין כי בפוליסות אבדן כושר עבודה מסוימות אין אפשרות לפיצוי חלקי בברירת המחדל, ויש לרכוש את הכיסוי בנפרד בעת ההצטרפות לביטוח. זהו אחד הדברים שחשוב לעשות בעת ההצטרפות לביטוח אבדן כושר עבודה.

מה גובה הפיצויים מתביעת אובדן כושר עבודה
מה גובה הפיצויים מתביעת אובדן כושר עבודה

אבדן כושר עבודה בביטוח מנהלים

גובה הפיצויים בגין אבדן כושר עבודה למבוטח בביטוח מנהלים נקבע בהתאם להפרשות לחברת הביטוח. ברוב המקרים, גובה ההפרשה החודשית הוא 2.5 אחוז משכרו של המבוטח, כאשר במקרים מסוימים היא תספיק לגמלה של 75 אחוז משכרו ובמקרים אחרים לא. פרמטרים נוספים המצטרפים לגובה הפיצויים הם החברה בה הוא מבוטח, גילו של המבוטח, תחום העיסוק שלו ועוד. במקרה של עובדים עצמאיים, הפיצויים נקבעים על ידם בעת ההצטרפות לביטוח.

 

הערכת הפיצויים הצפויים לכם

כאמור, ישנם לא מעט פרמטרים בקביעת גובה הפיצויים אליהם אתם זכאים במקרה של אבדן כושר עבודה והחישוב אינו פשוט. אם אתם מעוניינים לחשב באופן מדויק מהו גובה הגמלה החודשית במקרה וחס וחלילה תאבדו את כושר העבודה, אנו ממליצים להיעזר בעורך דין המתמחה באבדן כושר עבודה לחישוב מדויק.

 

ליווי עורך דין בתביעת אבדן כושר עבודה

מגישים תביעת אבדן עבודה? על מנת שתקבלו את מלוא הפיצויים המגיעים לכם, אנחנו ממליצים בחום להיעזר בעורך דין המתמחה בתביעות אבדן כושר עבודה. עצם חישוב גובה הפיצוי עצמו לא פשוט, וחברות הביטוח יעשו הכל כדי להתחמק מתשלום או לשלם באופן חלקי. עם סיוע של עורך דין הבקיא בפוליסה ובחוק תקבלו את מלוא הפיצויים אליהם אתם זכאים.

ציוד משפטי

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פטיש

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני