האם קיימים חוקים ספציפיים לגבי מימון רכב חדש

שוק מכירות הרכב בישראל שובר שיאים בשנים האחרונות כתוצאה מהעלייה ברמת החיים ופתיחת שוק המימון לרכב וכניסתם של גורמים נוספים לתחום. הזמנות של מגוון אפשרויות המימון הופכת את חלום הרכב הראשון לבר מימוש עבור רבים מתמיד. התחרות בשוק מימון הרכב ניזונה משיעור הריבית הנמוך של בנק ישראל וירידת ריבית הפריים בהתאמה. אז מה הם החוקים הנוגעים למימון רכב חדש בישראל.

 

מימון מהבנקים המסורתיים

השחקן המסורתי למימון הרכב הוא הבנקים. יש יתרונות רבים בלקיחת מימון דרך הבנק מכיוון שמדובר על מוסד פיננסי יציב שקל לבטוח בו. הדבר נכון גם בכיוון ההפוך, הבנק מכיר את לקוחותיו ואת יכולתם הכלכלית ובמידה ומדובר בלקוח יציב עם מאזן הכנסות חיובי, הבנק יכול לתת את ההלוואה ללא חשש והדבר יקבל ביטוי בתנאי ההלוואה. עוד על מימון לרכב חדש כאן.

 

בנק בהסכם מיוחד עם הסוכנות

במקרים רבים  ליבואני הרכב הסכם עם בנק זה או אחר, לאספקת הלוואות מימון. כאשר מדובר על עבודה מל סוכנות הרכב ולא מול הבנק הרגיל של הלקוח, ההליך כזה מצריך התנהלות נפרדת מול הבנק. גם חברות האשראי נכנסו לשוק הלוואות הרכב בשנים האחרונות, והן מציעות מסלולים מגוונים מבחינת פריסת התשלומים ומשך תקופת ההלוואה.

 

הלוואה מחברות האשראי

לרוב נטילת הלוואת מימון לרכישת רכב חדש מחברת האשראי אינה מחייבת העמדת בטוחות או ערבים וקבלת המימון בפועל נעשית בזמן קצר יותר. המחיר של התנהלות זו כוללת נטילת סיכון מוגברת של חברת האשראי והדבר עשוי להיות מלווה בריבית גבוהה יותר. ניתן למצוא הלוואות מהירות לרכישת רכב או לפנות אישית לקבלת הלוואה מתאימה מחברת האשראי.

 

מימון מסוכנות הרכב

כיום סוכנויות הרכב הופכות לחברות מימון בעצמן. הדבר מאפשר להפחית את הבירוקרטיה ולהגביר את מידת המידיות של ההלוואה. ניתן למצוא מסלולי מימון של הלוואה של עד 100% משוויו של רכב חדש כאשר הרכב עצמו מהווה בטוחה עבור ההלוואה. פירוש הדבר הוא שאם לא תוכלו לעמוד בהחזר החוב, אתם עלולים לאבד את הרכב.

 

מסלולי מימון

לרוב יהיה צורך לשלם מקדמה בעת הרכישה של כרבע משוויו של הרכב החדש וההלוואה אמורה לכסות את יתרת הסכום. ככל שמסלול ההלוואה ארוך טווח והוא כולל עם פריסת תשלומים רחבה יותר וסכום החזר חודשי נמוך יותר כך הוא יהיה בריבית גבוהה יותר. המסלולים הנפוצים הם, ריבית קבועה, ריבית צמודת מדד או מט"ח וריבית משתנה וצמודת פריים.

 

סקר שוק לפני נטילת הלוואה

לסיכום הנושא, החוקים לגבי מימון רכב חשד אינם ספציפיים ונובעים מהחקיקה והרגולציה במסגרת העבודה של הפיקוח על הבנקים וחברות האשראי. ככל שההלוואה ניתנת ללא ערובות או לטווח ארוך ועל סכום משמעותי יותר כך גובה הריבית יעלה. חשוב לבצע סקר שוק לפני החלטה על נטילת הלוואה למימון רכב חדש.

מחשבון

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רכב משפחתי

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני