אילו סמכויות יש לטוען רבני?

כאשר זוג נשוי שנישא כדת וכדין רוצה להתגרש, יש לא מעט מחלוקות על הסכם הגירושין אשר בני הזוג לא מצליחים לגשר על כך באופן עצמאי, צריכים לפנות אל בית הדין הרבני על מנת ליישב את המחלוקות והפערים על ידי פסק דין.

לא כל זוג שמתגרש בקיא בכל מה שקשור לטקטיקה משפטית והוא מכיר את כל החוקים שנדרשים לו על מנת לצלוח את המערכה.

זאת החל מהפרטים הכי קטנים כמו למשל פתיחת תיק בגירושין בצורה נכונה, לא מעט מהזוגות מתגרשים בפעם הראשונה והם אבודים בכל מה שקשור לנושא.

במצב כזה, רצוי לפנות לעורך דין או טוען רבני, מי הוא טוען הרבני? ואילו סמכויות יש לו?

הטוען הרבני

עקב תלונות ופניות שהגיעו מאזרחים שונים, הממשלה ראתה שיש צורך וחוסר מענה בכל מה שקשור לייצוג אנשים בבית הדין הרבני. לעיתים עורך דין אינם מתמחים בעיקר בכל מה שקשור לנושא הטעון הזה שנקרא גירושין. בעקבות זאת, המדינה הכשירה ״טוענים רבניים״ והכשרה זו מצריכה לימודים בחומר ספציפי של הדין העברי וממוקדת בעיקר בדיני משפחה.

לימודים אלו מלווים במבחנים קשים, שרק לאחר שעברו את המבחנים האלו בהצלחה, אותם אנשים יכולים לקבל הכשרה להיות ״טוען רבני״ על ידי הנהלת בית הדין הרבניים. כך שאנשים רבים בוחרים יותר בייצוג של טוען רבני על פני ייצוג של עורך דין לגירושין.

 

שימוש בטוען רבני לפתירה של סוגיות

גירושין, צוואות, ירושות מעורבות בתוכם הרבה רגשות ומחלוקות קשות בין כל הצדדים המועברים בה. חוק מעניק סמכות לבית דין רבניים לדון בכל מה שקשור לענייני ירושה, אם כל הצדדים הקשורים לכך הביעו הסכמה לסמכות של בית הדין הרבני. לכן, אם אתם בוחרים בעורך דין, חשוב שהוא יהיה מוסמך גם כטוען רבני, דבר שלא תמיד יהיה לכם קל למצוא, לכן כדאי לבחור ישירות בטוען רבני.

חשוב לדעת, שגם עורך דין וגם טוען רבני מחויבים לשמור על חובת הסודיות. זאת אומרת, שחובת האתיקה והסודיות היא מאוד בולטת. זאת אומרת שאתם יכולים להיות רגועים, כללי האתיקה חלים גם על הטוענים הרבניים וגם על עורכי הדין.

אילו סמכויות יש לטוען רבני
אילו סמכויות יש לטוען רבני 

הסמכויות של טוען רבני

לטוען רבני יש סמכויות והרשאות רבות לייצג צד בסוגיות שונות שעולות בבית המשפט הרבני ביניהם: צווי ירושה, בקשה לקיום צוואה, גירושין, מזונות, החזקה של הילדים, חלוקת רכוש, סידורי גט, נישואין, אישור נישואין, היתר נישואין, שלום בית, ירושה, צוואות, הקדשות, כשרות יוחסין (הכרת אבהות), חליצה, גיור, צווים זמניים כגון צווי עיכוב יציאה מהארץ, צווי מניעה וגם עיקולים שונים.

 

לסיכום

טוענים רבניים מייצגים בכל יום אנשים רבים בתחומים שונים בבית הדין הרבני. לטוענים רבניים יש את המומחיות, המקצועיות וגם תחומי סמכויות נרחבים. תוכלו להרגיש בבטחה כאשר אתם משכירים את שירותיו של טוען רבני, שלאחר מבחנים רבים שעבר בהצלחה, ידע לתת לכם את ההכוונה והיעוץ המתאים עבורכם.

דף ועט

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חשבוניות

מידע נוסף סביב הנושא