איך לבחור אפיקי השקעה לחיסכון לטווח ארוך

מאחר שתוחלת החיים עלתה, והשנים שבני אדם עובדים נשארות אותו מספר שנים, אדם שרוצה לחיות כמו שצריך בגיל מאוחר חייב לחסוך.

למרות שרוב האנשים שלא מצליחים לחשוב על היום בו יצאו לפנסיה בגיל צעיר, היום הזה יגיע, ובשביל יום זה צריך לחסוך.

בדיוק בשביל זה צריך לדעת לבחור אפיקי השקעה לחיסכון לטווח ארוך.

אפשרות אחת – פוליסת חיסכון

מה זה פוליסת חיסכון

אחת הדרכים הפופולריות ביותר לחיסכון כיום היא פוליסת חיסכון. תפקיד פוליסת החיסכון היא יצירת קופת חיסכון לטווח בינוני עד ארוך. הפוליסה אינה תחליף לפנסיה וגם לא לביטוח. כשמה כן היא – תפקידה הוא שמירת כסף לחיסכון.

פוליסת חיסכון היא מכשיר השקעה בשוק ההון, לכן החברות הוותיקות כבר יודעות כיצד להרוויח רווחים נאים מסוג חיסכון זה. לדוגמה פוליסת חיסכון אלטשולר שחם הפכה לפופולרית מאד בשנים האחרונות.

 

איך בוחרים פוליסת חיסכון?

את פוליסת החיסכון בוחרים לפי איכות מנהלי ההדקעות. מאחר שההשקעות נעשות בידי מנהלי ההשקעות, יש לבחור מנהלים איכותיים שיודעים את העבודה. השוו באתרים דוגמת פוליסת ביטוחן השוואה ובדקו מה הפוליסה הנכונה ביותר עבורכם. זכרו שאם תעשו את סקר השור בצורה טובה ואיכותית, תגיעו לפוליסת החיסכון שהכי טובה בעבורכם.

 

מה היתרונות של פוליסת חיסכון

היתרון של פוליסת החיסכון זה שהוא מאד נזיל, תוכלו למשוך אותו מתי שרק תרצו, בנוסף, עד שלא תמשכו את הכסף שלא תשלמו עליו מס

איך לבחור אפיקי השקעה לחיסכון לטווח ארוך
איך לבחור אפיקי השקעה לחיסכון לטווח ארוך

אפשרות שנייה – קופות גמל

מה זה קופת גמל

קופות גמל הן האופציה הוותיקה הידועה בהיותה אפשרות טובה לחיסכון לטווח ארוך. גם את קופות הגמל מנהלים מנהלי השקעות שלהם אתם משלמים דמי טיפול – ולא מכן כל האחריות היא עליהם. המדינה תומכת מאד בקופו גמל ומעודדת מעסיקים להקים גופות גמל לעובדיהם

 

איך בוחרים קופת גמל

גם בעת בחירת קופת גמל יש לבדוק, לחקור ולהתייעץ. בשוק כים קופות גמל רבות, וכדי לבחור את הקופה שמתאימה לכם אתם צריכים לבחור את הקופה שהכי מתאימה למאפיינכם הפיננסים.

 

מסלולי סיכון

בהשקעות כיום יש שלושה מסלולי סיכון עיקריים – השקעות בסיכון נמוך, השקעות בסיכון בינוני, והשקעות בסיכון גבוה. בדרך כלל, כשרוצים לחסוך לטווח הארוך, מומלץ לבחור בהשקעות עם סיכון נמוך. כך שאומנם תגדל כמות הכסף לאט, אך ההפסד יהיה מאד נמוך ולטווח הארוך זה ישתלם.

הדבר רלוונטי גם לפוליסת חיסכון. גם שם ישנה אפשרות לבחור באיזו רמת סיכון תרצו להשקיע, ולפי הרמה שתבחרו יפעל מנהל ההשקעות שלכם.

זכרו שלא משנה איזה אפיק חיסכון תבחרו לטווח הארוך, חשוב שלא תמשכו אותו בארם עת, חשוב מאד להשאיר כסף בצד לעת זקנה, כך שתוכלו לחיות אורח חיים שתהיו מרוצים ממנו, ולא תתחרטו שלא חסכתם.

שעון ומטבעות

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
דולרים

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני