באילו מצבים כדאי לערוך צוואה

אנחנו שומעים לא פעם על קרובי משפחה, חברים או שכנים שאיבדו אדם קרוב אליהם שערך צוואה מסודרת.

הדבר גורם לנו לא פעם לתהות מתי צריך לערוך צוואה?  זו בדיוק הסיבה שגרמה לנו להחליט שהגיע הזמן לכתוב מדריך שיעסוק בשאלה הנשאלת ביותר על ידי רבים: באילו מצבים צריך לערוך צוואה?.

רוצים לדעת מה התשובה לכך? קראו את השורות הבאות ותגלו.

הגדרת המילה "צוואה"

רגע לפני שנעמיק במצבים שבהם כדאי לערוך צוואה, ראוי שנגדיר את המילה ונסביר מהי. צוואה היא מסמך משפטי חשוב מאוד שאדם חותם עליו אל מול עורך דין. בעת כתיבת הצוואה, האדם מורה למי הוא רוצה להעביר את כל רכושו לאחר מותו. בישראל, עריכת צוואה נעשית בהתאם לחוק הירושה שקובע כי ישנן כמה סוגי צוואות:

  1. צוואה שנערכת עם עדים
  2. צוואה שנערכת בעל פי
  3. צוואה שנערכת בכתב יד
  4. צוואה שנערכת בפני רשות

ראוי לציין כי לכל צוואה כזו יש כללים שונים וכדי שזו תהיה בעלת תוקף משפטי, היא צריכה להיערך על ידי עורך דין שהוסמך לתחום זה.

 

מצב ראשון שבו כדאי לערוך צוואה – במהלך גירושין

המצב הראשון שבו מומלץ לאדם לערוך צוואות וירושות הינו מצב שבו הוא לוקח חלק בהליך גירושין. שמענו על לא מעט מקרים שבהם בני זוג החליטו להתגרש וכל אחד מהם הגיע למסקנה שהוא לא מעוניין שהצד השני יירש את הדברים שלו. ראוי לציין כי החוק קובע שבמצבים שבהם עדיין לא ניתן גט ואין צוואה שנכתבה על ידי אחד או יותר מבני הזוג, הם יורשים אחד את השני. אם אתם נמצאים במצב שכזה, עליכם לערוך צוואה בהקדם לקבוע מי יירש אתכם.

באילו מצבים כדאי לערוך צוואה
באילו מצבים כדאי לערוך צוואה

מצב שני שבו כדאי לערוך צוואה – בקרב זוגות שמוגדרים כידועים בציבור

בשנים האחרונות ישנה עלייה משמעותית בקרב הזוגות שמחליטים שלא להתחתן, אלא להגדיר עצמם כ"ידועים בציבור". דיני הירושה חלים על זוגות שמוגדרים כך, אבל מדובר בסטטוס שטוען הוכחה (דבר שעשוי להיות מורכב במקרים מסוימים). כדי להימנע מקשיים להוכיח את הזוגיות, עליכם לערוך צוואה מסודרת שתאפשר לכם להוכיח את הקשר שהיה ביניכם.

 

מצב שלישי שבו כדאי לערוך צוואה – כאשר אדם צובר רכוש והון רב

כל אדם צובר עם השנים רכוש רב, אך יש מי שצוברים בנוסף לכך גם הון גדול. במצבים שכאלו חשוב מאוד לערוך צוואה שתגדיר באופן ברור מי יירש אתכם. רכוש והון רב עשויים להוביל בסופו של דבר למחלוקות בין קרובי המשפחה שלכם במידה ולא תיערך צוואה מסודרת.

 

לסיום

כעת אתם יודעים מהם המצבים שבהם כדאי לכם לערוך צוואה. כך שכעת, נותר לכם רק להגיע אל עורך דין מומלץ שעוסק בצוואות וירושות ולערוך את הצוואה שלכם. אנו מאחלים לכם חיים ארוכים, בריאים וטובים ולהתראות במדריך הבא.

זכוכית מגדלת ומזנאיים

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ספרים ופטיש

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני