בעילה אסורה בהסכמה

ספר החוקים מכיל בתוכו מגוון רחב של חוקים אשר קשורים ליחסי מין בין אדם בגיר ובין גבר או אישה קטינים. ברוב המקרים עבירות מין חמורות מאוד אשר יכולות להוביל לישיבה ממושכת תחת סורג ובריח, ולכן חשוב מאוד לדעת כיצד להתמודד עם הסיטואציה הזו. בעילה על פי חוק העונשין הינה החדרת חפץ או איבר לאיבר המין של אישה.

על פי החוק קיום יחסי מין עם כל נערה מתחת לגיל 14 היא אסורה בהחלט, אפילו אם מדובר ביחסי מין בהסכמה. אך החוק קובע כי גם קיום יחסי מין עם נערה מגיל 14 עד 16 הוא אסור, אך להסכמתה של הנערה יש משמעות מכרעת אשר יכולה לשנות את גזר הדין. החוק בנוסף מציין כי נערה מעל גיל 16 יכולה לקיים יחסי מין בהסכמה עם כל אדם, ואין בכך שום עילה פלילית.

על מנת שיהיה ניתן לדעת במדויק מה החוק אומר חשוב מאוד לפנות לעורך דין פלילי על מנת שילווה אתכם לאורך התהליך. עבירת בעילה אסורה בהסכמה יכולה להיות משמעותית מאוד אם לא תדעו כיצד לטפל בה בצורה נכונה ואפקטיבית. זוהי הסיבה שכמעט כל אדם אשר מואשם בעבירה הזאת פונה לעורך דין פלילי שיספק לו רשת הגנה מקצועית אשר תהפוך את הסיטואציה להרבה יותר קלה ופשוטה.

עורך דין פלילי מכיר את תחום המשפט הפלילי על בוריו, וידע בדיוק מה אתם צריכים לעשות על מנת שתוכלו לקבל את העונש הכי פחות משמעותי אל מול רף הענישה הקיים בהתאם לעבירה שאותה ביצעתם. ברוב המקרים ישנם הבדלים משמעותיים בענישה של נאשמים שמיוצגים על ידי עורך דין פלילי ובין מיוצגים שמיוצגים באופן עצמאי.

 

מה אומר החוק על בעילה אסורה בהסכמה?

סעיף 346 לחוק העונשין מציין כי כל אדם אשר בועל בקטינה בין גילאי 14 עד 16 שאיננה נשואה מסכן את עצמו בפני פתיחת הליך פלילי. אחת מהטענות הנפוצות ביותר היא שיחסי המין בוצעו בהסכמה, ואותה קטינה אכן הסכימה שיהיה אקט מיני בינה ובין האדם הבוגר. בחלק מהמקרים אף מדובר בטענה נכונה אשר מתיישבת בצורה טובה עם כל ההוכחות בשטח – במקרה כזה מדובר בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה.

החוק קובע כי קטינה בין גילאי 14 ועד 16 איננה יכולה להסכים או לסרב לביצוע אקט מיני עם גבר בוגר ממנה. לעיתים אפילו ההסכמה מגיעה תוך כדי הרגשת אי נוחות או הפעלת כוח שהגבר לעיתים לא יהיה מודע אליו. לכן בית המשפט אומנם מקל בענישה בנושא הזה, אך עדיין קובע כי מדובר בעבירה פלילית אשר מחייבת את בית המשפט לגזור עונש מאסר במרבית המקרים.

חלק נכבד מאותם נאשמים אשר מואשמים בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה הם אנשים נורמטיביים אשר לא מבינים את הסיבה שבגינה הם מואשמים בעבירה זו. לכן חשוב מאוד לקבל ייצוג משפטי של עורך דין פלילי אשר מכיר את תחום המשפט הפלילי בצורה טובה, וידע כיצד לנהל את כל הסיטואציה אליה הנאשם נקלע בעל כורחו. יחסי מין עם קטינים הם ללא ספק אחד מהדברים החמורים ביותר מבחינת בית המשפט, ולכן חשוב מאוד לקבל ייצוג משפטי הולם אשר יהפוך את ההחלטה הסופית להיות החלטה מקלה ולא החלטה הרסנית. ההבדל בין החלטה מקלה ובין החלטה הרסנית היו דק במיוחד, וזוהי הסיבה שבחירת עורך דין נכון יכולה לעשות את כל ההבדל בין הצלחה משפטית ובין כישלון משפטי.

בעילה אסורה בהסכמה
בעילה אסורה בהסכמה

מהו העונש על עבירה של בעילה אסורה בהסכמה?

קשה מאוד לאמוד את העונש על עבירה מהסוג הזה על רגל אחת, מכיוון שישנם עוד מספר רב של אלמנטים אשר יכולים לשנות את גזר הדין. בסופו של דבר השופט מתייחס למכלול הראיות על מנת להגיע להחלטה צודקת אשר תכיר בכל הדברים שיכולים להקל את גזר הדין או להחמיר אותו.

ברוב המקרים על עביה של בעילה אסורה בהסכמה העונש הממוצע עומד על 5 שנות מאסר, כאשר העונש יכול להיות חמור יותר אם נעשה נזק מסוים לקטינה או פחות חמור אם מדובר בהסכמה מלאה והקטינה הייתה בזמן ביצוע המעשה קרוב לגיל 16. ישנם לא מעט דברים שצריך לקחת בחשבון, ולכן צריך לדעת כיצד להציג אותם על מנת שיהיה ניתן להפוך את הקערה, ולהביא את גזר הדין הכי פחות חמור כמובן שהכול ביחס לעבירה שבוצעה לכאורה.

לכן מכיוון שהעונש יכול להתפרש לכאן או לכאן, ישנה חשיבות מכרעת לעורך הדין שילווה אתכם לאורך התהליך. לכל עורך דין יש את המיומנות המסוימת שעליה הוא מתמחה, ולכן במקרים של בעילה אסורה בהסכמה חשוב מאוד לפנות לעורך דין פלילי על מנת שיסייע לכם מניסיונו.

עורך דין פלילי ברוב המקרים נתקל במקרים רבים של עבירות יחסי מין, כך שהוא מכיר את החוק בצורה טובה ויודע בדיוק מה לעשות על מנת לחלץ אתכם מהסיטואציה הלא פשוטה שנקלעתם אליה. בזכות עורך דין פלילי מנוסה תוכלו לגבש את מכלול הראיות אשר יצדיק הפחתה מסוימת בעונש, דבר שעם עורך דין רגיל לא בהכרח היה קורה – בטח כאשר מדובר בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה, שבעבירה הזאת כל ראייה יכולה לעשות את ההבדל בין הצלחה ובין כישלון.

לכן אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר כאשר זה מגיע לבחירת עורך הדין שילווה אתכם לאורך התהליך, בחירה נכונה יכולה להפחית באופן משמעותי את העונש שלכם – ואילו בחירה לא נכונה תגרום לכך שתצטרכו לשבור את הראש הרבה יותר מהרגיל. חשוב מאוד שתדעו את זה, על מנת שבסופו של יום לא תוכלו להגיד כי לא ידעתם את גודל ההשפעה בבחירת עורך דין טוב ומנוסה שילווה אתכם לאורך המשפט.

בעילה אסורה בהסכמה תוך הפעלת יחסי מרות

אלמנט נוסף שעשוי להשפיע על רף הענישה בכל הקשור לעבירה של בעילה אסורה בהסכמה היא האם הופעלו יחסי מרות בין הנאשם לנתקפת. אחד מהדברים החשובים ביותר זה ניצול מיני של קטינה תוך הפעלת יחסי מרות, שיכולים להגיע במגוון רחב של דרכים וסיבות. ברגע שהוכח כי הופעלו יחסי מרות, גזר הדין יכול להיות הרבה יותר חמור מאשר היה נדמה בתחילה, ולכן על הנאשם להוכיח בכל דרך כי לא הופעלו שום יחסי מרות בין הנתקפת לבינו.

הפעלת יחסי מרות (ראה מושג) על קטינה יכולה להגיע במגוון רחב של דרכים, אך צריך להוכיח כי היה קשר קודם בין הנאשם ובין הנתקפת. לעיתים אנו שומעים על מקרים שבהם קטינות מותקפות על ידי המורים שלהן, על ידי המטפלים שלהן או אפילו על ידי ההורים שלהן. כל אחת מהסיטואציות הללו מדברת על הפעלת יחסי מרות, שכן הקטינה הייתה כפופה בצורה כזאת או אחרת כלפי אותו אדם בוגר – ולכן היא הייתה מחויבת במובן מסוים לקיים את האקט המיני אם ביודעין או לא ביודעין. עבירה כזאת תהפוך להיות בעילה אסורה ללא הסכמה, ולעיתים אף במקרים מסוים השופט יכול לטעון כי מדובר באונס לכל דבר ועניין.

כאשר אתם פונים לעורך דין פלילי אתם יודעים כי יש מי שמגבה אתכם בכל פעולה או מהלך. שלב איסוף הראיות יכול לעשות את כל ההבדל בקשר לגזר הדין, ולכן חשוב מאוד לאסוף את כל הראיות אשר יטענו כי לא היו יחסי מרות בין הנתקפת ובין הנאשם. בסופו של דבר ההבדל בעונש יכול להיות משמעותי מאוד, וזוהי אחת מהסיבות לכך שחשוב מאוד לפנות לעורך דין פלילי על מנת שייצג אתכם ויעזור לכם לאסוף את כל הראיות הרצויות. רק עורך דין פלילי אשר מכיר את עבירת בעילה אסורה בהסכמה על בוריה ידע בדיוק אילו ראיות צריכים לאסוף בכדי להקל בעונש.

בעילה אסורה בהסכמה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
בעילה אסורה בהסכמה

מידע נוסף סביב הנושא

תקיפה מינית

ההגדרה של תקיפה מינית והצורה שבה התרבות והחוק מתייחסים לנושא השתנתה באופן ניכר לאורך השנים וממשיכה להשתנות בימים אלו. ההגדרה הזו משתנה בין תרבויות שונות

ביצוע מעשי סדום – עונש

עבירות מין נמנות עם העבירות הפליליות החמורות ביותר שעבריין יכול לבצע. מערכת המשפט במדינת ישראל מתייחסת בחומרה רבה לעבריינים שנמצאים אשמים בביצוע עבירות מין, בניסיון

הפצת סרטון מיני באינטרנט

כניסתו של האינטרנט אל חיינו לפני כמה עשורים הביאה איתה, אמנם, לא מעט דברים חיוביים, אך לצידם ניתן להבחין בקלות גם בלא מעט תופעות שליליות

עבירות מין במחשב – עונש

מהרגע שבו רשת האינטרנט נכנסה לחיינו, הם השתנו מן הקצה אל הקצה. פעולות שנדמה היה שלא נוכל לבצע לעולם מתבצעות היום בלחיצת כפתור, ונפתחו בפנינו

מעשה מגונה בפומבי – עונש

ישנם מעשים שעשייתם במרחב הציבורי מהווה עבירה חמורה על החוק. מעשה מגונה בפומבי נמנה עם סוגי המעשים האלה, והוא כולל פעולות שמתבצעות לשם גירוי, פרובוקציה,