אילו עבירות נחשבות כעבירות פליליות בעיני החוק

ההגדרה של עבירה הינה הפרה של נורמה או חוק שהוגדרו על ידי החברה בה חיים. ישנם מקרים בהם מעשה מסויים יראה תקין לחלוטין במדינה או חברה מסויימת ואילו יוגדר כעבירה פלילית במדינה אחרת. עבירה פלילית הינה עבירה על חוק העונשין המגדיר את מרבית העבירות הפליליות בישראל. אילו עבירות נחשבות כעבירה פלילית בעיני החוק בישראל?

החוק הפלילי – חוק העונשין, תשל"ז-1977

חוק העונשין הועבר בישראל בשנת 1977 וקבע את הדין הפלילי, העבירות המוגדרות כפליליות, הענישה כנגד כל אחת מהעבירות ואופן השיפוט. החוק מגדיר את מרבית העבירות המוגדרות כפליליות. לאדם אשר נחשד בפלילים מומלץ ואף חשוב מאוד להתייעץ ולקבל את שירותיו של עורך דין פלילי.

באופן כללי עבירות פליליות הינן עבירות אשר גוררות פגיעה בזכויות האדם והאזרח של אדם, ארגון או חברה.

 

עבירות אלימות במשפחה

אלימות במשפחה נחשבת כאחת העבירות החמורות בדין הפלילי וזאת בשל הזהות של קורבן המעשה. עבירות אלו כוללות עבירות של, אלימות כלכלית, פגיעה פיזית ואף רצח במשפחה. בן משפחה מוגדר בתור צאצא (גם אם הוא חורג), בן או בת זוג, הורה ובן זוגו, דודים, אחים וגיסים.

 

עבירות שוחד

סוג נוסף של עבירות הינן עבירות שוחד. מדובר בכל המקרים של לקיחת או מתן שוחד. בין אם מדובר על מתן לעובדי ציבור, בתחרויות או לאנשים בעלי השפעה רבה.

 

עבירות גוף

עבירות גוף הינן כל העבירות בהן ישנה פגיעה בגופו של האדם. בין אם מדובר על עבירות של פציעה, חבלה חמורה ועד לעבירות של גרימת מוות ברשלנות ורצח. מדובר על מגוון רחב של עבירות שלכל אחת יש חומרת מעשה שונה ועל כן גם טווח העונשים הינו רחב מאוד.

אילו עבירות נחשבות כעבירות פליליות בעיני החוק
אילו עבירות נחשבות כעבירות פליליות בעיני החוק

עבירות מין

עבירות מין הינן כלל העבירות אשר גוררות פגיעה מינית באדם. עבירות אלו מתחלקות לפי חומרת המעשה וכן לפי גיל הקורבן והקרבה שלו למבצע העבירה. בתוך קטגוריה זו ניתן למנות עבירות של הטרדה מינית, הטרדה מינית ברשת, מעשה סדום, בעילה אסורה ואינוס.

כדוגמה כל עבירת מין אשר מתבצעת בקטין מוגדרת כחמורה משמעותית יותר מאשר עבירה אשר מבוצעת בבגיר. כהמשך לכך, פגיעה מינית בבן משפחה נחשבת לחמורה יותר מאשר פגיעה בזר וזאת בשל הקרבה של אותו אדם.

 

עבירות פגיעה ברכוש

עבירות רוכש הינן כלל העבירות בהן ישנה פגיעה ברכוש של הזולת. בתוך כך ניתן למנות עבירות של גניבה, שוד, הצתה, וונדליזם. הרכוש יכול להיות שייך לאדם פרטי, חברה, איגוד ואף כרכוש המדינה עצמה.

 

עבירות מס ועבירות צווארון לבן

עבירות פליליות שרבים אינם יודעים כי הן פליליות הינן כלל עבירות הצווארון הלבן ובפרט עבירות המס. מדובר בעיקר על עבירות של העלמת מס בכל דרך קיימת. כדוגמה, העלמת הכנסות, ניפוח הוצאות, הגשת דו"חות הכוללים בתוכם אי אמיתות ועוד.

אילו עבירות נחשבות כעבירות פליליות בעיני החוק

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אילו עבירות נחשבות כעבירות פליליות בעיני החוק

מידע נוסף סביב הנושא

כיצד לפעול נכון לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים הן אירועים שכיחים שעלולים לגרום לפציעות, נזקים כלכליים ואף אובדן חיי אדם. חשוב מאוד לדעת כיצד לפעול נכון מיד לאחר קרות תאונת דרכים,