באילו מקרים יש לפנות לעורך דין דיני עבודה

במדינת ישראל כיום ישנם מיני מקרים הכוללים הטרדות מיניות בעבודה, הפרת זכויות עובדים או אפליה במקום העבודה על רקעים שונים. כל אלו הם חלק ממקרים פסולים שמתרחשים באופן יום יומי במקום העבודה הישראלי. ישנם כמובן מקרים פחות קשים כמו לווי של פנסיונרים וקשישים בעת סיום עבודתם או אנשים מאוכלוסיות מוחלשות הצריכות סיוע מול משרדים ממשלתיים בכל הנוגע לעבודתם ודורשים קצבאות שונות. עורך דין לעבודה מטפל בכל המקרים הללו. 

 

מהו תפקידו של עורך דין עבודה

מה בפועל עושה עורך דין דיני עבודה? עורך דין לעבודה מוודא שזכויות העובד אינן נפגעות, מדברים כמו שכר הכולל בתוכו הסעות, ימי חופש, שעות נוספות וכיו״ב, או הטרדות מיניות במרחב העבודה, דבר הקורא לצדק עבור אלו שנפגעים והבטחת ביטחון נפשי ופיזי בעבודות שונות. עורך דין עבודה מייצג עובדים גם לפני מעסיקים או להיפך ועוזר להם לבצע את ההחלטות הנכונות והצודקות עבור כל צד.

 

ייצוג מול מעסיקים או מול עובדים

ישנם המון מקרים בהם עובדים לא מקבלים את הזכויות הראויות להם. אם אי פעם חיפשתם עורך דין דיני עבודה בקריות שיכול לעזור לכם מול מעסיקים בדברים כמו סכסוכים קיבוציים, ייעוץ משפטי מעובדים עד לחברות ענק או פשוט חוות דעת משפטית מקצועית הנוגעת לכל מי שמתקשה בתחום דיני העבודה וצריך אישור של גורם מוסמך כדי לעבוד, להעביד וכל מה שביניהם.

 

ייצוג מול תאגידים

בין אם אתם עובדים, מנהלים, מעסיקים בחברות שונות או עצמאיים, תמיד צריך להתנהל מול הגופים הבירוקרטיים השונים במדינת ישראל כמו ביטוח לאומי או מס הכנסה. לעיתים ישנם המון בעיות, החזרי מס, חישוב לא נכון מצד כל צד, וקשה מאוד לתפקד מול המוסדות השונים לאחר שנעשתה טעות. לכן כדי לבקש עזרה מעורך דין מקצועי שידע לפעול נכון ולתקן את העוול הנעשה או להבהיר גם אי הבנות.

 

יציאה לפנסיה וגמלאות

תמיד יגיע השלב שבו סיימנו את השלב בחיים שבו אנחנו עובדים והגיע הזמן לצאת לגמלאות, בין אם בחרתם לממש את הזמן הפנוי חדש עם המשפחה או בלטפח תחביבים, מאוד חשוב לבדוק שקיבלתם את כל הזכויות המגיעות לכם עם הפרישה ושאף אחד לא מסתיר מכם דברים.

עורך דין לדיני עבודה דואג שאתם תקבלו בדיוק את הפנסיה שרציתם ושאף זכות לא תילקח ממכם ולא תוסתר מכם. ערוך הדין מדבר עם כל מי שצריך כדי לוודא שאתם מקבלים את כל אשר מגיע לכם.

 

איך בוחרים עורך דין לדיני עבודה?

קודם כל, אתם לא רוצים לטעות בבחירה של עורך דין לעבודה, זה אדם שיכול ללוות אתכם לשנים. יש כמה דברים שצריך לבדוק לפני שבוחרים עורך דין. ראשית, צריך לבדוק את מקצועיותו של עורך הדין, תיפגשו איתו ותשאלו מה שעל ליבך ואת חששותיכם ותראו איך הוא מגיב. שנית, יש לבדוק את המוניטין של עורך הדין, בכמה תיקים הוא הצליח, כמה שנים הוא עובד, מי היו הלקוחות הקודמים וכולי.

 

לסיכום

בחירה של עורך דין לדיני עבודה זו בחירה לא קלה, בין אם אתם צריכים עזרה בייצוג מול מעסיקים, מול גופים ומוסדות ממשלתיים כמו ביטוח לאומי או שמא נכנסתם לאי הבנה עם עובד ואתם כמעסיקים לא רוצים לעשות צעד לא נכון שיביא לתביעה, עורך דין לדיני עבודה הוא בדיוק האדם הנכון לבקש ממנו עזרה. אם נתקלתם אי פעם במקרה שכזה וחוששים לאבד את הזכויות המגיעות לכם, או שמא כבר איבדתם אותם ומישהו פגע בכם, פנו לעורך דין לדיני עבודה.

עורך דין

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חוקי עבודה

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני