הכירו את השלבים השונים של ההליך הפלילי

ההליך הפלילי הוא אחד התחומים המוכרים ביותר לתחום המשפט. לצערנו, גם במדינת ישראל בפרט וגם ברחבי העולם בכלל מתבצעים מדי יום פשעים פליליים הן על ידי פושעים ותיקים ומוכרים והן על ידי פושעים חדשים שאינם מוכרים למשטרה, ולכן מדי יום נפתחים תיקים, מתבצעים מעצרים ומתנהלים דיונים בנושאים פליליים שונים. היום אנחנו רוצים לעשות לכם היכרות עם השלבים השונים של ההליך הפלילי, כדי שגם אתם תדעו במה הוא כרוך.

השלבים השונים של ההליך הפלילי – נתחיל מההתחלה

עוד לפני שנדבר על ההליך הפלילי על כל שלביו, חשוב להבין מה צריך לעשות על מנת להתמודד עם הליך פלילי שכזה. ברגע שאדם מסוים מבצע פשע פלילי ונתפס, הוא צריך מיד להגן על עצמו באמצעות עורך או עורכת דין מקצועיים, שיוכלו לעזור לו להיחלץ מהבעיה, לייצג אותו אל מול בית המשפט, ולבנות לו תיק הגנה שיוכל להפחית את עונשו עד כמה שניתן.

משרד עורכי הדין סיוון כהן ושות' הוא משרד המתמחה בהליך הפלילי, ויוכל לעמוד לרשותכם במידה ונקלעתם לסיטואציה מהסוג שפירטנו כאן. לפרטים נוספים היכנסו לאתר http://www.lawyersivan.co.il.

 

השלב הראשון – חקירת משטרה

השלבים השונים של ההליך הפלילי מתחיל בשלב אחד ראשוני – חקירת משטרה. המשטרה היא הגוף האמון על חקירת הפושע, ולסכם את החקירה בצורה מפורטת. אותו סיכום יועבר לתובע, ומשם הוא זה שיצטרך להחליט כיצד לפעול הלאה. התובע יוכל לבחור באחת מתוך שלוש אפשרויות בשלב הזה:

  1. הגשת כתב אישום בהתאם לחומר שהופק מן החקירה.
  2. השלמת חקירה על מנת להוסיף פרטים שחסרים לתובע על מנת לקבוע את המשך הפעולה האידיאלי בעניין.
  3. סגירת התיק.

 

השלב השני – מעצר ומה שבא אחריו

שלב המעצר יכול לבוא לידי ביטוי גם לפני הגשת כתב האישום וגם לאחריו. קיימים סוגים שונים של מעצרים, וביניהם מעצר בית או מעצר על ידי תחנת המשטרה, והסוג הנבחר ייבחר כמובן בהתאם לכל מקרה לגופו.

אחרי המעצר, יגיע שלב סגירת התיק או לחילופין שלב ההעמדה לדין. בית המשפט יצטרך לדון בסוגייה ולהחליט האם התיק רלוונטי לפתיחת משפט והמשך ההליך הפלילי, או האם לסגור את התיק ובהתאם לא לעסוק עוד בעניין.

הכירו את השלבים השונים של ההליך הפלילי
הכירו את השלבים השונים של ההליך הפלילי

ההליך המשפטי בהליך הפלילי

אם אכן ייפתח הליך משפטי, במהלכו יצטרכו הצדדים – התובע והנתבע כאחד, להציג את טענותיהם בפני בית המשפט על מנת לנסות ולהשפיע עליו בעת קבלת ההחלטות שלו. בהתאם, בית המשפט יוכל לקבוע את גזר הדין, בין אם מדובר על מאסר עולם, שנות מאסר, עבודות שירות, הסדרי טיעון שונים שיתקיימו בין הצדדים ועוד.

 

השלבים השונים של ההליך הפלילי – עדיף להכיר אותם רק מרחוק

לסיכום, העצה הטובה ביותר שלנו אליכם היא להתרחק עד כמה שניתן מהליכים פליליים, ולא להיות מעורבים בהם לעולם. ידע פלילי הוא חשוב, אבל לממש את הידע הזה בתור פושעים הוא ממש לא רעיון טוב.

ההליך הפלילי

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ההליך הפלילי ראשית

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני