אילו הטפסים שאתם חייבים לחתום עליהם במרפאת שיניים

בעת הגעה לטיפול שיניים, ישנם טפסים שונים אשר יש על המטופל למלא על מנת להתחיל את הטיפול. סוגי הטפסים משתנים כתלות במאפייני הטיפול אותו עתיד המטופל לקבל. במאמר זה נסקור את הטפסים השונים אותם יש למלא אצל רופא השיניים.

 

שאלון פרטים אישיים ומצב בריאותי

הטופס הראשון אותו תצטרכו למלא במרפאת השיניים הינו שאלון פרטים אישיים ומצב בריאותי. למשל, אדם המגיע אל רופא שיניים בבת ים, יציין בשאלון זה את הפרטים האישיים שלו לצורך שמירה ושימוש עתידי של המרפאה בעת הצורך. בנוסף, הטופס כולל מילוי של ההיסטוריה הרפואית שלכם ומחלות רקע. מילוי מדויק ונכון של הטופס הינו קריטי לבריאותכם.

בשאלון הרפואי, ישנם סעיפים הכוללים את מחלות העבר שלכם, אלרגיות שונות, רגישויות לתרופות וכל סעיף רפואי אשר עשוי להשפיע על הטיפול במרפאה. חשוב למשל לציין אילו תרופות אתם נוטלים, שכן ערבוב תרופות אלו עם תרופות אחרות עשוי להיות מסוכן וקטלני וכך רופא השיניים ידע להתאים את סוגי התרופות הכלולות בטיפול למגבלות שלכם.

 

טופס הסכמה לטיפול שיניים

טופס זה הינו הלכה למעשה ההצהרה בה הינכם מצהירים כי אתם מסכימים לטיפול השיניים אותו עליכם לעשות וכי אתם מודעים לסיכונים והסיבוכים האפשריים. טופס זה בא להבטיח כי הרופא אכן הסביר את כל תופעות הלוואי והסיכונים האפשריים, ושלאחר הבנתם הסכמתם לביצוע הטיפול. הטופס מבטח את רופא השיניים מפני תביעות נזיקין העשויות לבוא כתוצאה מתופעות לוואי או החמרה במצב.

 

טופס הסכמה לטיפול כירורגי

כאשר מבצעים טיפול כירורגי, יש לחתום על טופס נוסף שהינו טופס הסכמה לטיפול כירורגי. בטיפול כירורגי, ישנה התערבות רפואית ניתוחית אשר לרוב מסובכת יותר ובעלת יותר סבירות לסיבוכים. עקב כך, לפני התערבות כירורגית, מחתים הרופא את המטופל על כך שהוא מודע לסיכונים האפשריים.

 

טופס הסכמה להרדמה

הרדמה הינה אחד מהמקרים המיוחדים בהם נדרש רופא השיניים להחתים את המטופל על טופס הסכמה לטיפול. ישנן סוגים שונים של הרדמות בעיקפים שונים, הרדמה מקומית בלבד אשר נועדה לתת מענה לביצוע טיפול מקומי ומבוקר, ואילו הרדמה מלאה אשר מיועדת לאנשים אשר מבצעים טיפול ארוך ומסובך.

 

טופס הסכמה להשתלת עצם

אחד מהמקרים בהם הדרישה לחתימה על טופס הסכמה היא הכרחית, הינה בהשתלת עצם. השתלת עצם מספקת את האופציה להשתיל עצם במקום בו לא ניתן לבצע שתלים רגילים. טופס ההסכמה מבטיח כי המטופל מודע לשלל הסיכונים והסיבוכים האפשריים ולוקח אותם בחשבון בהחלטתו לבצע את השתלת העצם.

 

סיכום

במאמר זה סקרנו חלק מן הטפסים אותם יש למלא במרפאת שיניים. קיימים מגוון של טפסים אשר נועדו להבטיח כי הטיפול יעבור בצורה מוצלחת וכי המטופל מודע לסיכוני הטיפול. המטופל ממלא טפסי פרטים אישיים ומצב בריאותי וכן טפסי הסכמה שונים כתלות בטיפול אותו הוא עושה.

מרפאת שיניים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מרפאת שיניים

מידע נוסף סביב הנושא

אילו מחלות מזכות בפטור ממס הכנסה?

התמודדות עם מחלה קשה היא מטלה קשה ומורכבת בפני עצמה, אך רבים אינם מודעים לכך שהיא עלולה להוביל גם לקשיים כלכליים משמעותיים. ירידה ביכולת התפקודית,