העונשים עבור אלימות במשחקי כדורגל

לא ניתן להתעלם מכך כי האלימות במגרשי הכדורגל במדינת ישראל שברה שיאים בשנים האחרונות, ועל כן אנו עדים למדיניות ענישה מחמירה. מהם העונשים בעבור אלימות? להלן הפרטים.

אלימות במגרשי כדורגל – בעיה מהותית אשר יש למגר אותה בהקדם

היצרים הרבים במשחקי כדורגל גורמים גם לאוהדים אשר הם נורמטיביים לחלוטין לאבד שליטה, וכתוצאה מכך להכות באלימות קשה אוהדים אחרים, שוטרים ולעיתים גם חפים מפשע. למעשה, אנו עדים לכך שהאלימות במגרשים הפכה למכת מדינה של ממש, כאשר בניגוד לשנים קודמות כמעט ולא ניתן להבחין בילדים או נשים בהריון אשר מגיעים למשחקים, וזאת לאור הסכנה הרבה הטמונה בהגעה למשחקים. בנוסף, בחמש השנים האחרונות היינו עדים לאירועים קשים ביותר אשר התרחשו בתוך ומחוץ למגרשי הכדורגל, כאשר במקרה אחד אשר התרחש בשנה האחרונה אוהדים מקבוצה יריבה השליכו גרזן על ראשו של אוהד מקבוצה אחרת, והוא נאלץ להתאשפז למשך זמן לא קצר בבית החולים, במצב קשה. לא מדובר במקרה יחיד אלא במאות מקרים אשר מתרחשים במהלך כל השנה, ועל מנת להרתיע מאוהדים להביע אלימות – בין אם מדובר באלימות מילולית או פיזית.

 

מדיניות אכיפה נוקשה בעולם אשר מגיעה גם לישראל

ברחבי העולם הנושא של אלימות במגרשים הוא נושא מוכר אשר מטופל בחומרה רבה. למעשה, במדינות רבות בעולם אוהדים אשר היו מעורבים במעשי אלימות קיבלו עונשים כבדים מאוד אשר כללו בין היתר קנסות של עשרות אלפי יורו או דולר, הרחקה מהמגרשים לתקופה זמנית או קבועה כמו גם שלילת זכותם כאוהד. בנוסף, במידה ואוהד תקף שוטר במהלך משחק כדורגל מדובר בעבירה של תקיפת שוטר אשר עלולה להסתיים גם ברישום פלילי ומאסר. יחד עם זאת, מדינת ישראל בשונה ממדינות אחרות בעולם נוקטת במדינות מקלה יחסית, וזאת לאור הקושי הרב בביסוס ראיות כנגד נאשמים אשר הפעילו אלימות בטרם המשחק, בעת התרחשותו או בסיומו. אולם, ניתן לראות כי לאור המודעות הציבורית ההולכת וגדלה לגבי חומרת הבעיה, כמו גם הרחקה של אוהדים נורמטיביים לאור החשש שלהם מהגעה למשחק גרמה למשטרת ישראל כמו גם לגורמי המשפט לנקוט ביד קשה ביותר כלפי אוהדים אשר הפעילו אלימות, וזאת כאמור על מנת למנוע מהם לפעול כך בשנית.

 

מהם העונשים אשר ניתנים בישראל בעבור אלימות במגרשים?

כאמור, ביחס למדינות אחרות בעולם נחשבת מדינת ישראל למדינה מתונה מאוד ביחס לעונשים, וזאת משום שאין חוק בספר החוקים של ישראל אשר מתייחס לסוגיה הזו ספציפית. יחד עם זאת, גורמים מוסמכים הכוללים את ההתאחדות לכדורגל מנסים למגר את התופעה ע"י נקיטת עונשים חמורים ביותר אשר כוללים בין הטלת קנסות ענק של עשרות אלפי שקלים לקבוצות אשר האוהדים שלהם מעורבים באלימות, הרחקה מהמגרשים של אוהדים אשר הפעילו אלימות ולעיתים גם קיום משחקים ללא קהל. בנוסף, במידה ונגרם נזק ממשי לאוהד בעת היותו במשחק כדורגל או לאחריו, הוא יכול להגיש תלונה על תקיפה, ובכך האוהד האלים יכול למצוא את עצמו עומד מול הליך פלילי או אזרחי אשר בעבורו הוא ישלם פיצוי בעבור הנזק אשר נגרם לאוהד, כאשר במידה והאוהד הפגין אלימות כלפי שוטר – מדובר כאמור בתקיפת שוטר אשר מווה עברה פלילית לכל דבר ועניין.

העונשים עבור אלימות במשחקי כדורגל
העונשים עבור אלימות במשחקי כדורגל

חשיבות נקיטה של עונשים חמורים כנגד אוהדים אשר מפגינים אלימות

גורמי אכיפת החוק כמו גם הגורמים הרלוונטיים אשר מטפלים במקרים בהם התרחשה אלימות רוצים לנקוט ביד קשה כנגד אוהדים אלימים וזאת על מנת להרתיע את הציבור מלהתנהג בצורה הזו. למעשה, אווירת המגרשים האלימה בישראל כמו גם בכל רחבי העולם מהווה בעיה משמעותית ביותר לשם הצלחת הספורט, וזאת לאור העובדה כי אנו עדים לכך שהגעת הקהל הפכה למעוטת במיוחד לאור אירועי אלימות קשים ביותר בהם היו מעורבים אוהדים. לאור כך, ניתן לראות כי בתי המשפט נוטים לפסוק קנסות ענק לקבוצות כמו גם ליחידים אשר היו מעורבים באירועי אלימות. יחד עם זאת, ישנה הבחנה בין אלימות מילולית לאלימות פיזית, כאשר במידה ואכן התרחשה אלימות פיזית ניתן בהחלט לנקוט בצעדי ענישה חמורים ביותר הכוללים גם רישום פלילי, קנס ומאסר בפועל.

 

התייעצות עם עורך דין במידה והותקפתם – בגדר חשיבות עליונה

במידה והותקפתם בעת משחק כדורגל או לפני או אחרי התרחשות מומלץ מאוד לפנות ראשית כל לקבלת עזרה רפואית, וזאת על מנת שתוכלו לפנות את עצמכם בעת הצורך לבית החולים לצורך המשך טיפול. בנוסף, חשוב מאוד להתקשר עם עורך דין אשר מומחה לתחום וידע להעניק לכם את האינדיקציה המשפטית הראשונה לגבי מצבכם, כמו גם האם אתם יכולים לתבוע את הגורם אשר הפעיל כלפיכם באלימות. מדובר בצעד מהותי וחשוב מאין כמותו אשר יכול להבטיח כי בעת ההתאוששות שלכם מהטראומה תוכלו לתבוע הן בהליך פלילי והן בהליך אזרחי את האדם אשר תקף אתכם. בנוסף, במידה ואתם הפעלתם אלימות זכרו כי מדובר בסיטואציה אשר עלולה להוביל אתכם להתמודדות לא פשוטה אל מול בתי המשפט בישראל, כמו גם הרחקה לזמן קצוב מהמגרשים ועל כן עורך דין פלילי אשר מתמחה בתחום יכול להעניק לכם את ההגנה המשפטית הראויה, כאשר חשוב לציין בנקודה זו כי במידה ותביעו חרטה על האירוע, סביר מאוד להניח כי ההחלטה על העונש תהיה פחותה יותר. כך או כך אלימות במגרשים מהווה סכנה ממשית להמשך קיומם של משחקי כדורגל במתכונת משפחתית וזוגית, ועל כן יש להימנע מכך ולשמור על תרבות ספורט נאותה אשר כולל שמירה על המרחב האישי, וזאת על מנת שכל אחד יוכל להגיע למשחק כדורגל בתחושה בטוחה, נעימה ובעיקר – ספורטיבית לחלוטין.

העונשים עבור אלימות במשחקי כדורגל

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
העונשים עבור אלימות במשחקי כדורגל

מידע נוסף סביב הנושא

עבירת תגרה

בכדי לשמור על שלומו של הציבור ולהגן עליו, קיימים כמה חוקים אשר אוסרים התנהגות אלימה ובריונית. אנשים אשר מפרים חוקים אלה עשויים לקבל עונשי מאסר

עבירת תקיפה סתם

"תקיפה סתם" הינה אחת מהעבירות שההרשעה בגינן אינה מחייבת פגיעה פיזית. ככלל, מדובר בעבירה פלילית שמוגדרת כמעשה אלים כלפי אדם אחר בניגוד לרצונו. מבין כלל

עבירות איומים

עבירות איומים הן עבירות פליליות נפוצות למדי במדינת ישראל. עבירות איומים מתבצעות כנגד אנשים מכל קבוצות האוכלוסיה – החל מנבחרי ציבור, אנשים מפורסמים, אושיות תקשורת,

עבירת חבלה חמורה

עבירות של תקיפה וחבלה נחשבות לעבירות חמורות מאוד. המחוקק שואף, ובצדק, להעניש את העבריין הגורם חבלה לאדם אחר בחומרה. זאת, בהתאם לחומרת החבלה שאותה גרם.

עו"ד אלימות במשפחה

אלימות במשפחה היא בין התופעות היותר מטרידות שניתן להעלות על הדעת, ודווקא בתקופה האחרונה, היא הופכת שכיחה מאי פעם. למרבה הצער, עבור אנשים רבים, התא