האם צריך לבקש היתר בנייה בשביל סוכך למרפסת

לא מעט אנשים מוצאים את עצמם מתלבטים לגבי הוספת סוככים ופרגולות בחצר הבית ובמרפסות. הדבר נובע ברוב המקרים מתוך חוסר ידע בכל הנוגע לתחומים שבהם יש צורך לבקש היתר בנייה. המדריך הנוכחי יתמקד בסוכך במרפסת ובבחינת הצורך בבקשה להיתר בנייה להקמתו. הישארו אתנו ותגלו האם אתם צריכים לעבור את ההליך המורכב או שמא, אין בכך צורך.

 

תודות למסייעים בכתיבת המדריך

אם אתם מכירים את המדריכים שלנו, אתם בוודאי יודעים שבכל פעם אנחנו בוחנים נושא אחר שקשור להיתרי בנייה. במדריכים מסוימים אנחנו מגלים כי יש צורך בהיתר שכזה, ובמקרים אחרים, אנחנו מגלים דווקא שאין צורך כלל. הדבר נובע בעקבות מצוקת המידע בנושא שגורמת לאנשים רבים ברחבי הארץ לאלתר סוככים פשוטים ומסוכנים בעקבות אי ידיעה בכל הנוגע לחוק. אנו רוצים להודות בהזדמנות זו למומחים שסייעו לנו להבין האם יש צורך בהיתר בנייה עבור סוכך למרפסת או שלא.

 

אחת ולתמיד – האם יש צורך לבקש היתר בנייה בשביל סוכך למרפסת?

המומחים שעמם התייעצנו בנושא ציינו בפנינו שאין צורך לבקש היתר בנייה במצב שכזה. לדבריהם, לא פעם, אנשים מתבלבלים עם חוק הפרגולות שנכנס לתוקפו בשנת 2014. חוק זה נוגע להיתר מיוחד שצריך לבקש בעת הקמה של פרגולה בחצר הבית. בכל הנוגע להקמה של סוכך למרפסת, יש צורך לבדוק אם מדובר בפרגולה או בסוכך מסוג אחר.

 

מה צריך לדעת בעת בחירה בפרגולה כסוכך למרפסת?

אם אתם מעוניינים לבחור בפרגולה כפתרון להצללת המרפסת שלכם, כדאי שתדעו שחוק הפרגולות שצוין לעיל צפוי להקל עליכם מבחינה בירוקרטית. שכן, מדובר ברפורמה חדשה שמעניקה לכם פטור מהיתר בנייה במידה ואתם עונים על הקריטריונים הבאים:

  1. שטח המרפסת שלכם לא עולה על 50 מ"ר
  2. הפרגולה צריכה להיות ממוקמת בתוך קווי הבניין המותרים

אם אתם מתלבטים לגבי קריטריונים אלו, תמיד אפשר לפנות אל חנות שמוכרת פרגולות. המוכרים שבמקום יוכלו לשמוע את הפרטים אודות המרפסת שלכם ולהציג לכם את האפשרות המתאימה לכם ביותר.

 

מהם סוגי הסוככים שלא דורשים היתר בנייה?

אם אתם רוצים לבחור בסוכך כלשהו שהוא אינו פרגולה, כדאי שתדעו שיש סוכך כבלים וסוכך אלומיניום שיכולים לשמש אתכם במצב שכזה. סוככים אלו צפויים שלא לדרוש מכם היתר בנייה. כך שאתם בעצם לא צריכים להסתבך עם עניינים בירוקרטיים כלל וכלל. אנו ממליצים, גם במקרה שכזה, לבדוק פרטים אל מול יועץ המכירות של החנות כדי שזה יסייע לכם לבחור את הסוכך המתאים בדיוק למרפסת שלכם.

 

כמה מילים לסיום

כעת אתם יודעים באילו מקרים יש צורך לבקש היתר בנייה בשביל הקמה של סוכך למרפסת, כך שנותר לכם רק לבחור את הסוכך המתאים לכם ביותר ולקבל את האישורים הנדרשים במקרה הצורך. מאחלים לכם שתיהנו מצל לאורך כל השנה.

סוכך מרפסת

 

 

 

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סוכך מרפסת

מידע נוסף סביב הנושא

אילו מחלות מזכות בפטור ממס הכנסה?

התמודדות עם מחלה קשה היא מטלה קשה ומורכבת בפני עצמה, אך רבים אינם מודעים לכך שהיא עלולה להוביל גם לקשיים כלכליים משמעותיים. ירידה ביכולת התפקודית,

האם ארגון משחק פוקר נחשב עבירה פלילית?

במדינות שונות ברחבי העולם, הסטטוס המשפטי של ההימורים כולל פוקר, משתנה מאוד ומשקף עמדות תרבותיות שונות, מסגרות משפטיות ומדיניות אכיפה. בעוד שפוקר כמו גם משחקים

בקשה לרישיון נשק – מהם החוקים

בשנים האחרונות, הדיונים סביב בעלות על נשק ותקנות נשיאת נשק הופכים בולטים יותר ויותר. בישראל, קבלת רישיון נשק היא תהליך קפדני המדגיש את החשיבות של