האם אלימות במשפחה מצריכה התערבות פלילית?

בגלל שמדובר בנושא מאוד רגיש ודחוף, נתחיל מהסוף. כן, אלימות במשפחה מצריכה התערבות פלילית. אלימות במשפחה לא חייבת להיות דווקא של גבר נגד אישה. אלימות במשפחה היא של כל אחד מדמויות הסמכותיות במשפחה – אמא או אבא – כנגד כל אחד מבני המשפחה.

אלימות במשפחה לא חייבת להיות רק פיזית במובן הקלאסי של מכות. אלימות במשפחה יכולה לבוא לידי ביטוי גם באלימות נפשית, מילולית או מינית. פתיחה בהליכים פליליים נגד בן או בת זוג בשל אלימות במשפחה יכולה להיות קשה מאוד, ומומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין לליווי התהליך.

 

עורך דין אלימות במשפחה – גירושין

אחד הדברים הראשונים שעולים בהקשר של אלימות במשפחה הוא הצורך בקבלת גט והיפרדות מוחלטת מבן או בת הזוג האלימים. תוכלו למצוא עורך דין שיסייע לכם בהליך הגירושין באתר הזה – https://www.amitvered.co.il. גירושין הם דבר לא קל, במיוחד כשהם באים אחרי אלימות שהופעלה כנגדכם, ועורך דין טוב יוכל לעזור לכם לעבור את התקופה הזו בשלום.

במדינת ישראל ניתן לנהל הליכי גירושין בבית דין רבני או בבית משפט אזרחי. אם החלטתם שאתם רוצים להתגרש בגלל אלימות במשפחה, כדאי לכם להתייעץ עם עורך דין כיצד הכי טוב לכם לפעול. התפיסה המוכרת והבסיסית אומרת שבתי הדין טובים לגברים ובתי המשפט לנשים, אבל בכל זאת כדי לבחון כל מקרה לגופו ולפרטים הספציפיים שלו.

 

עורך דין אלימות במשפחה – צו הרחקה

עוד היבט פלילי מאוד חשוב שיש לקחת בחשבון של אלימות במשפחה הוא הוצאת צו הרחקה לתוקף או לתוקפת. עורך דין אלימות במשפחה יכול לסייע לכם לוודא שהאדם שסיכן אתכם לא יוכל להתקרב אליכם ולפגוע בכם שוב, ובמידה שהוא ינסה – הוא יישלח למאסר. כדי להוציא צו הרחקה אתם חייבים להיעזר בשירותיו של עורך דין.

מדובר בהליך משפטי שיש לבצע במהירות האפשרית כדי למנוע פגיעה עתידית. כדי לבצע את ההליך במהירות המקסימלית, יש לבצע אותו בצורה הטובה ביותר. לכן כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין. עורך דין הבקיא בתחום האלימות במשפחה ידע איך להגיש בקשה דחופה לצו הרחקה שייגן עליכם, ויפעל כדי שהוא יתקבל כמה שיותר מהר.

 

עורך דין אלימות במשפחה – פיצויים

לעיתים קרובות, ניתן לדרוש פיצויים מבן או בת הזוג שתקפו אתכם. יש מספר בסיסים אפשריים לתביעה כזו, וזה לא המקום להרחיב בהם. כן נציין שמדובר לעיתים קרובות בסכומים גדולים של כסף, ולכן כדאי להיעזר בעורך דין אלימות במשפחה. עורך דין אלימות במשפחה יפעל לכך שתפוצו על עוגמת הנפש שנגרמה לכם על ידי התוקף או התוקפת.

 

סיכום

לסיכום, אם אתם סובלים מאלימות במשפחה – פנו לעורך דין כמה שיותר מהר. עורך הדין ילווה אתכם בכל ההיבטים הפליליים של סיום מסכת ההתעללות שאתם עוברים. אל תישארו לבד, פנו לעזרה בהקדם.

איש משפט

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני