אלימות, עבירות פליליות וגירושין – כל הזכויות שחייבים להכיר!

הליך גירושין בפני עצמו הוא אינו דבר פשוט, לפרק בית וקשר של נישואין.

אך ישנם מצבים בהם בני הזוג מרחיקים לכת והתהליך הופך למורכב יותר עם אלימות, עבירות פליליות ועוד דברים מקשים.

על הזכויות הקשורות בכך ועוד אתם מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

גירושין בישראל

כאשר זוג נשוי לפי מוסד חוקי כמו הרבנות, בכדי להיפרד בצורה חוקית ופורמלית עליו לעבור תהליך של גירושין. לאחר תהליך זה בני הזוג יקראו פרודים מבחינת המדינה והחוק וכך יוכלו להמשיך הלאה וכן, להתחתן עם בני זוג אחרים במידה וירצו בכך.

ברוב המקרים תהליך גירושין יכלול בתוכו הסכמים שונים הקשורים לתהליך ולדברים המשותפים שבני הזוג חולקים, כמו לדוגמא רכוש או הון משותף וכן, ילדים משותפים. במצב כזה יתקבלו החלטות שונות בהקשר למשמורת על הילדים וכן על עניין המזונות בהתאם לכך.

במדינת ישראל אחוז הגירושין רק עולה עם השנים, כאשר נראה כי בשנת 2008 הייתה עליה חדה בנושא ומאז האחוזים ממשיכים לעלות.

 

למה?

ישנן סיבות שונות שמובילות לגירושין הן יכולות להיות קשורות רק בבני הזוג או בגורמים סביבתיים נוספים. יכולות להיות מורכבויות בתחום של התקשורת הבין אישית בין בני הזוג או משבר מאד עמוק שלא מצליחים לפתור או לראות את העמק השווה. כמו כן, האהבה יכולה להיחלש ולגרום לקשר להיראות משעמם או לא משמח כפי שבני הזוג היו רוצים.

בכדי לדעת מתי להתגרש זה הפתרון, ניתן במצבים כאלה ללכת לגישור או למטפל זוגי על מנת לעבוד על הקשר ולנסות. כמו כן, אפשר לתת תקופת ניסיון בכדי לעבוד על הדברים לעומקם. אם בכל זאת בני הזוג לא ימצאו פתרון למצב, יוכלו להחליט על גירושין ולהתחיל בתהליך.

אלימות, עבירות פליליות וגירושין – כל הזכויות שחייבים להכיר!
אלימות, עבירות פליליות וגירושין – כל הזכויות שחייבים להכיר!

ההליך של הגירושין

כל התהליך הוא כמובן לא משהו נחמד בכלל ואף מורכב במצבים רבים, אך ישנם מקרים שבני הזוג עלולים להפוך את התהליך לקשה יותר. ישנם מקרים בהם אחד או שני בני הזוג התנהלו בצורה אלימה ופלילית בתהליך. כך לדוגמא מצב שבו אחד מבני הזוג מאיים על השני בצורה אלימה בכדי להרוויח את מה שהוא מעוניין בהסכם הגירושין.

חשוב שתכירו כי בתהליך יש לכל אחד מבני הזוג זכויות לפרטיות למשל בנוגע לחוקרים פרטיים. יש לכם זכות לביטחון ולכן אם תרגישו שהיא נפגעת בעקבות התנהגות אלימה וחריגה של הצד השני תוכלו להתלונן על כך. כדאי להיעזר בעורך דין בתהליך, כך לדוגמא הוא יוכל לעזור לכם להגן על רכוש שנמצא בבעלותכם ומגיע לכם לקבל אותו.

 

בסיכומו של דבר

תהליך גירושין בין בני זוג הוא אינו דבר נעים, בלשון המעטה. ישנם בני זוג שהופכים אותו ליותר מורכב כאשר מערבים בו אלימות, מעשים פליליים ועוד. לכל אחד מבני הזוג יש זכויות שונות ומגיע לו לשמור על עצמו ועל רכושו בתהליך.

עורך דין

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
טבעות ודפים

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני