ביצוע מעשי סדום – עונש

עבירות מין נמנות עם העבירות הפליליות החמורות ביותר שעבריין יכול לבצע. מערכת המשפט במדינת ישראל מתייחסת בחומרה רבה לעבריינים שנמצאים אשמים בביצוע עבירות מין, בניסיון להרתיע עד כמה שניתן את העבריינים העתידיים מביצוע העבירות, וכמובן על מנת למצות את הדין בצורה החמורה ביותר עם העבריינים המורשעים.

עבירות מין הן קורת גג שתחתיה נמצאים לא מעט סוגים של עבירות פליליות, כאשר אחת מהחמורות ביותר היא עבירת ביצוע מעשי סדום. היות ועבירת ביצוע מעשי סדום היא עבירה חמורה כל כך, חשוב לדעת גם מהו העונש בגין ביצועה. זהו הנושא בו נדון בהרחבה בסקירה זו.

מהי עבירת ביצוע מעשי סדום?

ביצוע מעשי סדום זו עבירה פלילית שבמסגרתה העבריין מחדיר חפץ מסויים או איבר כלשהו לפי הטבעת של הקורבן, או עבירה שבמסגרתה העבריין מחדיר את איבר מינו לפיו של הקורבן. עבירה זו נחשבת לחמורה ביותר, והיא מסווגת, בין היתר, גם על פי גילו של הקורבן (קטין או בגיר), היקף ביצועה של העבירה, אופיה של העבירה, תדירות ביצועה של העבירה וכן אופי היחסים שהתקיימו בין העבריין לבין הקורבן.

 

עבירת ביצוע מעשי סדום – מדוע היא חמורה כל כך?

תחום המשפט הפלילי כולל תחתיו לא מעט עבירות חמורות, אבל אין ספק שעבירת ביצוע מעשי סדום היא בין העבירות החמורות ביותר בתחום זה, ומדוע? פשוט מאוד – מדובר כאן על אינוס לקיום אקט מיני על אף הבעת חוסר רצון מטעם הקורבן, או על אף חוסר יכולתו להסכים מדעת לקיום האקט המיני המדובר.

 

הפרמטרים שמשפיעים על העונש בגין ביצוע מעשי סדום

עבירת ביצוע מעשי סדום יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות. קיימות עבירות של ביצוע מעשי סדום שנעשות בקטינים, קיימות עבירות שמתבצעות בין מעביד לעובד, במסגרתן מנוצלים יחסי המרות הקיימים ביניהם, קיימות גם עבירות ביצוע מעשי סדום שמתרחשות בקבוצה אל מול קורבן יחיד ועוד. כל אלו מהווים קריטריונים שיוכלו לסייע למערכת המשפט לסווג בין חומרת העבירות, ולהתאים לכל אחת מהן עונש הולם.

ביצוע מעשי סדום - עונש
ביצוע מעשי סדום – עונש

ביצוע מעשי סדום – עונש כתלות בנסיבות המקרה וחומרתו

כאשר אנחנו דנים בעבירות של ביצוע מעשי סדום והעונש בצידן, אנחנו מסתכלים בעצם על קשת רחבה של עונשים שיכולים להקבע על ידי מערכת המשפט. באופן כללי, מדובר כאן על עונשים שיכולים להתחיל במאסר של בין שנה לשלוש שנים, והם יכולים בהחלט להתפתח ולהגיע גם לעונשי מאסר של בין 15 ל – 20 שנים. כאמור, העונש שיתקבל יהיה מותאם לכל עבירה באופן נפרד, כאשר הוא ישקף את חומרת העבירה שבוצעה על ידי העבריין.

 

עורך דין פלילי הוא בעל יכולת להשפיע על העונש בגין ביצוע מעשי סדום

כאמור, עבירת ביצוע מעשי סדום היא עבירה שאיננה חומקת מעינה הבוחנת של מערכת המשפט, והיא מתייחסת אליה במלוא החומרה והרצינות. משום שכך, עבריינים שמואשמים בביצוע העבירה יצטרכו למצוא את הדרך הטובה ביותר על מנת להקטין את העונש שבו הם עומדים לשאת. עורך דין פלילי המתמחה בייצוג חשודים ונאשמים בתיקי עבירות מין, הוא הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. בשורות הבאות נסביר במה זה מתבטא בפועל.

 

עורך דין פלילי הוא מצרך חיוני לחשודים ונאשמים בביצוע מעשי סדום

כאשר עבריין שמואשם בביצוע מעשי סדום נמצא בהליך משפטי, הוא צריך להיעזר בעורך דין פלילי שיעמוד לצידו לאורך כל ההליך – מתחילתו ועד סופו. כאשר הוא שוכר את שירותיו של עורך דין פלילי, יכול העבריין להשתמש בידע הנרחב של עורך הדין על מנת לכוון את תוצאות ההליך המשפטי לטובתו.

עורך דין פלילי מכיר את החוקים והסעיפים בחוק העונשין בצורה נרחבת ביותר, ומכיר גם את הנפשות הפועלות ברשויות האכיפה ובמערכת המשפט מקרוב. כל אלו יכולים לשמש את החשוד או הנאשם בביצוע מעשי סדום, על מנת להקטין את העונש שאותו הוא צפוי לקבל, ולהצליח להיחלץ מההליך המשפטי בתוך פרק זמן סביר ועם כמה שפחות נזקים בטווח המיידי והארוך יותר.

 

על חשיבות הניסיון המקצועי של עורך הדין להפחתת העונש בגין ביצוע מעשי סדום

מעבר לידע הנרחב של עורך דין פלילי המתמחה בתיקי עבירות מין, הוא גם מחזיק בניסיון עשיר שנים עם תיקים דומים של עבירות ביצוע מעשי סדום. הניסיון המקצועי הזה הוא שמוביל את עורך הדין בזמן פעילותו המקצועית, והוא יכול ללמוד ממנו ולהשתמש בו בהליכים המשפטים החדשים.

באופן הזה, יכול עורך דין פלילי להוביל את העבריין בדרך הבטוחה אל עבר הצגת הוכחות וראיות, וכן ללחוץ על נקודות רלוונטיות אצל שופטי בית המשפט, במטרה להפחית את העונש שיתקבל בסופו של דבר.

 

בשורה התחתונה

עבריינים הנאשמים בעבירת ביצוע מעשי סדום הם אנשים שדעתם מוסחת מההליך המשפטי, ולכן הם לא יכולים להתמודד איתו באופן עצמאי בצורה מיטבית. עורך דין פלילי יכול להתייחס להליך המשפטי במלוא הרצינות, ובקור הרוח הדרוש על מנת להוביל אל עבר תוצאות.

משום שעורך דין פלילי הוא חיצוני לעניין, הוא יוכל להתנהל בצורה הרבה יותר רגועה בזמן ניהול ההליך המשפטי, ולהציג בפני בית המשפט את כל ההוכחות הדרושות לו למען סיום ההליך המשפטי עם עונש מידתי או מופחת. כל זאת מתאפשר אך ורק בעזרת שימוש בעורך דין פלילי מקצועי ומנוסה.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

תקיפה מינית

ההגדרה של תקיפה מינית והצורה שבה התרבות והחוק מתייחסים לנושא השתנתה באופן ניכר לאורך השנים וממשיכה להשתנות בימים אלו. ההגדרה הזו משתנה בין תרבויות שונות

הפצת סרטון מיני באינטרנט

כניסתו של האינטרנט אל חיינו לפני כמה עשורים הביאה איתה, אמנם, לא מעט דברים חיוביים, אך לצידם ניתן להבחין בקלות גם בלא מעט תופעות שליליות

עבירות מין במחשב – עונש

מהרגע שבו רשת האינטרנט נכנסה לחיינו, הם השתנו מן הקצה אל הקצה. פעולות שנדמה היה שלא נוכל לבצע לעולם מתבצעות היום בלחיצת כפתור, ונפתחו בפנינו

מעשה מגונה בפומבי – עונש

ישנם מעשים שעשייתם במרחב הציבורי מהווה עבירה חמורה על החוק. מעשה מגונה בפומבי נמנה עם סוגי המעשים האלה, והוא כולל פעולות שמתבצעות לשם גירוי, פרובוקציה,

מעשה מגונה בפומבי

בעולם שלנו קיימים כל מיני קודי התנהגות, שעליהם אנחנו צריכים לשמור על מנת לעמוד בסטנדרטים הנורמטיביים של החברה. לצד קודי התנהגות אלו, שהם מעין חוקים