האם הימורים בלוטו הם חוקיים

מתי הגרלות הן אסורות בחוק? את דוכני הלוטו ניתן לראות בכל פינה.

האם הם חוקיים שהריי הימורים ככל אינם חוקיים במדינה? המשיכו לקרוא אודות ההיתרים וההגבלות בתחום ההימורים וגם איך ממלאים לוטו ומה הסיכוי לזכות?

קודם כל איך ממלאים לוטו?

לוטו הינו משחק הגרלתי בו על כל משתתף יש למלא טופס בעל שישה מספרים שונים ללא חזרה מ 1 ועד 37 ובנוסף ספרה אחת מ 1 עד 7 הנקראת המספר החזק. הזכייה בפרס הראשון תהיה על ידי התאמה בין ששת המספרים והמספר החזק ללא קשר לסדר שלהם. את הטפסים ניתן למלא באותם ביתנים מוכרים ובנוסף ניתן לשלוח טופס לוטו אונליין שם ניתן למצוא את המשחקים לוטו, 123, 777 או צ׳אנס.

ניתן למלא כרטיסי הגרלה 24 שעות ביממה במשך כל השבוע, ניתן לשלוח את הטופס עד כ – 45 דקות לפני קיום ההגרלה, במקרה של זכייה בכל פרס תקבו הודעת אימייל עם הפרטים והסכום שזכיתם בו, הכסף יועבר אוטומטית לחשבון באתר לוטו שלי משם תוכלו לזכות אל כרטיס האשראי שלכם את הפרס המובטח.

 

משחקים אסורים על פי חוק

בחוק העונשין התשל״ז 1977 הוגדרו ההמושגים הבאים – משחק אסור, מקום משחקים אסורים, הגרלה והימור. המשחקים האסורים על ידי ממשלת ישראל הם לא כלל המשחקים שניתן לעשות רווח מהם אלא משחק שתוצאותיו יהיה תלויות בגורל יותר מאשר בהבנה או יכולות של השחקן. לפי כך נשמע שלוטו אמור להכנס תחת הרשימה בעוד שאין לו שום יכולת חישוב והסיכוי לזכות בתוצאה הנכונה הינה אחד ל16 מיליון.

 

איך בכל זאת לוטו הינו הימור חוקי?

כמו כמעט לכל חוק יש היתרים מסוימים. ההיתר מאפשר הגרלה לפרסומת מסחרית תחת תנאים מסוימים, הגרלה נוספת שאושרה על ידי שר האוצר הינה הגרלה בקניון בהשתתפות כל העסקים והחנויות הנוכחות בו. מפעל הפיס הינו מוסד ללא כוונת רווח ותכליתו הינה גיוס כספים למטרות ציבוריות המתפרסות בתחומי החינוך, בריאות, רווחה, איכות הסביבה ועוד. כספים רבים מגויסים על ידי ההמונים באמצעות עריכת הגרלות. שר האוצר הסמיך את מפעל הפיס כמאושר לקיים הגרלות מסוג זה.

האם הימורים בלוטו הם חוקיים
האם הימורים בלוטו הם חוקיים

האם להמר זה משתלם?

כפי שצוין לעיל הסיכוי לזכות בפרס הראשון של הלוטו אינו גדול במיוחד וגם תוכנית המנויים של הפיס אינה מבטיחה סיכוים טובים במיוחד. ובכל זאת אנשים רבים ממשיכים להמר ולנסות את מזלם כל אחד מסיבותיו שלו. אפשר להתנחם בעובדה שהכסף שקנה את ההימור הולך בצורה ישירה אל הקהילה והציבור שהריי מפעל הפיס הינו מפעל חשוב ותורם לכל האוכלוסיות בישראל.

 

מילים אחרונות

הימורי לוטו הם חוקיים בהחלט ואפילו נחמד להיות רגועים בכך שכסף הימורים שנשמע שחור ובעל רקע פלילי הינו למטרות טובות ואכן משפר איכות חיים במגוון תחומים. היו זהירים עם תדירות ההימורים ושימרו על עצמכם ועל הכסף שלכם.

סימון מספרים

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מאזניים

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני