אילו עבירות שנראות קלות נחשבות לעבירות פליליות

לא פעם אנחנו שומעים על מכרים שעוברים על החוק מתוך סברה כי מדובר בעבירה קלה במיוחד. מדובר בעבירות שאולי גם אתם עברתם עליהן בעבר, מתוך קלות ראש או אי ידיעה של החוק. השיחה האחרונה שערכנו עם מכרה בנושא זה, גרמה לנו להבין שיש צורך להעלות את המודעות בנושא זה ולכתוב על כך מדריך מקוצר שיאפשר לקוראים לדעת מהן העבירות הללו שנראות קלות אבל הן בעצם נחשבות לעבירות פליליות לכל דבר ועניין. הישארו אתנו ותגלו במה מדובר.

מה ההגדרה של עבירה פלילית?

כדי שנוכל להציג בפניכם את העבירות שנראות קלות אך הן כלל לא כאלו, יש צורך תחילה להגדיר את המושג "עבירה פלילית". מדובר בעבירה שיש בה פגיעה כלשהי. הפגיעה יכולה לבוא לידי ביטוי ברכוש או באדם. מי שעבר עבירה מסוג זה צפוי לקבל עונש מאסר שאורכו משתנה בהתאם לחומרת הפגיעה.

ראוי לציין כי במקרים שבהם הפגיעה היא רק ברכוש, עונש המאסר צפוי להיות קצר יותר לעומת מצבים שבהם מדובר בפגיעת גוף, בעקבותיה, מוטלים לא פעם עונשי מאסר כבדים על האשמים.

 

סוג ראשון של עבירות שנראות קלות – עבירות תנועה

ההגדרה של עבירת תנועה היא כזו שכוללת עבירה על חוק מסוים שמבוצע על ידי אדם שנוהג באחד מכלי התחבורה הבאים:

  • אופנוע
  • משאית
  • רכב פרטי
  • מונית
  • טוסטוס ועוד

לא כולם יודעים שכל עבירת תנועה שהיא נחשבת בעיני החוק כעבירה שהיא פלילית (ובכל זאת, עבירות מסוג זה נחשבות לנפוצות ביותר בישראל נכון לרגע כתיבת מילים אלו). ייתכן שאתם תוהים כעת – האם כל אדם שביצע עבירה שכזו עשוי למצוא את עצמו חשוף להליך פלילי או להרשעה? התשובה לכך היא לא.

לא בכל המקרים נפתחים תיקים פליליים כנגד מבצעי העבירות הללו, הדבר נעשה במצבים שבהם בוצעה עבירה חמורה מאוד ושיקול הדעת נתון ברוב המקרים לשופטים. בכל אופן, אם אתם סבורים שביצעם עבירה פלילית, כדאי שתצרו קשר בהקדם האפשרי עם עו"ד פלילי לקבלת ייעוץ והכוונה.

אילו עבירות שנראות קלות נחשבות לעבירות פליליות
אילו עבירות שנראות קלות נחשבות לעבירות פליליות

תת קטגוריה של עבירות תנועה – עבירה שגרמה למוות ברשלנות

לצערנו, ישנם מקרים בהם עבירת תנועה מביאה למצב שבו נגרם מוות ברשלנות. הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי בתאונות פגע וברח, במצבים שבהם לא ניתנה זכות קדימה להולך רגל ועוד. במצב שכזה, הנהג צפוי לעבור הליך פלילי ולקבל עונש כבד מאוד. זו הסיבה שלא מעט אנשים מוצאים את עצמם פונים אל עורך דין פלילי שיסייע להם בהליך המשפטי.

 

תודות לגורמים שסייעו בכתיבת המדריך

רגע לפני סיום, אנו רוצים להודות לאנשים שסייעו לנו בכתיבת מדריך זה. נעזרנו במספר אנשים שעברו עבירות פליליות מבלי שהם בכלל ידעו זאת בעת המעשה. אותם אנשים ציינו בפנינו את הפרטים שצוינו לעיל ואפשרו לנו להעלות את המודעות לעניין.

חוֹק

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פֶּשַׁע

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני