איך עובד תהליך חדלות פירעון של חברה בע"מ

 חדלות פרעון הוא מצב בו חברה בע״מ, תאגיד, או אדם פרטי, נקלעו למצב בו חובותיהם גדולים מהכנסותיהם ואין ביכולתם לפדות אותם. במאמר זה נסקור את התנאים להגשת תהליך חדלות פרעון של חברה בע״מ, את התנאים שיש לעמוד בהם, ואת ההשלכות.

 

ההשלכות במצב של חדלות פרעון של חברה בע״מ

כאשר חברה בע״מ מגיעה למצב בו חובותיה גדולים מנכסיה או הכנסותיה, החברה נמצאת במצב של חדלות פרעון. ההשלכות העלולות להיגרם ממצב זה היא פגיעה בכלל המעורבים בקשרים עסקיים עם חברה, בעובדיה, בלקוחותיה, ובספקים שלה.

הליך חדלות פרעון, הינו הליך אשר נוסד בשנת 2019, מסייע לחברה בע״מ לפרוע את חובותיה לנושים בדרך מתונה וכחוק, ואף עשוי לסייע לה להמשיך בדרך חדשה ובשיקום כלכלי. זאת לאחר שבית המשפט ייבחן לעומק את הגורמים שהביאו למצב זה, ואת יכולת ההשתקמות של החברה.

 

הגורמים לחדלות פרעון

מצב של חדלות פרעון או פשיטת רגל עשוי להיגרם בעקבות מספר גורמים. הגורמים עשויים להיות הצטברות של חובות במשך זמן רב, אחרי לקיחת הלוואות במשך פעמים רבות, והתנהגות כלכלית לוקה בחסר לטווח הארוך.

חדלות הפרעון עשויה להתרחש גם בעקבות שינויים מהותיים, פתאומיים, ובלתי צפויים. תחת אלו עשויים להיכלל – שינויים בצרכי השוק ופופולריות העסקים, מגפה עולמית, חובות של ספקים, ועוד.

 

כיצד ניתן להגיש בקשה

על מנת להגיש בקשה לפתיחה בהליך חדלות פרעון, ישנם תנאים בהם על החברה לעמוד. ראשית, עליה להימצא בחובות של מעל עשרים וחמישה אלף שקלים, או חובות כלפי נושה אחד העומדות על סך שבעים וחמישה אלף שקלים. אפשרות נוספת להגשה היא כאשר עולה טענה מצד הנושה כי קיים ניסיון להונותו.

הבקשה מוגשת לבית המשפט המחוזי שבתחומו התאגיד נמצא, והצפי לקבלת תשובה הינו תוך עשרים ואחד ימים. באם התשובה הינה חיובית, בית המשפט צפוי לדון בכל תנאי ההליך, ולקבל החלטות לגבי המשכיותה של החברה בסופו.

 

כיצד לייעל את התהליך

על מנת לייעל את התהליך והתוצאות של חדלות פירעון של חברה בע״מ, רצוי להיוועץ באנשי מקצוע כדוגמת משרד עורכי דין מיומן https://pshitotregel.co.il בעל ניסיון עשיר. היוועצות במשרד עורכי דין מסייעת להגשת בקשה בצורה המפורטת והטובה ביותר, שתבטיח את הסיכוי הטוב ביותר לתוצאות הטובות ביותר.

ללא התייעצות במשרד עורכי דין, תוצאות התהליך עתידות להיפגע בצורה מהותית. במידה והבקשה לא תעבור אישור של בית המשפט, עלול להיגרם נזק כבד לחברה בע״מ.

 

לסיכום

במאמר זה הרחבנו על מצב חדלות פרעון של חברה בע״מ ועל העלולים להיפגע מהגעה למצב זה. בנוסף, סקרנו את האפשרויות להגשת בקשה לתהליך חדלות פרעון של חברה בע״מ, ואת הדברים שיש לקחת בחשבון בעת ההגשה. אילו החברה שלכם תתקל במצב זה, אנו מקווים שיש בידיכם את כל הכלים להתמודדות.

עורך דין

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין

מידע נוסף סביב הנושא

כיצד לפעול נכון לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים הן אירועים שכיחים שעלולים לגרום לפציעות, נזקים כלכליים ואף אובדן חיי אדם. חשוב מאוד לדעת כיצד לפעול נכון מיד לאחר קרות תאונת דרכים,