הלבנת הון – עונש

אם בעבר אדם שביצע עבירות הלבנת הון בישראל, יכול היה לצאת מהסיפור ללא עונש, הרי שכיום, המציאות מורכבת בהרבה. מנגנוני הרגולציה, המעקב והבקרה שסיגלו לעצמן רשויות המיסים בשנים האחרונות, בשיתוף פעולה עם הבנקים וחברות האשראי, אינם מקלים על עברייני מס בביצוע הלבנת כספים כלל ועיקר.

חשוב לדעת כי הרשעה בעבירות הלבנת הון נושאת בצידה עונש מאסר, קנסות כספיים ואף סנקציות כדוגמת חילוט רכוש, ולכן אין להקל בהן ראש. במאמר זה נסביר מהי הלבנת הון ולמה היא מנוגדת לחוק, איזה עונש צפוי למי שהורשע בביצוע הלבנת הון, וכיצד שירותיו של עורך דין פלילי עשויים לסייע לאנשים פרטיים ובעלי עסקים להימנע מתסבוכת פלילית מיותרת הקשורה בהון שחור.

מהי הלבנת הון ולמה היא מנוגדת לחוק?

הלבנת הון היא עבירה פלילית שבצידה עונש חמור, שעשוי לכלול בין היתר תקופת מאסר ממושכת. הלבנת הון מתבצעת בדמות פעולות שנועדו להסוואת המקור העברייני של כספים או רכוש וכאמצעי לטשטוש היעד שלהם. המושג המשמש לתיאור כסף או טובין כאלו, הינו "הון שחור" והוא תקף גם בהקשר של כספים ורכוש שהושגו כחלק מפעילות לא חוקית כגון עבירות סמים, עבירות רכוש, עבירות זנות וסרסרות, או עבירות הימורים, וגם בהקשר של כספים שהושגו עקב עבירות של העלמת מיסים.

 

הלבנת הון – עבירה פלילית הנושאת עונש חמור בצידה

הלבנת הון נקראת גם "הלבנת כספים". פירוש המושג הוא פעולות המתבצעות בכספים או נכסים שהושגו בדרכים בלתי חוקיות, לטובת הסתרת מקורם ועקבותיהם, או יצירה של מצג שווא של רכוש או כספים כשרים שהושגו באמצעים חוקיים. במקרים רבים, הון שחור מולבן על ידי פיזור שלו בשוק ההון.

עבירות הלבנת הון נושאות בצידן עונש שעשוי לנוע כיום בין 5 שנות מאסר ועד 10 שנים. יתר על כן, עונש זה אינו מונע ממדינת ישראל ורשויות האכיפה לפעול בדרך של חילוט כספים אשר הושגו באמצעות הלבנת הון ועבירות פליליות הקשורות בה. נהפוך הוא – ישנם אף מקרים אשר בהם עברייני מס מורשעים נדרשים לשלם קנס כספי כבד כעונש על ביצוע הלבנת הון, בנוסף לתקופת המאסר שהם נדרשים לרצות.

 

חשד לביצוע הלבנת הון ועונש מאסר – גם לאזרחים נורמטיביים זה עלול לקרות

ישנם מקרים רבים שאזרחים מן השורה מוצאים עצמם מתמודדים עם חשד לביצוע עבירות הלבנת הון. במצב כזה, חשוב למהר ולפנות להתייעצות עם עורך דין, כדי להבין מהי הסיבה לחשדות שהתעוררו כנגדכם, מהן ההשלכות האפשריות, ומהם הצעדים שבאפשרותכם לנקוט כדי למזער את הנזק הפוטנציאלי.

עורך דין הלבנת הון ידע להסביר לכם בראש ובראשונה מהן עבירות הלבנת הון, ומהם העונשים הקבועים בצידן בדין הפלילי. בנוסף, עורך דין הלבנת הון ינחה אתכם לקראת שלב החקירה המשטרתית והשאלות שעשויות לעלות במסגרתה. במידה ויוחלט להגיש כנגדכם כתב אישום בגין עבירות הלבנת הון, עורך דין הלבנת הון הוא גם הגורם המקצועי שילווה אתכם לאורך כל ההליך המשפטי וייצג את הצד שלכם מול מערכת המשפט.

הלבנת הון - עונש
הלבנת הון – עונש

כיצד עורך דין פלילי יכול לסייע בהפחתת העונש בגין הלבנת הון?

לעתים קורה שאדם תמים וחף מפשע נחקר בחשד לביצוע עבירות הלבנת הון. למרבה המזל, עורך דין פלילי מנוסה הבקיא בחוק העונשין ותקנות המיסוי, יכול לחלץ את מרשו מצרה. יכולתו של עורך דין הלבנת הון לסייע תלויה כמובן בשיתוף פעולה מצד הלקוח.

אולם בעזרת עבודת מחקר יסודית שעורך הדין מבצע, ניתן לחזק את מהימנותו של החשוד או הנאשם מול גורמי החוק והמשפט, ולשפר את סיכוייו לסיים את ההליכים בנזק מינימלי.

 

כיצד יש לפעול כדי להימנע מהרשעה בעבירות הלבנת הון ועונש מאסר?

הדרך הכי טובה להימנע מחשד לביצוע עבירת הלבנת הון, היא פשוטה למדי: יש לשלם מיסים כחוק ולהימנע משיתוף פעולה עסקי מול גורמים עלומים או עברייניים שמקור ההון שהם מכניסים לעסקה נראה מפוקפק או בלתי נהיר.

ליווי של עורך דין הלבנת הון לאורך מחזור חייו של כל מיזם עסקי או תהליך רכישה משמעותי, הוא חשוב ביותר אם ברצונכם להבטיח כי מדובר על עסקה חוקית ולגיטימית, המתנהלת על פי חוקי המס. עורך דין פלילי המתמחה בנושא של עבירות הלבנת הון, יוכל למנוע מבעוד מועד בעיות העלולות להיווצר עקב אי ידיעת החוק או הבנה חלקית שלו.

 

עורך דין פלילי יכול לסייע גם לבעלי עסקים להימנע מהלבנת הון והעונש בצידה

ככלל, יכולתן של הרשויות לעקוב אחר הון מולבן השתפרה מאוד בשנים האחרונות, בעיקר הודות לטכנולוגיות מתקדמות אשר נכנסו לשימוש בעידן הדיגיטל. אולם עורך דין הלבנת הון עשוי לסייע ללקוחותיו דווקא בזכות התמורות הללו – ולהשתמש באותם אמצעים על מנת להוכיח את מקורם החוקי של הכספים הנמצאים ברשות מרשו.

עורך דין הלבנת הון יכול גם לייעץ ללקוחותיו באילו פעולות עליהם לנקוט אם ברצונם למנוע את החשד הקל ביותר למעורבות בהלבנת הון.

 

בשורה התחתונה

אם אתם מעוניינים להרחיב את ידיעותיכם בנושא של עבירות הלבנת הון והעונש בצידן, או לחילופין – זקוקים לליווי משפטי מקצועי מטעמו של עורך דין פלילי המתמחה בחוקי המס בישראל, כדאי בהחלט ליצור קשר בהקדם עם עורך דין הלבנת הון מיומן ולהגיע לפגישת ייעוץ אישית, שתאפשר לכם לבצע בקרת נזקים ולהימנע מתביעה משפטית מיותרת ועונשים כבדים.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עורך דין הלבנת הון

הלבנת הון נקראת גם "הלבנת כספים". פירוש המושג הוא פעולות המתבצעות בכספים או נכסים שהושגו בדרכים בלתי חוקיות, לטובת הסתרת מקורם ועקבותיהם, או יצירה של

חילוט רכוש בעבירות הלבנת הון

כל אזרח במדינת ישראל זכאי למשפט הוגן אשר מתחשב באורח החיים שלו ובזכויות שהוא רשאי לקבל על פי חוק. עבירה של הלבנת הון נחשבת כעבירה